1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Altijd mooi over de Lekdijk heen rijden, ik woon er ook in de buurt.
    Maar eh, Schoonhoven is de andere kant op!
    Je bent nu richting het oosten gereden, maar Schoonhoven ligt richting het westen. Dan zou je door kunnen rijden naar Rotterdam.

    Enne, ik weet niet meer precies hoe de dijk loopt richting Wijk bij Duurstede, maar je kan voor zover ik weet nog veel verder die kant uit!

    Trouwens, fototje van mijn "brommer" :)
    Ja met ruitje, en nee die ga ik niet roze spuiten
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2010
  2. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Heb je nog echt merkbaar profijt van het schermpje?
     
  3. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Nou vandaag samen met een collega geprobeerd om de ingang westdijk te vinden richting Schoonhoven/Rotterdam,maar kan het echt niet vinden zomfg.

    Kom elke keer weer bij die grote sluis bij Houten uit.
    En vanaf dat punt kan je alleen nog maar richting Culemborg/Wijk Bij duurstede etc..

    Maar heb net wat zitten kijken op google maps en ik denk dat ik het nu wel weet voor de volgende keer.

    denk ik he :+

    Wel lachen trouwens we reden dus op de dijk.
    Zien we ineens in de verte wel 300 koplampen op poppen.
    Bleek het echt een gi-gan-tische stoet choppers te zijn.

    Hells angels bijeenkomst??8)

    Maar wel kicken om te zien!
    Kom ik nu in het "guinnes boek of xbw" Naar de meeste motorrijders op 1 dag gezwaait ooit:+
     
  4. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er zelf nog niet echt opgereden (alleen kort hier in de woonwijk), aangezien ik mijn rijbewijs nog niet heb.

    Maar, mijn vader heeft er wel op gereden, waaronder een stuk op de snelweg. Hij zei dat het echt ontzettend goed werkt! Had ik niet verwacht van zo'n laag ruitje, maar het schijnt dus goed te werken. Alleen wel opletten dat die goed afgesteld staat natuurlijk, dat dat ruitje er niet voor zorgt dat alle wind tegen je voorhoofd wordt geknald. Dan kun je net zo goed geen ruitje er op zetten.

    @Smok3y

    Geniaal zoiets :)

    Ik bedenk me trouwens net... Je hebt natuurlijk ook weer twee kanten van de Lekdijk. Schoonhoven heeft trouwens ook een pont, altijd leuk :)
    Maar goed, A2 afslag Nieuwegein Zuid zit je eigenlijk meteen op de goede kant.

    Vanuit Utrecht/Amsterdam, afrit af en meteen links (van de snelweg afrijden)
    Vanuit 's Hertogenbosch, afrit stoplichten rechtsaf (Zandveldseweg), twee versnellingen terugschakelen, flink gasgeven en onder de A2 door.

    Dan lekker slingeren! Eerste stuk even opletten, ze hebben daar een lompe versmalling in gemaakt.

    Google Maps
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2010
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vanmiddag ook een stukje gereden. Ca 80km, maar had het idee veel meer gereden te hebben. Stond behoorlijk veel wind en steeds motor schuin onder je voel je dan ook wel in je benen (zadel drukte flink tegen linker bovenbeen). Op den duur werd het weer wat minder. En dan moet je weer pissen, dus op naar huis. :+
     
  6. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    @Corossi

    Aaarrghhh dat meen je niet he,weet je hoe vet dichtbij ik was 8)
    Ik stond dus bij de lekboulevard te twijfelen hoe ik er nou moest komen.
    Blijkt nu dat ik er gewoon 100 mtr vanaf zat hahah.

    Maar gaat goed komen volgende keer :cool:
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2010
  7. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Leuk ding zo´n cb-1! Wel handschoenen dragen tijdens het rijden he, het eerste waar je op pleurt zijn je handen en daar zitten ook nog eens ontzettend veel zenuwen.

    Is die mx-3 van jou trouwens? V6?
     
  8. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
  9. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks!
    Jep, zeker uitkijken daarvoor. Voor 's zomers moet ik nog wel wat betere handschoenen kopen denk ik. Zijn wel echt motor handschoenen, maar zit niet heel veel bescherming in. Op de foto had ik even geen motorkleding aan behalve mijn laarzen, was een mini rondje door de woonwijk.

    De MX-3 is van mijn ouders, ik heb nog geen autorijbewijs.
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2010
  10. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Nee he :mad: wat een malloten! en al die auto's met 100+pk's ? Nou ja net als het laatste stuk van dat artikel, het lijkt logischer om Frankrijk gelijk te trekken met de rest van de EU en die regel gewoon schrappen.

    En hoe zit dat met verplichte ABS? dat kunnen ze toch ook niet maken.. alle brikkenrijders pissig ;)!
     
  11. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaat nergens over die regel. Inderdaad logischer om Frankrijk recht te trekken met de rest van Europa.
    Ho gaat dat trouwens? Als Nederlander met een 100+ PK motor, zonder ABS, zou je niet door Frankrijk mogen rijden?
     
  12. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Jawel hoor, die motor krijgt alleen geen typegoedkeuring in Frankrijk waardoor hij niet op Frans kenteken te stellen is en dus normaal gesproken niet door Fransen kan worden aangeschaft.

    Verder een nogal absurde regelgeving. Zou dan ook wel voor auto's mogen gelden. Verplicht ABS zie ik nog meer het nut van in. Alhoewel ik in princiepe tegen alle verplichtingen ben die richting uit, moeten mensen lekker zelf uit mogen maken.
     
  13. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Dus omdat 1 of andere Franse idioot het een geniaal idee vond om alle 100+ pk motoren te schrappen moet heel de EU daar een voorbeeld aan nemen ? 8)

    Als iedereen nou op een motor zou rijden hebben we geen files meer in nederland :)


    *Ziet een loesje poster voor zich: "Ik rijd motor, dus ik ben crimineel" :emo:
     
  14. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Die regel komt er toch nooit door, is gewoon weer zon artikel die 1x in de zoveel tijd geplaatst wordt aangezien ze niks beters te plaatsen hebben.

    In frankrijk zie je nooit motoren met 100+ pk rijden, dit omdat de verzekering dan schandalig duur wordt. Je ziet dus veel 600cc naked bikes rijden of begrensde motoren.
     
  15. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Mooi om te zien dat alle motorrijders het hier eens zijn.. net alsof ze je aan je kinderen zitten!
     
  16. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Noh, waarom is de meeting 11 april! Had graag mee willen rijden. Bij de volgende dan maar.
     
  17. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Als daarnaast ook nog de fabrikanten gaan protesteren komt het er nooit doorheen :cool:
     
  18. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ohja die wetgeving vind ik best goed.

    Dus jongens, bij deze, op de meeting wil ik geen motoren met meer dan 100pk zien!

    Le-vens-gevaarlijk.

    Er zou maar een kind oversteken.

    Nergens voor nodig al dat vermogen.

    Vroeger redden we het toch ook gewoon met 36pk!

    Moordenaars!
     
  19. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar ben ik het helemaal mee eens!


    De eerst komende 2 jaar kom ik tog niet boven de 36pk :+
     
  20. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, dat gaat ze (gelukkig) nooit lukken, schat ik zo.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina