1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Ja precies, klein maar fijn en dan later in de herhaling voor de rest.
     
  2. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Pics:

    [​IMG]

    Mooi!
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Blijft een vette bike zo.

    Reed vandeweek nog een klein stukje richting / op de snelweg en kwam onderweg iemand met een ZXR400 tegen. Weet niet wat voor uitlaat die eronder had, maar kwam ook wel een lekker geluidje uit zeg. Als ik zelf rij, vind ik het niet erg dat er een standaard uitlaat onder zit die niet zo brult, maar als je dan eens een bruller naast je komt rijden... :+
     
  4. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Vet hoor, geluid zal wel gruwelijk zijn. En het logo kleurt mooi bij de rest van je motor, maar dat zal geen toeval zijn :D.
     
  5. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Zouden jullie het erg vinden het 1 uurtje op te schuiven? naar tussen 12 en 13?
     
  6. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik persoonlijk niet.

    Ziet er goed uit Sjorrit, gave fiets zo.
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Maakt mij ook weinig uit. Uurtje eerder of later vind ik geen ramp. :)
    Weer uur van tevoren bij Mac Zoetermeer afspreken?
     
  8. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Yes, helemaal goed. Weet je het al te vinden?
     
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Denk het wel. Morgen / zaterdag denk nog ff keer naar toe rijden. Moet heel simpel zijn.
    Net ook nog even een klein stukje gereden, dacht colletje wel thuis te kunnen laten, die heb ik niet altijd meer om, maar was toch nog behoorlijk koud zeg. Eigenlijk voor het eerst dat ik het koud had sinds mn eigen motor / pak.

    Btw, als ik hem wil starten, moet ik choke altijd (deels) open zetten en hem kort even open laten. Als ik hem te snel weer dicht draai, valt motor weer uit. Staat in neutraal, maar lijkt wel of ie zonder choke te weinig toeren draait om hem aan te houden, als ie koud is. Als ik motor uit garage haal start ik heb, dan doe ik garage dicht, pak helm/handschoenen, rij oprit af, doe hek dicht, zet choke uit, handschoenen aan, helm op, dan is ie wel gereed om te rijden. En als ik stukje gereden heb en even tien minuten pauze houd ofzo, kan ik daarna zonder problemen starten. Enig idee wat het kan zijn?
    Eerders gewoon weer even voor een kleine beurt na laten kijken en dan kan ik het ook nog eens navragen. Heb ook het gevoel dat ie de laatste tijd wat zenuwachtiger is / meer bokt en af en toe wil koppelingshendel een rukje geven bij het schakelen (in meeste gevallen rond de 3de versnelling). Maar wellicht komt het gewoon omdat ik er (te veel) op let.
     
  10. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Klinkt wel normaal eigenlijk.. heb ik ook! (maar mijn motor komt uit 98 )
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Dan hoef ik me niet zo veel zorgen te maken dus. Had al het idee dat het bokkerige niet zo vreemd is bij een sport motor. Mijnes is uit 96, dus ook niet de nieuwste meer. :9
     
  12. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Daar is de choke ook voor slimpie ;) die zorgt ervoor dat de motor iets meer benzine krijgt bij koude motor (dus meer toeren) omdat de motor dan te koud is om zelf te blijven draaien. Zodra de motor warm is kan choke eraf en zal hij ook zonder choke starten.

    En wat bedoel je met bokken? Is dat met koude motor? en wanneer? tijdens normaal constant gas of als je het gas dicht doet en dan weer open? Bij gas los en dan weer gas erop bokt elke motor een beetje, komt omdat de ketting dan slap komt te hangen en als je gas erop zet wordt deze weer strak getrokken.
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2010
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Mja ok, was het met lesmotor gewend om zelfs in de winter te starten zonder choke (op een enkele keer na). :+

    Bokkerige, licht schokkende beweginkjes heb ik vaak als ik met constante tempo (en gas) rijdt, in de meeste gevallen zo tussen de 40 en 60 km/u, waar in de 2e, 3e of 4e (ook bij wat harder), het bokkerige naar boven komt. Dan rijdt ie niet helemaal lekker in zn 3 en als je naar zn 2 schakelt, heb je af en toe het idee dat ie vraagt om naar de 3e te schakelen. In de meeste gevallen rijd ik dan achter een wagen, maar toch, met dergelijke snelheden zou je toch ook nog redelijk soepel moeten kunnen rijden. Of moet in dat soort gevallen gewoon meer een versnelling lager pakken en iets meer toeren maken (wat vaak ook nog wel meevalt, 5/6k en anders rond de 4). Zal denk gewoon het karakter van een sport zijn, die liever lekker de tempo er in houdt.
     
  14. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Sport houdt altijd van meer toeren. Zie je ook in krachtverloop van de motor terug. Valt alleen voor ons weinig over te zeggen aangezien wat je bij de ene motor in zijn 4 kan doen bij een andere aan te raden is in zijn 2 ;)

    Het Choke verhaal zou ik niet van wakker liggen. Dat lijkt mij vrij normaal. Daarnaast verschilt dit ook echt per motor hoeveel choke en hoe lang je moet gebruiken.

    Had je niet toevallig een injectie lesmotor? :+
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Geen idee, was een Honda CB500F als ik me niet vergis, zou niet weten of die injectie was of niet.
    Is gewoon af en toe nog even 'wennen' en niet verwachten dat ie rijdt zoals een volledig andere (les)motor. :)
    Net nog even een klein stukje gereden, prima weer, kort ritje, maar wel lekker.
    Een bocht hier in de buurt is me een partij lekker, helaas is het wel een flink stuk omrijden om hem weer opnieuw te kunnen nemen. Mocht ik op den duur eens een kneedown gaan doen/proberen, dan leent die bocht zich er heel goed voor. Normaal houd ik me best wel in bij die bochten, maar die ene pak ik steeds schuiner.
     
  16. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Ligt er aan hoe laat het wordt. Moet redelijk bijtijds weer thuis zijn.
     
  17. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Als iedereen zorgt dattie gewoon rond 12 uur aanwezig is, dan komt het wel goed.
     
  18. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    haha nou ik doe mijn best! moet best eindje knallen dus vroeg mn nest uit..!
     
  19. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    jammer dat ik er niet bij kan zijn... volgende x ga ik ook mee! :D veel plezier morgen mannen!
     
  20. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Helaas ga ik vandaag ook nog een stukkie rijden...



    Als er maar niks kapot gaat :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina