1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Prima.
     
  2. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb er al een aantal gesmst... Mijn Ducati besloot vandaag tijdens een ritje naar Goedhart om z'n voorwiellager te vermorzelen. Kwam er in het kort op neer dat op de terug weg op 1 km van m'n huis het voorwiel nogal begon te zwabberen en de remdruk wegviel.

    ANWB is via Ducati Assistance ter plaatse geweest, maar die had uiteraard niet toevallig wat Ducati onderdelen liggen :+ Hij wordt nu dinsdag opgehaald en naar de dealer gebracht waar ze 'm gaan repareren.

    Dit heeft natuurlijk allemaal tot gevolg dat ik morgen geen motorfiets onder m'n ass heb zitten. Nu ben ik me ervan bewust dat ik de enige ben (toch?) met de route en navigatie etc. Dus misschien is het een idee om het hele gebeuren 1, danwel 2 weken op te schuiven?

    Ik hoor graag wat jullie daarvan vinden.

    Ironisch genoeg ging ik naar Goedhart om het onderhoudslampje te laten resetten, deze brand al een hele tijd en is voor de beurt die ik al gehad heb voor het lampje aan ging. Wel waardeloos geholpen daar trouwens, aan de telefoon 20 minuten bezig geweest, toen mocht ik komen, was geen probleem. Kom ik daar, 5 minuutjes wachten (viel mee!) en werd toen geholpen door een gozer. Nouja of ik de motor ff bij de garage wilde zetten, dus ik de motor daarheen rijden. Ondertussen weer een rij ontstaan, 15 minuten staan wachten, toen liep hij weg met m'n sleutel. Om iets later weer terug te komen met de mededeling dat het kastje ervoor kapot is, dus ze kunnen niks voor me doen... Ik had Goedhart nog aardig hoog zitten maar door dit, en de manier waarop alles gecommuniceerd werd is dat ook niet echt meer. Misschien dat ik verwend was met de geweldige service van Ducati Rotterdam, maar ik vind de onpersoonlijke verwende omgang erg jammer.
     
  3. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Heel goed plan Pimmy,heb zelf vandaag ook niet veel geluk :'-(
    Was een leuke route door de provincie Utrecht aan het rijden,toen ik op de terugweg een lekke achterband kreeg.

    Merkte al een tijdje dat m,n motor wat raar aanvoelde met name in de bochten,maar zocht er verder niks achter.
    Nadat dat gevoel steeds erger werd,ben ik toch maar even gestopt om te kijken en jaaa hoorr...

    Lekke achterband (stukje metaal )

    Sta je dan midden op de lekdijk |:-
    ANWB gebeld was geen lid van ze,dus kon gelijk 220,-euro aftikken.
    Hij heeft er vervolgens een prop ingeschoten.
    Daarna maar door naar Arie molenaar in Ijsselstijn.
    Om vervolgens 210,- euro te betalen voor een nieuwe achterband 8)
    (Dunlop Qaulifier II )

    Ben nu al met al 430,- armer geworden.
    En aangezien de nieuwe band rustig moet worden ingereden,lijkt het me voor mij ook niet zo verstandig morgen mee te gaan.

    Verder wel blij dat ik niet onderuit ben gegaan aangezien ik het pas zo laat door had.

    Pimmy je mag mij de route eventueel ook wel sturen,heb ook een Zumo 660.
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2010
  4. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Thnx for the advice.

    Ik was zoiezo niet van plan om het in een keer te doen. En het voordeel is dat ik vrijwel geen bagage mee hoeft te nemen, dat kan een week eerder al mee met de auto. Ik gaat ff alles bekijken, hoe en wat. En eerst maar is kijken hoe het motorrijden me afgaat in juni :+

    En DaHouseman, heb je wat meer info over die trein?


    En wat een pech hebben jullie allemaal zeg, als het zo doorgaat kan ik misschien tog nog mee met de meeting :+
     
  5. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmm ook lekker verhaal... Gelukkig ist wel allemaal handig opgelost, kost je alleen een pak geld zeg...

    Ik stuur je de route ff toe.

    Het lijkt trouwens wel alsof er een vloek rust op deze meeting :+
     
  6. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Volgende keer direct je dealer bellen, die wil je dan vast wel halen met het busje van de zaak of aanhanger voor benzine kosten (tenminste hier in Groningen doen ze dat wel) en kon je niet gewoon doorrijden met die prop? Bedoel je hebt geen racer ofzo dus die prop blijft wel zitten totdat jij je band op hebt. Je hebt in elk geval onnodige kosten gemaakt :'-(

    Bandje inrijden is zo gedaan, even een bochtje rechtsom paar keer nemen en dan linksom, dat inrijden van je band houd alleen in het bescherm laagje eraf rijden. In de racerij(onk bijv.) doen ze 1 rondje rustig aan en de 2de ronde knallen ze al direct volgas met zo'n band.
     
  7. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Goedhart was mijn dealer die heb ik ook als eerste gebeld.
    Die vertelde mij vervolgens dat ze geen bergingsbedrijf waren en het druk hadden op zaterdag.

    Dus zat voor mij niks anders op dan de ANWB in te schakelen...

    En Sjorrit gewoon meegaan na de meeting man!
    Groningen/Nieuwegein ben je zo :thumbs::+

    En over die prop,ja zat zelf ook te denken om er mee te blijven rijden.
    Maar het werd toch afgeraden ook omdat je met zo,n tijdelijke prop niet te hard mag rijden.

    Dus beste was denk ik toch gewoon de band te vervangen.

    Pimmy heb je een PM gestuurd.
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2010
  8. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Bandje is inderdaad zo ingereden. Als Smokey morgen kan voorrijden kunnen we gewoon rijden morgen wat mij betreft. Ligt er aan wat de rest wil.
     
  9. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Proppensetje is 3 tientjes ofzo bij motorzaak:D
    hier echt al een paar keer handig geweest ook haha en idd de 1 raad het af om er te hard mee te rijden ik had dat in het begin ook tot ik ook een nieuwe band kapot reed daar een prop in gedaan en eigenlijk nooit meer verder aan gedacht,daarmee toen wel gewoon op top gereden ook haha ook toen de band totaal op geburned werd klapte die niet op die plek:)
    Anders heb je ook nog van die parachute dingetjes die vanaf de binnenkant gaan geloof ik dat lijkt me sowieso wel goed zitten en bij een nieuwe band zou ik dat zeker doen ik heb hier wel vertrouwen in de prop(H):)
     
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Wil zelf ook nog wel, maar als men het toch liever verplaatst, kan ik me er wat bij voorstellen. Desnoods morgen een 'kleine' meeting en later gewoon nog een keer. :)

    Zelf vanmiddag nog even richting Zoetermeer gereden, kon de Mac niet vinden. Was wel in de buurt, maar denk toch verkeerde straat ingereden. :+
    Lekker zonnetje vandaag, maar ook behoorlijk wat wind.

    Ligt het aan mij, of lijken de wegen, en dan met name die teerstrepen op de weg bij stoplichten, en witte vlakken/strepen etc, behoorlijk glad te worden als de zon er op schijnt? Met lessen viel het me nooit op en met regen had ik er ook weinig last van, maar deze dagen heb ik wel gemerkt dat die dingen verraderlijk glad kunnen zijn. Niet dat je glijk een swieper maakt, maar je voelt voor (of achter) bandje dan toch een klein beetje glijden, en is vaak bij lage snelheden / remmen voor stoplichten.
     
  11. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ah pech man! maar niets aan te doen.. Ik ga me dan vanavond gewoon vol laten lopen.. en wacht de volgende meeting af.. er rust toch een vloek op lijkt wel :p
     
  12. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    als ik het goed begrijp gaat alleen pimmert niet maar lees dat er toch mensen zijn die twijfels voor morgen hebben???

    wie weet 110% zeker dat hij er morgen wel bij de mac drek staat?


    gr van de "hyper retard"


    [​IMG]
     
  13. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Een weekje schuiven is prima wat mij betreft, twee is ook goed. Pech Pim :-/, hoop dat ze het netjes fixen.
     
  14. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    blijft best vreemd dat een lager nu al stuk is?


    wat heeft je monster nu gelopen pimmy???
     
  15. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Pimmy te veel wheelie's gemaakt :+
     
  16. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    das best knap met 34 pk.
     
  17. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Misschien heeft hij of de vorige eigenaar de motor met een hoge druk spuit schoongemaakt en zo het vet tussen het lager weggespoten.

    Heb vandaag een mini motorforum meeting gehad hier in Groningen, met 27 anderen door het Groningse land gescheurd, heerlijk :)
     
  18. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Tis een Ducati JONGUH8)
     
  19. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Een week, of twee, doorschuiven komt mij ook prima uit! Doen we het dan, wel zo leuk :)!
     
  20. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Vind het ook erg jammer dat het allemaal zo kut is gelopen voor mij en Pimmy.
    En ook vervelend voor jullie.

    Maar in princiepe komt over 2 weken mij ook goed uit,dus wat jullie willen.
    Vind het anders ook een beetje vervelend voor Pimmy morgen,aangezien hij toch bijna alles geregeld heeft wat betreft de meeting.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina