1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is gisteren na een dag heerlijk gereden te hebben helaas gebeurd, mijn cbr heeft een kleine schuiver gemaakt. :mad: Had er samen met wat maten al pittig wat km op zitten en was onderweg naar huis. Kom van de snelweg af en slechts 4 km voordat ik thuis ben, rijd ik door een heel flauwe bocht binnen de bebouwde kom. in de buitenbocht is vrij recent een inrit voor bouwverkeer gemaakt en ik zie dat er wat grind en zand op de weg ligt. Tegelijkertijd komt er vanuit de tegengestelde richting een SUV aangereden, dus de binnenbocht kan ik niet pakken. Maar ok, ik wil de bocht inzetten en zodra ik maar een beetje begin te leunen, voel ik mijn achterwiel wegglijden. Ik schrik me kapot en corrigeer door mijn motor weer rechtop te zetten.
    Gevolg: ik rijd recht op een lantaarnpaal af vlak naast de bouwinrit. Mijn eerste reactie is remmen, zat weinig anders op. Eigenlijk was het al te laat. Mijn voorwiel komt in een richel zand (van deze inrit) terecht en blokkeert direct, waardoor mijn motor omvalt naar de rechterkant (terwijl de bocht naar links was.) Doordat ik al behoorlijk geremd had en ik zowiezo al weinig snelheid had schuif ik met mijn motorslechts iets van 2 a 3 meter door. Precies met de topkuip nog tegen de lantaarnpaal aan.

    Schade:
    - Topkuip, breuk in topkuip (door botsing met lantaarnpaal) en schuifschade aan zijkant.
    - Rechter zijkuip, grote schuifschade. stickers geheel beschadigd
    - Rechter knipperlicht voor afgebroken
    - Schuifschade aan rechterspiegel
    - Lichte kras op koplampunit
    - Lichte krassen op uitlaat

    Kortom: mooi klote dit :mad::mad:

    Op het moment hard aan het zoeken naar nieuwe onderdelen of een manier om de schade netjes te herstellen. Mocht iemand hier tips of trucs voor hebben, danwel weten hoe ik gemakkelijk aan nieuwe onderdelen kan komen...
    Ik hoor het HEEL graag!

    Mijn motor is een Honda CBR 600 f4 uit 2001, kleur zwart, kleurcode NH-1. Alvast bedankt!

    Hoop dat jullie allemaal een beter weekend hebben qua motoravonturen. Schitterend weer om te rijden!
     
  2. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Hey Barcode klote man!!!
    Echt een lastige situatie op dat moment.

    Grind/zand is erg vervelend in een bocht.
    Hoop dat je hem snel weer kan opknappen!


    Vandaag trouwens ook met nog 3 maatjes heerlijk door de veluwe gereden,prachtig weer!
    Was er alleen wel erg druk.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Dit weekend toch weer 700 km gereden in totaal :+
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2010
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Damn nice. Moet ook eens wat meer tourritjes / buddies vinden.
    Nu rij ik veelal dezelfde stukken. Gister wat gereden, dacht flink wat afgelegd te hebben, maar was maar 100km ongeveer. Tussendoor nog een klein stukje met een ander meegereden en wat bochtjes gepakt. Merkte wel dat hij de nodige ervaring had. Hij ging zo soepeltjes door de bochten, dat ik op den duur toch wel wat moest inhouden (en we gingen niet eens zo veel boven de max snelheid).
     
  4. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Vandaag ging ik ook rijden met nog 6 vrienden maar we waren nog geen 3 minuten onderweg of er zat al een undercover politie achter ons aan (werden gewaarschuwd door een automobilist toen we voor het stoplicht stonden).

    Na een paar rondjes door een woonwijk gaf ie het uiteindelijk op en zijn we de snelweg opgedraaid, toen we de afslag namen zat er wel een verdachte volvo achter ons (reed erg langzaam op de afrit om afstand te creëeren) en toen we een boeren landweggetje op reden reed ie met ons mee. We zijn toen na een blinde bocht stil gaan staan en hebben de auto langs ons laten rijden terwijl wij met ons allen zaten te zwaaien ;p

    Daar even 5minuten gestaan en binnen die 5 minuten was er een andere automobilist die ons waarschuwde dat er verderop na een viaduct een motor agent stond. De politie gaat er dus gewoon vanuit dat je je als motorrijder gaat misdragen... Laat ze echte boeven vangen..


    Verder nog bij het TT circuit geweest ivm landelijke motordagen, was wel even geinig en het weer was echt super! Wheelies gaan ook super relaxed en blijf nu zeker zon 10 tot 15 seconden op het achterwiel.
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2010
  5. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Damn, echt misselijk. Wel fijn dat jullie het in de gaten hadden.


    Zelf ben ik wezen wielrennen vandaag. Had wel zin om te motorrijden, maar ik moet ook een beetje aan de conditie werken om die 998 nog de baas te kunnen :D.


    Verder heb ik de remschijven (voor) van m'n YZF geschroefd, er zit een beetje een rand op die er niet thuis hoort, dus we gaan even kijken of ze netjes afgedraaid kunnen worden. Anders wordt het een dure reparatie.


    /edit: Lees je bericht nu pas Barcode. Vervelend man, hoop dat je de kosten wat weet te drukken.
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2010
  6. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Maandag op de testbank :cool:
     
  7. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Nieuwe Ducati:

    http://www.ducati.com/bikes/monster/796/index.do

    The Monster family introduces the 796, an exciting addition to the line-up that combines the user-friendliness of the 696 with the sports character of the 1100. Delivering 87hp (64kW), a dry weight of just 167kg (368lb) and optional ABS, the stylish new Monster 796 returns the magic of mid-range to the Monster family.
    With the brand new Desmodue 796 engine at the heart of the machine, a single-sided swingarm and revised ergonomics, the Monster 796 perfectly balances lifestyle performance with everyday functionality to enhance the original Monster spirit.

    Dressed in Ducati red, arctic white silk or diamond black silk with a bright red Trellis frame, the Monster 796 can be further personalised with an additional 10 colour schemes available in ‘Logomania' the innovative Monster Art program.

    The Monster 796 opens a new road to the world of Ducati Monster and becomes the ‘urban icon' of hand-built Italian naked motorcycles.
     
  8. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Mooi ding weer hoor!! :) hieeer centjes centjes
     
  9. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Is dat in plaats van of naast de 696? Zou een beetje belachelijk zijn als het ernaast was wat mij betreft.

    Maarja, logische doorontwikkeling op de 696 verder, niet veel nieuws.
     
  10. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    een monster met het blok van de kleine hypermotard.......

    was te verwachten dit.
    de nieuwe 1100 monster zal dan wel het blok van de hypermotard evo krijgen.
    wel een leuk ding!!
     
  11. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Motor rijbewijs eindelijk gehaald \o/ Ben zo ontiegelijk blij dat het na al die tijd eindelijk gelukt is.
    Morgenochtend meteen rijbewijs ophalen, dan 's avonds na stage lekker wat rondrijden. Ga niet meteen de spits in op een motor waar ik nog aan moet wennen. In het weekend lekker veel rijden en meteen naar Assen!
     
  12. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Proficiat!
     
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Gefeliciteerd!
    Wat voor motor had je ook al weer? Weet niet zeker of je hem onlangs al gepost had.
    Gewoon lekker rustig beginnen en je niet op laten jagen door andere mensen (in auto of op motor). Let er wel op dat het in het weekend ook erg druk op de wegen kan zijn, maar dat hoeft geen probleem te zijn.
     
  14. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Dude gefeli! \o/
    Nu kan je ook mee na de XBW meeting binnenkort :cool:

    Wat voor motor had je ook alweer?

    Even wat anders.
    Kevin Carmichael de beroemde stunter geeft a.s. Zaterdag een show bij Blom motoren in Leusden.

    http://blommotoren.nl/nl/bedrijf/nieuws/

    Mischien leuk als je eventuele interesse heb.
     
    Laatst bewerkt: 20 apr 2010
  15. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    @kevskivd...van harte man.
    wees voorzichtig want vanaf nu ga je pas leren motorrijden.....have fun.

    die Kevin Carmichael is geweldig om naar te kijken.
    niet van dat sierlijke geslinger en in slow-mo rondjes draaien op het achterwiel maar gewoon uberlomp hakken en rammen op die triumph's.

    vind deze knakker de leukste show's weggeven......zeker de moeite waard!!!
     
  16. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ik denk zo'n nul pk aan de voorband 8)
     
  17. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik vind die knakker juist een dikke flapdrol, vorig jaar was die op de TT baan. Enige wat ie deed was normale wheelies en een paar stoppies en hard optrekken tot in de begrenzer.

    Ik vind dit veel indrukwekkender http://vimeo.com/11056447
     
  18. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Ik vind dit anders toch behoorlijk indrukwekkend :9

    http://www.youtube.com/watch?v=i5kUTsz-ALE
     
  19. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Mja ik dus niet :p die jongens die ik ken doen ongeveer hetzelfde en dat zijn "gewone" amateurtjes. Hij doet een beetje de standaard shit, burnen en 12-o-clock wheelies etc. Niet echt vernieuwende dingen ofzo.

    Maar als je inderdaad niet echt in het stunt wereldje thuis bent kan het best leuk zijn om naar hem te kijken :) En het geluid van die Striple is supervet natuurlijk!
     
  20. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3


    Is niet heel vreemd. Gewoon de mid-range. 800 blokje, met de single sided swing arm van het duurdere model. Prima tussenstap wat mij betreft.
    als ik zwom in het geld kocht ik er weer 1
    .
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina