1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je goed :)

    Het zonnetje schijnt hier lekker en de tempratuur is ook prima vandaag.
     
  2. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben een beetje aan het zoeken voor een andere uitlaat (die standaard van de z750 is te groot en maakt geen herrie). Ik vind zelf de SC-Project wel cool. Alleen wil ik ze graag eerst ff in het echt zien, weet iemand (pimmie) een shop ergens in buurt (z'meer) waar ze uitlaten hebben, hoeft niet perse de SC-project te zijn.

    Danku
     
  3. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Maar totaal geen koppel :'-(
     
  4. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Zo vandaag na lange tijd is op de triple gestapt en heerlijk gereden.
    Werd op gegeven moment toch best koud,maar voor de rest een prima dag om te rijden.

    Heb ook meteen m,n eerste bijna ongeluk meegemaakt.
    Reed zo,n 60 en naderde zo een rood/wit pijl verkeersbord.
    Waar ik reed had ik een witte pijl (dus voorrang)

    Maar de tegemoetkomende auto die erg hard aankwam rijden gaf mij dus geen voorrang,waardoor ik op het laatste moment keihard in de remmen moest.
    Me achterkant van de motor gleed helemaal naar links toe van het harde remmen.

    Ben me werkelijk waar de T%^&*! geschrokken.
    Maar toch weer leerzaam dat dan wel...
     
  5. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    zo een dus:
    [​IMG]

    Achja heb je de noodrem ook weer geoefend voor dit seizoen :+ Maar blijft uitkijken idd.
     
  6. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Dat soort dingen blijven tricky. Ga er zelf al vanuit dat anderen voorrang nemen, tenzij ze echt ver weg zijn en ik er makkelijk voor kan. Bij twijfel ga ik mezelf niet meer breed maken en risico lopen, dan wacht ik liever wat langer.
    Had gister ook even een remproef, waren wat werkzaamheden en 2 banen gingen naar 1 baan. Auto voor me vond het nodig om ineens flink op de rem te trappen, ik ook, maar lag wat zand op de baan, waardoor ik voorband even voelde glippen. Verder niets aan het handje, maar goed, je moet constant op de hoede zijn voor onverwachte dingen.
     
  7. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij die versmallingen is het vooral belangrijk dat je jezelf laat zien en duidelijk aangeeft wat je gaat doen. Heb je voorrang (en kan het!) ga dan iets meer naar midden rijden zodat de auto goed ziet dat je een motor bent en geen scooter/brommer. Je valt dan ook meer op en is duidelijk dat je voor wilt. Zorg iig ervoor dat je zo rijdt dat de tegenligger niet tegelijkertijd door de versmalling kan, aangezien sommige mongolen dan nog wel eens willen doorrijden.

    Doe dat natuurlijk niet als er iemand heel hard komt aanrijden of als de andere ook heel duidelijk aangeeft dat hij niet gaat stoppen.
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2010
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    True, maar wat raden jullie dan aan voor een beginners fiets met aardig wat koppel onderin en niet zo achterlijk veel pk zoals bij een r1?
     
  9. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    R1... prachtige beginnersfiets :+

    Een tour/sport vindt ik altijd wel een mooi begin. Rijdt wat rustiger, al kan je er nog steeds sportief mee rijden en doet meestal geen gekke dingen in bochten.
     
  10. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Street Triple R O-)
     
  11. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Ja voortaan toch maar even afwachten wat de ander doet ipv van je voorrang oppeisen.

    Zoals ik al zei je leert er van.

    ;)
     
  12. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat wordt er nou precies verstaan onder "koppel". Hoe merk je dit, begrijp er nooit een fuck van, zelfs als ik wikipedia lees niet :+. Iemand een goed voorbeeld?

    Voorrang nemen doe ik met de auto veel sterker dan met de motor. Met de motor liever niet al te veel risico. Gaan we dit jaar wel is een XBW-motormeeting doen, of niet, word ik jaloers :mad:!
     
  13. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Geef je hoog in de toeren gas en ga je hard dan merk je PK's. Geef je laag in de toeren gas en ga je hard vooruit dan merk je het koppel. Heeeeel basaal dan.
     
  14. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    749 ;)

    Nu gaat toch iedereen zijn eigen motor opnoemen. Wat je kan doen is een licht monstertje pakken. Goedkoop, veel in de aanbieding en leuk geluid.

    Je kan heel basaal zeggen dat koppel kracht "onderin" is, dus de kracht die ervoor zorgt dat de motor van zijn plaats komt en kan versnellen. Pk's (koppel x tpm) zorgen dan weer voor topsnelheid.

    Je kan zeggen, hoe groter de zuigers, hoe meer koppel. Diezelfde zuigers zorgen ervoor dat de grond licht trilt als ik gas geef met mijn motor bij stilstand:cool:
     
  15. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je dan (heel basaal) ook zeggen dat een motor met een hoge koppel een hoge acceleratie heeft en een motor met veel pk een hoge topsnelheid?
     
  16. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Volgens mij wel ja.
     
  17. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Zo ff paar plaatjes geknipt bij goed weer ;)

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kan 1 vd 2 in de openingstopic ipv toen hij nog blauw was? :)
     
  18. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Strakke fiets geworden!

    Heb vandaag ook weer is een lekker stukje gereden, heerlijk om weer die bochten door te zeilen zonder angst dat het wel is glad kan zijn haha. Heb bij thuiskomst ook alles gereinigd. Moet nog wel het een en ander maar dat komt in het weekend wel. De fiets ziet er strak uit.

    De nieuwe fiets zal overigens zeer waarschijnlijk een Multistrada 1200s touring worden. De rijtesten zijn zo positief... Kan er bijna niet omheen :+

    Smokey, ik weet niet echt een zaak hierzo waar ze uitlaten hebben voor motoren. Heb me daar nooit echt in verdiept. Ik ga er wel vanuit dat je het één en ander kan bestellen bij Hans van Wijk, maar denk dat je dan via internet nog het goedkoopste uit bent... Heb je ook alle keus.
     
  19. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Die 2de foto doen! Ziet er goed uit man, gaaf ding! Ik heb gister nog wat motor gereden, heerlijk weer met dit weer!
     
  20. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Weer terug uit italie, paar monsters, hypermotard en een streetfighter gezien, voor de rest alleen maar scooters. Was wel lente daar :D. Kreeg er zin in.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina