1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Damn, waarom is het deze week toch weer zo berekoud. Als ik 's morgens op voor school naar zo een lichtkrant-achtig iets kijk, staat temperatuur steeds op -3 of -5. Kort stukje fietsen zonder handschoenen is ook niet aangenaam. En dan weer kans op winterse (sneeuw?) buien. Bah.
    Kan donderdag nieuw rijbewijs pas ophalen en dan eens afspraak maken voor proefritje. Maar als het zo koud blijft, stel ik dat nog wel even uit. Als ik na 5min al koude klauwen heb, rijdt dat ook niet fijn. En moet dan toch even geduld hebben, aangezien motor pak dan pas weekend na de beurs zou komen.
    Hoop dat het snel beter weer wordt. Winter heeft nu wel lang genoeg geduurd.
    Edit: Schijnt morgen ook weer te gaan sneeuwen. :mad:
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2010
  2. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Ehm, warm water misschien?
     
  3. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh, gelukkig, ik ben niet de enige lompert die het op die manier gaat halen haha :D Het is inderdaad niet verkeerd om gewoon lekker rustiger aan te beginnen, het is alleen even wat lastiger in de aanschaf. Ik ben sowieso niet iemand die als ik wel gewoon voor vol vermogen rijbewijs af kon rijden om meteen op een racer te beginnen, dat zou mij veel te hard gaan om mee te beginnen.
     
  4. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Waarom niet, doet motor rijden toch vooral voor de snelheid:+ na een paar keer op die van een vriend gereden te hebben zou ik echt geen lichte willen, damn wat was dat tof:p
     
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Een lichte gaat ook hard hoor.. :+
     
  6. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Voor op de weg rijden zal je niet veel verschil merken, maar de speciale handelingen is toch wel heel anders, aangezien deze vaak op lage snelheid plaatsvinden waardoor je het gewicht van de motor toch wel merkt. Ik denk trouwens niet dat de rijschool het toelaat dat jij de helft van je lessen op een lichte doet en dan overstapt op een zware. Maar dat kan per rijschool verschillend zijn natuurlijk.
     
  7. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Ik ga even informeren deze week, zal het laten weten.
     
  8. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Haha ik wil jou over 2 jaar wel eens horen...
     
  9. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    PKtjes zijn niet alles he. Je moet ook nog een beetje kunnen sturen. En dat gaat lekker op een lichte fiets.
     
  10. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    denk ook zo als ik dit vehaal lees dat zijn contactslotje bevroren is.
    zoiezo niet de boel forceren...je draait de hele zooi naar de godver#$#@ :x

    als niks meer werkt kan je dit altijd nog doen O-)




    beuk heeft engelengeduld :lol:
     
  11. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Weer heeeerlijk gereden vandaag zeg! Lekker met 40 dwars gaan door het ijs, om vervolgens door roodlicht een drukke kruising in de spits op te schuiven. Echt tof.

    Daarna lekker de snelweg op schuiven en door de file banjeren.

    En de stukken bebouwde kom waren helemaal geweldig! Gemeente Delft, en Rotterdam doen goed hun best... Denken ze nou dat er geen motorrijders rijden oid :mad:


    O, nu ik m'n eigen tekst teruglees lijkt het net alsof ik plat ben gaan schuiven. Dat is echter nog net niet het geval, het bleef bij een soort ijsdriften en slingeren zoals een motor zonder abs dat doet!
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2010
  12. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Pimmy, het zout is op, het vriest, je rijdt Duc, laat dat ding nou ff staan man :p.
     
  13. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep idd, iedere dag op de motor naar mijn werk met 200 over de snelweg, lekker door de stad heen rijden enzo ;)

    Waarschijnlijk hoor je mij volgend jaar vast zeggen dat ik iets meer snelheid wil.

    Tuurlijk vind ik het geweldig als ik bij iemand achterop zit en je zit in no-time op de 200. Op mooie zomeravonden klinkt het ook altijd geweldig al die motorrijders die het gas flink opentrekken op de provinciale wegen die rondom mijn woonplaats liggen.

    Maar ik ga in eerste instantie niet motorrijden als excuus om even flink hard over dat soort wegen te knallen.

    Idd, laat ik dat eerst maar eens echt onder de knie te krijgen, zonder mezelf op de eerste de beste rotonde onderuit te rijden doordat je nog geen gevoel hebt voor het doseren van je gas

    Bikkelen _O_ Kan de pekel ook niet meer in je dure Duc onderdeeltjes vast vreten :)
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2010
  14. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Na vannochtend laat ik hem inderdaad voortaan in soortgelijke situaties staan. Morgen hoef ik pas tegen de middag weg dus dat is mooi, dan is het meeste op de weg al weg. En daarna hoop ik dat de sneeuw lekker verder smelt en plaats maakt voor een graad of 20.

    Ik vind het idee dat ik straks ABS en Traction Control op de Mutlistrada heb niet echt verkeerd trouwens :+
     
  15. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    20 graden is idd de ideale temperatuur.

    Jammer dat die perfecte lentedagen zo weer plaats gemaakt hebben voor frequent te warme zomerdagen, maar goed, alles beter dan sneeuw en ijs.
     
  16. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Heerlijk toch.. met mn motor maten ziet een dag er dan uit als dit.
    Leren pak aantrekken.. het mooie zomer weer in! Zweten als een malle.
    Flink eindje rijden met als bestemming een meer waar je een frisse duik in kunt nemen.
    Opdrogen en weer terug knallen. *Zucht* zin in!
     
  17. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Wiehoe, morgen proefritje maken op de Kawa, heb er zin an.
     
  18. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Wat moet ie kosten?
     
  19. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    [​IMG]

    Hij rijdt super. _o_
    Andere houding / stuur is in het begin even wennen, maar dat went snel, spiegels zijn wat langer wennen (als je stil staat zie je nu niet direct achter je), maar dat went ook wel.
    Heel eenvoudig rustig te berijden (voelt in het begin wel wat zwaarder aan, went ook snel). Gas is flink open te trekken. Paar keer op een recht / rustig stuk even gas opengedraaid, met een flinke acceleratie tot gevolg. Uiteraard wel ingehouden, kwam nog niet eens flink in de toeren of ik zat alweer boven max snelheid. Kan je nagaan als je hem echt flink opendraait. :D

    Nu nog op mijn naam laten zetten, verzekering regelen, pak/helm etc halen (zal na motorbeurs worden) en dan kan ik hem ophalen.
     
  20. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk ding man! Eindelijk je motorrijbewijs en precies op het goede moment, het motorrij seizoen staat bijna op het punt van beginnen! Ik zal naar je toeteren als ik je toevallig zie rijden, ik rij namelijk regelmatig door rijswijk/delft/voorburg/leidschendam/voorschoten, dus als een blauwe Kawasaki ER-5 je toeterend voorbij komt weet je waar je moet zoeken :+!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina