1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XboxFreak36

    XboxFreak36 Suzuki GSX-R750 K9

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Honda VFR1200F errúúg bruut :) Mijn vader heeft hem al een maand of 2.. :9
    Het is een Sport Tourer.

    [​IMG]

    [​IMG]

    en..? 8)
     
  2. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Design is niet mijn ding,maar het rijdt volgens mij erg lekker!
     
  3. XboxFreak36

    XboxFreak36 Suzuki GSX-R750 K9

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik hoor van mijn vader rijd hij heel lekker, het was wel eerst wennen eerst had hij een een Honda Deauville 500cc volgens mij, en nu 1200cc 8) Met de motor gaat alles echt makkelijk. Bij een bepaald toerental gaat er een extra uitlaat open hierdoor trekt de motor nog harder door en komt er een vet gegrom uit.! }:]
    @Smok3y: Jij hebt ook een Naked ;) Het is dus wel iets anders :) maar voor mijn vader issie leuk :D

    Het bovenste gedeelte gaat dan 'open'
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2010
  4. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Is dat die Honda met Cadan aandrijving?
    Klonk echt heel vreemd toen op de Honda demo dag! maar schijnt echt super te rijden!
     
  5. XboxFreak36

    XboxFreak36 Suzuki GSX-R750 K9

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep Cadan, maar je merkt het niet eens dat het een cadan is.!
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2010
  6. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Voorkant is niet verkeerd, achterkant vind ik wat minder. Ben geen fan van die kleine spacy uitlaten, die je de laatste tijd meer ziet. Achterbrug vind ik ook wat minder.
    En die big-ass taartschep... Zie je ook wel meer, die gigantische uitsteeksels, maar dat moeten ontwerpers toch veel mooier en kleiner kunnen maken. Is nu net of er nog een aanhangwagen achter hangt.
    Zal ongetwijfeld wel lekker rijden. :)
     
  7. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Leuk ding, zou zelf nooit voor zo'n model kiezen maar in zijn segment een van de mooiere motoren.
     
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Het is toch Cardan aandrijving? Dus zonder ketting? 8)


    Anders weet ik echt niet waar jullie het over hebben :eek:
     
  9. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Cardan is in principe gewoon een "as" aandrijving die in een bak olie draaid ipv een ketting. Voordeel is je hoeft geen ketting te smeren en tandwielen+ketting te vernieuwen, dus onderhoudsvrij. Nadeel is dat het zwaarder is en in sommige gevallen cardan reacties (google maar ff). Verder is die VFR1200 wel een leuke motor, V4 opstelling dus opzich wel bijzonder, nadeel is dat ie f*kking zwaar is, dik 260/270kilo.

    Hij is ook aardig aan de prijs en kwa prijs/kwaliteit verhouding kan je beter voor de K1300S gaan, is lichter en heeft ESA (elektronische vering) en handvatverwarming etc etc.

    [​IMG]



    Niks mis met hoe het kenteken staat hoor ??
     
  10. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Helaas wel, had 'm namelijk exact zo op m'n scooter en ben wel tig keer aangehouden erdoor en 3 boetes uiteindelijk ervoor gekregen voor ik maar besluit het te veranderen:+
     
  11. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
  12. XboxFreak36

    XboxFreak36 Suzuki GSX-R750 K9

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Handvatverwarming is optioneel bij de VFR1200 maar dan ben je wel weer wat euries kwijt.. Je merkt weinig van het gewicht als je zo'n motor hebt.
     
  13. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    tis geen scooter he :)

    behoor niet tot de doelgroep hoe lullig het ook klinkt.
    heb nog nooit gezeur gehad van de pliesie om de "hoek" van mijn kentekenplaten (wel om wat andere dingen O-) )

    pas als je het redelijk bont maakt op de motor ga je aan de kant....anders nooit problemen.

















    ben sinds een week van mijn 2 jaar voorwaardelijk af \o/
     
  14. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    dat blok eruit en in het frame van een fireblade hangen.....:thumbs:

    weet zeker dat honda nog wel met dit blok wat superleuks gaat doen.
     
  15. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Scooter :')..

    Maar ff serieus, ik zie weinig verschil tussen de hoek van beuker zijn plaat en die van mij (let op, ik heb nog de originele kentekenplaathouder) en volgens mij is die van Beuker zelfs E gekeurd (ziet er tenminste niet uit als een stukje zelf gemaakt huisvlijt) en zijn motor staat een paar centimeter met het achterwiel van de grond door de achterbok dus dan is de hoek ook al heel anders.

    [​IMG]

    [​IMG]


    Deze daar in tegen staat wel heel illegaal scheef ;p

    http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/15954112#15954112
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2010
  16. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Plaat moet gewoon leesbaar zijn van de achterzijde, hoeft niet zo moeilijk te zijn. Maarre wat een kutweer jongens de laatste tijd... Kom iedere keer met een Monster onder het zand en modder thuis.
     
  17. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Heb vandaag de nieuwe monster gezien, stond naast een 696 maar de 769 is een stuk hoger en zit ook lekkerder. Lijkt ook volwassener dan de 696 moet ik zeggen.

    Owja Pim, in de nieuwe Motorrijder staat een vergelijkingstest tussen de Nieuwe multistrada, de R1200GS en de KTM SM-T. Duc komt helaas niet als winnaar uit de test door: te weinig bagage mogelijkheden (kleine koffers) minst robuust, de vier verschillende mappings zijn overbodig (na een paar keer wisselen is tour de beste mapping/vering afstelling) en zijn prijs (6500 euro duurder dan de KTM) Duc is sneller dan de KTM maar de KTM is speelser, net zo opwindend als de DUc en meer allround, minpunt geen ABS. Wil je een tourmotor dan is de GS de beste keus.

    Mocht je er belang bij hebben maar ligt Motorrijder niet bij je een Bruna in de buurt kan ik hem eventueel wel voor je scannen.
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2010
  18. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb ook wat zitten lezen over de Monster 1100 en de 1100S, maar de meeste zijn het er over eens dat de standaard 1100 al een enorme verbetering is over de vorige modellen, qua rijwielgedeelte. En dat het Ohlins materiaal de fiets alleen maar te hard maakt, wel zeer geschikt voor circuit gebruik. Maar goed, dat is nou net waar ik een beetje van af wilde. Wel goed nieuws natuurlijk, want dat scheelt weer 2200 euro :D. Kan ik dan in ABS steken misschien.


    Ander leuk nieuws: ik heb gisteren op de BMW S1000RR gereden. Ik was toevallig bij motor houtrust in het forepark, want m'n vriendin wilde kijken naar de F800R (ze rijdt dinsdag af) en BMW had net een demo dag georganiseerd voor hun nieuwe 1000. Ik was er bijtijds, dus ik heb me maar ingeschreven, 750 euro eigen risico :x (naja is nog te overzien).

    Na anderhalf uur wachten was het zover. Maar wat een ding zeg... zo'n enorm verschil met de 998. Het rijdt echt super, enorm veel vermogen (193 pk), maar de afgifte is best te hebben. Er zit traction control op, ABS, wheelie control, nog iets anders dat het vermogen beperkt bij hoge lean angles. Kan niet fout gaan :D. Wat mij het meeste opviel was het gemak waarmee alles ging. Ik zat heel comfortabel, had prima overzicht, kon makkelijk omkijken, m'n nek was te draaien en in de spiegels was ook daadwerkelijk wat te zien. Het lijkt er een beetje op dat ze een superbike hebben gemaakt waar chill mee te rijden valt.

    Verder wel achterlijk snel. Ik kon me niet inhouden, beetje tussen de 150 en de 180 over de snelweg gereden richting m'n ouders. Kon hem net ff showen binnen het half uur dat ik had. Je hoeft ook niet te koppelen bij het opschakelen. Als je maar hoog genoeg in de toeren zit, doet de schakelassistent de rest, enkel het voetje omhoog. Het geluid is standaard ook fantastisch. Vraag me af hoe dat gegaan is bij de keuring. Echt een wereldfiets. Wederom niet al te best voor het behouden van m'n rijbewijs. Dus ik denk niet dat het hem gaat worden, maar goed, met een 'vanaf' prijs op 18000 euro is het sowieso niet echt een optie.

    Ik ga volgende week wel nog verder met proefritjes maken op de M1100 de M1100S en de F800R (heel compleet voor de prijs van een kale M1100, maar goed, geen Duc natuurlijk...).
     
  19. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    MFMM was vet!!!!

    Sjorrit zag je motor nog staan :b:
    Of was jij dit niet? hahaha

    [​IMG][/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2010
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Was geslaagd en mooi droog gebleven.

    Alleen een blundertje begaan. Motor op het gras zetten/parkeren. Dan kun je verwachten dat ie op den duur omvalt. Knipper linksvoor kapot en klein scheurtje in kap eronder (paar cm). Spiegel zit nu weer goed, maar veermechanisme oid in de houder is beetje lam. Met tegenwind op de snelweg klapte die paar keer stukje naar binnen. Weer even terugduwen en hij zit weer goed, op den duur bleef ie gewoon steeds op juiste positie zitten. Ketting moet ook nodig eens gespannen worden. Zelf nog niet gecontroleerd, maar ander zij dat ie wel nodig gespannen moest worden. Vanwege knipperlichtje sowieso maar even een buurt laten geven. Neem aan dat ze ketting dan ook gelijk spannen en banden pompen, anders moet ik die zelf nog even controleren / oppompen. Geen idee of klein scheurtje in kuipwerk en beetje lamme spiegel gevolgen heeft. Met wat hars/lijm of hoe dat spul ook heet is scheurtje denk wel bij te werken / te dichten. Motor ziet er niet als nieuw uit, dus nieuwe kap lijkt me wat overbodig.

    Verder wel vermaakt daar. Nog even wat burnouts gezien, oa van die trike die er was etc. Stinkt goed dat rubber. :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina