1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    [​IMG]

    Heb bovenstaande route even in elkaar geflanst. Is gebaseerd op de promotor utrecht route. Dus als het niks is dan geef ik hun de schuld. Maar denk dat het wel een leuke route is, stuk lekdijk ook en dat is altijd goed.

    Iedereen met een Garmin oid moet me maar even z'n emailadres pm'en, dan stuur ik het .GDB bestand naar je toe. Is wel handig als meer mensen de route hebben. Hoef ik niet constant voorop te rijden :+
     
  2. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Haal mij maar van het lijstje, is me toch iets te ver rijden vanaf Groningen.
     
  3. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Erg jammer dat ik mijn rijbewijs nog niet heb, mooie route!!
     
  4. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Ff melden hier maar dan dat ik sinds gisteren ook weer nieuw speelgoed heb hier:D
    Is nu een 900 rr fireblade uit 94 oud beestje maar gaat als de brandweer en ziet er als nieuw uit:D
    Ff afwachten of tie het volgend jaar dit tijdstip nog steeds goed doet(A)
    Zal hier van de week ff een paar fototjes neer gooien er van:)
     
  5. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    welkom vandalzzz!!


    de oerblade die jij hebt is een perfect ding met een werkelijk onverwoestbaar motorblok.
    in je kuip aan de voorkant zitten die gaatjes denk ik ook toch??

    veel plezier ermee kerel en hou jezelf en de boel heel.
     
  6. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    leuk ding is dat joh! welke kleurstelling heb je?
     
  7. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Hoe is zo'n monster eigenlijk als begin motor?
    Zie veel leuke Monster 600 (dark) enz.
    Vind ze er niet alleen leuk uit zien, ze hebben ook nog eens een fijn geluid :)
     
  8. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik had hier voor een 600 rr dat blok kwam van het cirquit met speciale nokassen en blablabla meer van dat maar die hield er na 30k kilometer in een half jaar toch mee op(A)
    Dat uiteraard door de extra slijtage van die nokassen enzo neem ik aan:p
    Ik heb nu idd met die gaatjes in die voorkuip links en rechts nog met de dubbele koplamp wat ik persoonlijk zelf mooier vind ook:) En hij is de rood,wit,blauwe kleurstelling met blauw duo zitje:D
    Staat nu bij me ouders hier ook omdat ik hier geen mogelijkheid heb om te stallen:mad::)

    Deze zeg maar:D
    http://motoprofi.com/imgs/a/a/j/c/w/honda_cbr_900_rr_fireblade_1993_8_lgw.jpg
    Is van 93 zie ik nu ook op me papieren haha nog ouder gewoon(H):p
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2010
  9. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er hier wel is iemand met de Motor op vakantie geweest? Zo ja is het bevallen?

    Ik zit er namelijk aan te denken om met de motor naar Spanje te gaan. Het is helemaal in het noorden, dus een kleine 1500km. M'n vriendin zit er dan al een week, en zal ik dus alleen erheen rijden. Daar bovenop komt dan ook dat het in Juli is, en dan heb ik er net pas 2 maanden rijden opzitten. Het lijkt mij wel ontzettend cool om zo'n stuk te rijden en zeker ook om daar twee weken een motor te hebben.

    Hoe zouden jullie er tegen over staan? Zou ik beter kunnen wachten tot volgend jaar, als ik wat meer ervaring heb? Of het helemaal niet doen?

    Het is nu alleen nog maar een wilde gedachte, maar wat advies inwinnen kan nooit geen kwaad.
     
  10. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Naar Spanje snelweg rijden? Lijkt me superkut... Als je een motorvakantie doet moet je dat chill doen met wat (motor)vrienden, lekker binnendoor weggetjes en de tijd hebben!
     
  11. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Wax-time :cool:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  12. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou gewoon lekker gaan:p
    Hier mijn vriendin komt ook uit noord spanje en was het zelf eigenlijk ook van plan aangezien zij binnenkort ff terug gaat voor 4 weken:)
    Leek me wel goed te doen in 1 keer eigenlijk:p
     
  13. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Je moet nog ff zon ruitje kopen dat je stadslicht komt te vervangen, staat net even wat strakker, en zelf ben ik niet zo weg van die biggelaar reclame op de zijkant maar dat is een smaak kwestie.

    Heb vandaag ook weer wat KTM kilometers gemaakt, powerwheelies in de 2 zijn een eitje, opkoppelen in zijn 3 lukt nu ook :thumbs: Met open dempers en een akra mapping is de koppeling niet meer nodig in zijn 3 maar die uitlaten laten zo lang op zich wachten :'-(
     
  14. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Zit goed vastgelijmd :) Dus gaat niet zo makkelijk. Stickers heb ik overwogen er af te halen, maar hem wat mensen op MF laten fotosjoppen, en dit is toch mooier...
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vanaf Voorschoten is Zoetermeer ook erg goed bereikbaar zie ik (even op Google Maps gekeken). Enkel ken ik niets in Zoetermeer, dus geen idee waar we dan kunnen afspreken, mochten we vanuit Zoetermeer vertrekken met een groepje. Grote wegen zijn niet zo een probleem, maar een tankstation in een zijstraatje of wijkje ofzo ga ik zo snel niet vinden, of moet route van te voren bestuderen. :+

    Neemt iemand nog een digicam mee oid, voor wat picca's, of een openingspost foto? :)
     
  16. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Advies: Niet van hoge stoepranden afrijden. :+
     
  17. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Met de motor op vakantie is goed te doen. Ik weet niet of je opberg mogelijkheden hebt op je motor? Een rugzak zit niet fijn, zeker niet als je zo ver wilt. Daarnaast moet je het gewicht ook goed verdelen, anders erger je jezelf er de hele rit aan. Ik gebruik zelf van die motortassen, 2 zijtassen en een bovenop. (net zoiets als fietstassen, maar dan beter uitgewerkt)

    [​IMG]

    En besef je goed hoe ver het is. In de zomer in zuid-frankrijk geweest, zo'n 20 km van de spaanse grens. Reed ik een dikke 12 uur over, al was dat wel met de auto en 150 km/u over franse snelwegen en zonder enige vertraging en lege wegen. Bedenk ook dat je vaak moet tanken op hogere snelheden en je vaak ook eventjes je beentjes wilt strekken na lang op een motor te hebben gezeten. Gaat best veel tijd inzitten.

    En als laaste tip: oordoppen!

    Laat je ook niet afschrikken, als je echt wilt is het goed te doen als je jezelf goed voorbereid.

    Er zijn ook nog alternatieven als je daar met een motor wilt komen:
    Motor in busje/aanhangwagen
    Met de auto/motortrein (ben zelf aan het kijken wat dit kost om in midden italië te komen met de motor)
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2010
  18. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Even nog over morgen voor degene die uit de regio Den Haag komen:

    Type even in Google Maps: McDonald's Zilverstraat Zoetermeer. Is het voor iedereen mogelijk om de weg daarnaartoe te vinden en daar te verzamelen? Vanaf daar kunnen we direct de A12 op richting Utrecht. Laat het even betijds weten als er bezwaar is tegen die locatie.

    En zijn er nog mensen die de route willen voor hun GPS? Heb van niemand reactie gehad, dacht toch dat er meer mensen met een Garmin waren? Anders rijd ik wel gewoon voorop hoor, maar dan ga ik wel nog snel even leren rijden :+

    Kijk wel even of ik nog een camera mee kan nemen, maar als meer mensen die doen ist wel tof.

    Over motorvakantie
    Wees zuinig op je motor inderdaad :+ Maar verder, het is gewoon onwijs leuk maar naar Spanje over de snelweg zou ik in zéker 2 dagen danwel 3 dagen rijden. Dat is echt een rot eind. Afgelopen zomer met bas tot iets onder Parijs in het noord oosten van Frankrijk gereden en dat was al een flinke rit. Nu heb ik nu eindelijk m'n tourzadel op de motor zitten en denk dat dat de krampen wel wat uitstelt maar na zoveel uren rijden zou je willen dat je op een Goldwing zat :+

    Dus plan het gewoon rustig in, neem je tijd, en dan kan je er gewoon van genieten. Ik ga komende zomer 10 dagen op motorvakantie, en alleen de eerste dag en laatste dag snelweg, verder gewoon binnendoor. Hoop Monaco te bereiken uiteindelijk.

    Maar ga het gewoon doen zou ik zeggen, ervaring moet je op doen en dan is dit een mooie manier.
     
  19. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ik zal er zijn bij de Mac Zoetermeer, hoe laat wil je daar ongeveer verzamelen?

    Heb zelf geen gps en mn digicam is brak (na ca 2 foto's zijn batterijen al 'leeg' en weigert ie foto's te maken) en anders worden het low quali mobshots. :)
     
  20. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Alright, mooizo, laten we zeggen om 10 uur verzamelen? Hebben we nog een beetje uitloop en kunnen we rustig naar Nieuwegein rijden.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina