1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja

    Goed gelukt, valt me nu pas op hoe gaaf die achterbrug staat trouwens

    Welkom terug :)
     
  2. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Heb heulemaal geen uitlaat nodig...



    :+
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Hij bedoelde denk Skullcrush3r X. :+

    Maareuhm, zo een XBW Moto meeting moeten we wel eens doen. :cool:
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2010
  4. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm.. ok

    Dan gaan we als ik terug maar een beetje rondzoeken. Komende 4 maanden kan ik het internet bekijken :+.

    Ga denk hier ook voorlopig niet meer kijken, wordt jaloers op al die motor verhalen. Stomme canadezen met je moet min 25 zijn om een motor te huren
     
  5. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    klopt inderdaad, als je een triumph rocket 3 neemt, 2.3liter 3 cilinder! dan trekt deze de straatstenen uit de weg, ding zit sneller op de 100 dan een r1/fireblade enz.

    Koppel = trekkracht, hoe meer trekkracht onderin hoe sneller je zult accelereren. Vaak hebben motoren met veel trekkracht grotere zuiger (= grotere knal bij de verbrandingsslag dus meer koppel). Koppel voel je voornamelijk als je bijv 50 in zn 3 rijd en dan het gas vol open draait, een 1000cc v-twin gaat dan vrijwel direct door zijn toeren heen terwijl een 4 in 1 lijn er een stuk langer over doet om bij het rode gebied te komen. Met koppel kan je sneller een bocht uit accelereren en met pk's kan je keihard rechtdoor.

    Meer pk's betekend vaak een hogere topsnelheid maar niet altijd meer koppel. Zo heeft een 600cc 4 in 1 lijn minder koppel dan een 650cc 1 cilinder, de zuigers van een Honda CBR600RR zijn net borrel glaasjes terwijl de cilinder van een KTM Duke 690 (heeft eigenlijk maar 650cc, R versie heeft wel 690 echte cc's) net zo breed is als een beste pot appelmoes.

    Plaatje: boven: 50cc, midden: 125cc, onder: 500cc.

    [​IMG]

    De zuiger van een ktm 690 ziet er trouwens weer anders uit:

    [​IMG]
     
  6. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Jullie hebben een hele verwarrende 3 in jullie naam :+

    Ik wil wel weer een poging doen tot het organiseren van een meeting. Wacht ik eerst wel even het weer af voor er een datum geprikt wordt. Maar binnen 8 weken moet lukken toch :+
     
  7. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat vind ik die R6'sjes toch mooi kwa design! Echt prachtig. Toch lees je dat sommige hem toch verzekerd krijgen op 25 kw door op het gas te begrenzen. Vind het erg lastig, maar misschien ook zonde om op te beginnen. Verder lijkt mij een 125cc aprilia ook wel kickass of 250cc, maar het is net als scooters enorm veel werk aan omdat het 2t is. Misschien ook wel niet hoor omdat het grotere cilinder inhoud heeft. Is het ook net als de 50cc zo dat je heel gemakkelijk onderdelen ervoor kunt krijgen?
     
  8. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Valt mee, originele onderdelen schijnen altijd lang te duren. Easyparts is een site die veel heeft voor Aprilia's. Van marktplaats ed moet je het niet hebben van 2e hands onderdelen, op Ebay wil je nog wel eens wat vinden...
     
  9. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Denk dat je aan een motor minder hoeft te sleutelen dan zo'n blikken scooter..
     
  10. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    En een beetje tuning parts? Ik bedoel ik vind het jankgeluid echt prachtig van 2takts. Er is niet echt zoals www.euroscooters.nl een site vol met tuning onderdelen he.
     
  11. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Tis een motor geen aerox
     
  12. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja dat snap ik ook wel, maar omdat het gewoon 2 takt is en je er misschien een site voor hebt. Toch vind ik het design er niet echt mooi van. Ik ben zeurderig ik weet het...ik geil als een malloot op r6'en
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2010
  13. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Kawasaki Ninja 250r miss wat?

    Of de z750, heel wat anders :+, maar is makkelijk te begrenzen (heb ik zelf ook)
     
  14. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    mhh vind die 250r beetje simpeltjes eruit zien, vind die Z750 wel weer erg stoer eruit zien! [​IMG]

    Alhoewel deze ook een begrenzingskitje heeft: [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2010
  15. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Budget?
     
  16. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Te laag voor zo'n z750 of een GSX-R denk ik :+
     
  17. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Houd er wel rekening mee dat je nog wat geld moet overhouden om je achterbrug te verlengen!
     
  18. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ennnn nadat ik noodgedwongen 23 hele euro's moest uitgeven aan een ringsleutel om m'n ketting te kunnen spannen, heb ik gelijk de hele fiets maar is onder handen genomen. (Was overigens m'n gereedschap kwijt, niet dat ik 'm nu pas voor het eerst span :+ )

    Les 1 dames en heren: wees niet te lui met het smeren van je ketting. En dan bedoel ik niet lui in de zin van regelmaat, maar in de manier waarop. Ik was altijd van het spraaaaaaaay, spraaaaaaaay en klaar. Maar dan heb je dus een centimeter dikke laag smeer op je tandwiel en ketting zitten na een jaar, toch minder mooi...

    Ben wel een minuut of 20 bezig geweest om het gros eraf te krijgen. Maar heb nu weer een redelijk blingbling tandwiel.

    Kben helaas wel tot de conclusie gekomen dat de lak van de voorste cilinder niet meer erg mooi te krijgen is. Ga dit straks bij de Multistrada wat meer in de gaten houden...

    Maar goed, kleine smet verder want de fiets ziet er weer te gek uit! Check de foto's maar, 13.600km en 1 jaar en 6 maanden oud.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  19. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er strak uit (Y)
     
  20. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zit straks met de tijd als het zover is rond de €7.000,- Ga wel voor 2ehands hoor! :eek: Gaan me zure spaarcenten waar ik elk weekend voor sta te buffelen:'-(
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina