Werd net door Mercuur gebeld, hij is klaar. Maar met wat kanttekeningen:
-Achterremblokken zijn vervangen, waren echt zo goed als op (opmerking erachteraan van wie heeft het onderhoud gedaan van die motor?)
-Lampje kon niet gereset worden want de computer is weer kapot (was bij Goedhart ook al, way to go...)
-In de ketting zit een spanning door hard vet oid. Nieuwe kettingset zou 250 euro gaan kosten...
-De lagers zouden zo droog zijn dat ik er min of meer van werd beschuldigd de lagers met een hoge druk reiniger te hebben bespoten... ("wij vermoeden dat iemand de motor met een hoge druk reiniger heeft schoon gemaakt").
Nu is het verhaal dat er morgen een inspecteur van Ducati langs komt die dan gaat kijken of het onder garantie valt. Maar de lui bij Mercuur zijn er zo van overtuigd dat het een hoge druk reiniger is geweest dat ik natuurlijk kan verwachten dat die inspecteur daar in mee gaat.
Het geheel zou zonder garantie 160 eu kosten en met garantie zo'n 50 euro minder. Nu is die 50 euro niet zo schokkend maar het gaat er principieel bij mij echt niet in. Helemaal als je er zo van beschuldigd wordt dat je het zelf veroorzaakt heb. Dus ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Ik ga 'm zaterdag ophalen, mocht ik dan weer zo'n negatief gevoel over houden aan de service etc. dan ben ik echt klaar met Ducati.
Vind overigens van die achterrem blokken ook niet zo handig van Goedhart, hadden ze me wel mee kunnen geven dat die het niet zouden gaan redden tot de volgende beurt. Maar goed, is verder niks aan de hand natuurlijk.
Laatst bewerkt: 14 apr 2010