1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Dit zijn wel van die kutmomenten als je in de randstad woont. Het is nu inderdaad onverwacht mooi weer. Ik heb erg zin om even een uurtje of 2 te gaan rijden. Echter.... er zijn bijna geen mooie wegen binnen die tijdsafstand aan te doen. Dan moet je eerst de snelweg op, wat meer richting buiten de randstad. En dan kan je pas gaan rijden. Grr.
     
  2. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Heb heerlijk met nog twee vrienden gereden door Groningen, Drenthe en Friesland. KTM zet wel aan tot slecht gedrag zeg :p Merk wel dat er andere dempers op moeten, één van de jongens die mee reed heeft leovince open dempers onder zijn V-strom 1000, echt een vet geluid :D
     
  3. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Lekker 80km knallen met mn maatje door twente whoehoee en ik kwam nog een MF meeting tegen paar plaatjes geschoten:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    en me eigen fiets:
    [​IMG]
     
  4. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Ook hier weer heerlijk van het weer genoten,80 km gereden met voor het eerst het meisje achterop.

    Prachtige dag vandaag.
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Net ook nog even een stuk gereden.
    Mooi weer, maar wel even wennen met die felle zon zeg.
    Heb een helm met zonnevizier erin, die gaat niet helemaal tot beneden, dus af en toe (bij stoplichten bijv) kijk je half tegen de rand. Nog niet zo heel hinderlijk, vervelender is dat ie steeds doffig/wazig wordt, soort van beslaan, wat bij normale vizier niet gebeurd. Af en toe doe ik zonnevizier maar weer omhoog, omdat dat ook niet lekker kijkt. Wellicht eens kijken voor een donker vizier (die ik toch nog wel eens wil hebben), of maar met zonnebril gaan rijden, als extra zonnevizier niet helemaal naar wens blijft.
     
  6. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad super mooi weer vandaag om te rijden! Tijdens het voetballen kwamen er al diverse motoren voor bij.. ben na afloop zelf ook nog maar even een stukje gaan rijden :)

    Donker vizier is inderdaad geen overbodige luxe op het moment. Moet hem zelf ook maar eens bestellen..
     
  7. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    In de zomer komt er altijd iemand op een motor tanken waar ik werk. Hij heeft een ducati 748s.
    [​IMG]

    Met de race uitlaat. En man wat maakt die motor een nice geluid.
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2010
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Nu alleen nog de naam goed spellen :+ ;)
     
  9. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    oops. had net op google ook al verkeerd getyped. :p
     
  10. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik vind de hypermotard nog steeds het bruutst. :cool: Helaas zit dat er het komende halve decennia iig niet in. :+
     
  11. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Tweede hands hypermotard: 8000 euro

    8000 / 5 jaar = 1600 euro per jaar

    1600 / 12 maanden = 133,33 euro per maand sparen

    Moet lukken toch? :+

    En ja, ik heb een rekenmachine gebruikt.
     
  12. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Mrja, dan kan ik voor de rest dus niets meer kopen. :+ En ik moet collegegeld betalen, kleren betalen, games betalen en vakantie betalen. :p Maar misschien moet het dan nog wel lukken over een tijdje (hopelijk). Maar dat doe ik pas als ik meer geld verdien. Want die dingen kosten volgens mij een fortuin om te rijden.
     
  13. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    joepie...........



    ik heb vandaag mijn scooter gewassen :+




    man wat heb ik een zin om te rijden zeg.

    nog een week of 2 en dan gaat het licht op groen als alles een beetje meezit.
     
  14. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Om mijn motor te bekostigen heb ik kleren, games en vakantie uit jouw rijtje het laatste jaar niet/nauwelijks aan besteed.

    Vandaag weer mooi weer trouwens! Eens zien of ik vroeg vrij ben O-)
     
  15. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    dag heren,
    ik ben sinds kort bezig met motorrijlessen. Nu ben ik al een beetje op marktplaats en speurders aan het kijken naar een leuke beginnersfiets, zodat ik gelijk wat kan kopen als m'n rijbewijs heb. Nu de vraag aan jullie;
    Gaan voor een goedkope GS500/CB500/ER-5 en dan wat geld overhouden voor eventueel ondehoud. Of gaan voor een mooie Bandit (naked uiteraard)? Een viercilinder lijkt mij fijner rijden. Maar is zo'n fiets niet te snel voor een beginner?
    Of hebben jullie nog andere suggesties? (vind €1700-1800 ruim voldoende voor een eerste fiets...)
     
  16. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik vind zo'n fiets niet te snel voor een beginner.
    zon 500cctje ben je snel klaar mee! (ik spreek uit ervaring heb een GPZ500s gehad).
     
  17. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Een 600cc kan prima. Het is ook maar net wat je wilt en hoe je rijdt.
    Sommigen vinden 900cc veel te zwaar, maar dat is ook mijn eerste fiets en kan me er heel makkelijk rustig op houden. Flink gassen kan met een 600cc ook.
    Weet niet of je nog een 25kW periode hebt, of gelijk zwaar mag?
    Hou mezelf altijd wel in, maar had wel het gevoel dat het net ff wat meer mag dan een 500cc (ongetwijfeld geknepen) 'zware' lesmotor. Uiteraard was daar ook lekker op te rijden, maar denk dat je dan snel wat meer wilt.
    Zou zelf geen motor kopen waarvan je weet dat er hoop onderhoudskosten aan zitten (te komen), dan liever gelijk iets meer neerleggen. Maar als je technisch aangelegd bent en zelf graag sleutelt, kun je er ook je voordeel mee doen.
    Neem aan dat je ook geld achter de hand houdt voor een degelijk pak/helm ed, als je die nog niet hebt. Dat kan ook best oplopen.
     
  18. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Neej, ben helemaal niet technisch aangelegd. Dus inderdaad beter om iets duurders en betrouwbaarder te kopen. Pak en helm heb ik al.
    Ik mag vol vermogen rijden. En of een 600cc dan te snel is of niet... Is het niet zo dat met zo'n GS500 je foutjes minder hard worden afgestraft?
    Mocht laatst tijdens de les eens het gas flink open trekken. Dus dat deed ik dan ook maar. WTF! Dat ding (CBF600) trok hard op! En ik had het gas lang niet helemaal open.
    Maar goed. 600cc viercilinder heb je dus langer plezier van? Op marktplaats worden veel GS500's aangeboden. Valt me van de Bandit een beetje tegen (naked versie onder 2000,-)(over de CBF600 nog maar te zwijgen).
    Wat zijn nog leuke alternatieven? Van een naked 600cc viercilinder dus.
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2010
  19. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Sv650 is ook een leuke beginners motor, heb je in zowel de naked(sv650) als de gekuipte (sv650s) versie. V-twin blokje dus meer karakter dan een saaie lijn motor. Duurder hoeft trouwens niet altijd betrouwbaarder te zijn.

    1800,- euro is niet veel geld dus je keuze zal beperkt zijn kwa motoren. Gewoon kopen wat jou mooi lijkt.

    Trouwens, gisteren heeft een motorrijder zich tegen een boom gereden net buiten het dorp van mijn ouders, had net sinds afgelopen najaar zijn motorrijbewijs en heeft toen direct een R1 gekocht....
     
  20. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Daar ga je al.

    Heeft ie het wel overleefd of...??
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina