1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja nee leuk, een stuk snelweg rijden :+

    Morgen gaat de Duc naar de dealer. Hoop dat ze alle onderdelen een beetje vlot hebben enzo.
     
  2. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Leuke avatar Fallout ;)

    Lijkt me zelf ook wel kicken een keer naar Assen te gaan.
    Mischien toch maar een keer doen.

    Verder ook wel zin om na de MFMM te gaan samen met wat vrienden!
     
  3. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
  4. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    FF gauw paar fototjes dan van nieuw apparaat hier:D:p
    [​IMG]
    [​IMG]
    De voorste is van mij haha alleen dat rare gele streeppie moet er nog ff af(A):p
    Achterste is van een maatje hier is er uit 97 geloof ik:)
    Enige wat ik me afvraag als ze zo naast elkaar staan is waarom die van mij aan de voorkant zo hoog staat:confused:
    Heb m liever ook een beetje ''duikend'' eigenlijk(A):)
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2010
  5. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Wordt de nieuwe datum nu 25 april? Dat zou balen zijn, dan kan ik helaas niet!
     
  6. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Thanks :), die foto heeft een vriend van mij een keer genomen vanuit de auto die ik volgde.



    Leuke fiets Vandalzzz, rijdt het een beetje lekker?
     
  7. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    25 april kunnen:
    Bazzie
    2K
    Fallout
    Hantheman
    Pimmy
    Smokey?

    En als we 16 mei als datum nemen, wie kunnen er dan allemaal?
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2010
  8. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    16 mei kan ik ook.


    Hoe gaat het met je Monster trouwens?
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2010
  9. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    De monster is gister opgehaald met een bescheiden voertuig... :+

    [​IMG]
    [​IMG]

    Hij is bij Mercuur aangekomen maar daar zijn ze nog niet begonnen. Ik belde ze gister tegen sluitingstijd en vertelden ze dat ze het druk hadden etc. Dus zal wel even duren. Maar ik laat 'm gelijk even nakijken op het gebied van slijtage onderdelen enzo, miss olie verversen als dat nodig is. Zodat op dat gebied helemaal niks fout kan gaan op de komende ritten. Verder gelijk ff onderhoudslampje resetten en een missend schroefje aanvullen :+

    Ik ga morgen naar een hotel toe, 2 nachten, ff lekker weg, dus ik hoop dattie zaterdag klaar is, dan kan ik 'm dan nog ophalen en zondag lekker rijden.
     
  10. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, waarom in godsnaam zo'n truck voor je fiets.

    En wat dachten jullie van 19-20 juni voor de meeting, kan ik ook mee O-)

    :+
     
  11. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, goede vraag, geef de motorzaak een blik benzine en ze komen 'm ook ophalen met een busje. Maar goed, zo werken die contracten natuurlijk niet. Dit wordt allemaal door Ducati Assistance georganiseerd. Verder wast wel een interessante ervaring om 'm daarop te zetten enzo.

    Nou speciaal voor jou dan een 2e meeting als je weer terug bent :+ Rijden we gelijk door naar Spanje zodat we allemaal je vriendin kunnen zien!
     
  12. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Haha, fantastisch, het ziet er bijna uit als een reclame stunt, met uitzondering van het feit dat de Duc stil staat, maar goed, een kniesoor die daar op let.
     
  13. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat ding op een gele vrachtauto en garages waar ze het druk hebben klinkt behoorlijk bekend he. :+

    16 mei weet ik niet of ik kan, is iets te ver weg om te kunnen overzien op dit moment.
     
  14. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    16 mei is ook prima.

    Ga waarschijnlijk zaterdag met nog 2 motormaatjes voor het eerst naar Duitsland.( via Arnhem,Nijmegen) zal de pauze in nijmegen maar skippen als je begrijpt wat ik bedoel :+

    Toch ben ik ergens wel een beetje zenuwachtig,of naja mischien meer spanning.
    Ben nog nooit met de motor echt heel ver gegaan.
    Dus ja we zullen zien,heb er wel zin an!

    Hopen dus dat het redelijk weer word,en ik geen lekke band krijg 8)
     
  15. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Werd net door Mercuur gebeld, hij is klaar. Maar met wat kanttekeningen:
    -Achterremblokken zijn vervangen, waren echt zo goed als op (opmerking erachteraan van wie heeft het onderhoud gedaan van die motor?)
    -Lampje kon niet gereset worden want de computer is weer kapot (was bij Goedhart ook al, way to go...)
    -In de ketting zit een spanning door hard vet oid. Nieuwe kettingset zou 250 euro gaan kosten...
    -De lagers zouden zo droog zijn dat ik er min of meer van werd beschuldigd de lagers met een hoge druk reiniger te hebben bespoten... ("wij vermoeden dat iemand de motor met een hoge druk reiniger heeft schoon gemaakt").

    Nu is het verhaal dat er morgen een inspecteur van Ducati langs komt die dan gaat kijken of het onder garantie valt. Maar de lui bij Mercuur zijn er zo van overtuigd dat het een hoge druk reiniger is geweest dat ik natuurlijk kan verwachten dat die inspecteur daar in mee gaat.

    Het geheel zou zonder garantie 160 eu kosten en met garantie zo'n 50 euro minder. Nu is die 50 euro niet zo schokkend maar het gaat er principieel bij mij echt niet in. Helemaal als je er zo van beschuldigd wordt dat je het zelf veroorzaakt heb. Dus ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Ik ga 'm zaterdag ophalen, mocht ik dan weer zo'n negatief gevoel over houden aan de service etc. dan ben ik echt klaar met Ducati.

    Vind overigens van die achterrem blokken ook niet zo handig van Goedhart, hadden ze me wel mee kunnen geven dat die het niet zouden gaan redden tot de volgende beurt. Maar goed, is verder niks aan de hand natuurlijk.
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2010
  16. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Wat een klerezooi zeg. Zeker dat je ergens min of meer van wordt beschuldigd zou me inderdaad ook niet lekker zitten. :{

    Ik zeg Triumph kopen. :b:
     
  17. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Ga regelmatig even naar Duitsland via Nijmegen, klinkt ver maar valt erg mee en Duitsland is gewoon erg fijn rijden. Mooiere wegen, fijnere weggebruikers etc. :thumbs:

    Tip: Milkshake bij de Mac Kleve. Veel lekkerder dan in Nederland. ;)
     
  18. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja precies zoals je het zegt... En dan gecombineerd met de eerdere mindere ervaringen met Goedhart en Mercuur... Is niet leuk motorrijden.

    Maar goed, ik hoop dat ze morgen ff bellen met het resultaat. Mocht het zo zijn dat ze het mij laten betalen dan ga ik er wel wat mee doen, tot op zekere hoogte uiteraard. Erg teleurstellend.
     
  19. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Huh achter remblok op voordat je voorremblokken op zijn? Ik gebruik echt nooit mijn achterrem, eigenlijk alleen wanneer ik een zwarte streep over het asfalt wil trekken.

    Nieuw kettingset is ook onzin, zolang die niet af is gewoon erop laten. Dat hard vet kan je er met lampenolie wel tussenuit halen.

    Ga er maar vanuit dat er niks onder garantie wordt vervangen, die inspecteur zegt toch dat het allemaal slijtage onderdelen zijn.
     
  20. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Voorblokken zijn bij de 12k beurt vervangen. Ik rem wel relatief veel met achter hoor, gebruik 'm bij de smalle doorgangen tussen het verkeer vaak een beetje erbij en omdat ik veel op de motor rem is het soms comfortabeler om de laatste paar kmh er met de achterrem af te halen. Had ook al de indruk dat de remkracht afnam dus ben blij dat ik het heb laten checken nu.

    Dat van die ketting dacht ik ook al, dus ik ga inderdaad maar is die hele ketting schoon maken en dan opnieuw goed invetten. Handigste is dan neem ik aan om de hele ketting te demonteren en dan schoon te maken met lampenolie dus? Heb bij m'n brommer nog wel is kettingen staan verwijderen, ga er lichtelijk vanuit dat het bij de motor hetzelfde ritueel is? Kortom, visje eraf, schakel eruit, en klaar?

    En nee inderdaad, ik ga er al vanuit... Ik zit dan ook al stiekem naar de website van KTM te kijken O-)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina