1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Dik geluid komt daar uit zeg, met zo'n sound is het ineens een stuk minder erg om eventueel van het Ducati geluid af te moeten stappen!
     
  2. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Of gewoon altijd met een ducati meerijden. Hoor mijn eigen motor nooit als ik met jou mee rijd. :x
     
  3. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, dat geluid is echt top.


    Maar het lijkt er op dat ik gewoon bij Ducati blijf, want de proefrit met de M1100 is heel goed bevallen. Ik ben met m'n vader samen wezen rijden. Ik op de M1100, hij op de 998 er achter aan, en op een gegeven moment even geruild. Gigantisch verschil... eigenlijk wordt alleen maar duidelijker dat er met die 998 gewoon niet echt te rijden valt. Op een gegeven moment reed ik voor hem uit vanaf Leiderdorp naar Woubrugge (groene hart in), mooi bochtig stuk, maar hij kon me niet bijhouden op de 998. Het rijdt kinderlijk eenvoudig op die M1100, en het zit ook heeeerlijk, kan me voorstellen dat je het er makkelijk een uur of 2 op uit houdt. En het geluid is standaard al best lekker, dus die termi's van 1150 euro kunnen een jaartje wachten (totdat ik weer geld heb :mad: ).

    Verder heeft Goedhart ook een mooi bod gedaan op de 998, dus ik ga weer Monster rijden denk ik. Waarschijnlijk het 2010 model met ABS, het kost 800 euro extra, maar er komt misschien een keer een punt waarop je blij bent dat je het hebt uitgegeven. Het 2010 model heeft ook die langere heatguards op de dempers (ziet er goed uit) en de lak op de cilinders is wat anders. Daarnaast heeft het vliegwiel ook enige revisie ondergaan (volgens Goedhart), maar dat kan ik op internet nergens terugvinden.

    Volgende week nog even rijden op de F800R, maar die vind ik toch minder mooi dan de Duc. Dan gaan we zaterdag dus een dealtje maken denk ik.

    Spannend :D, kan niet wachten.
     
  4. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Goede keus! Wou je de hyper niet proberen? nog iets speelser dan de monster.
    Die F800R rijd opzich prima maar ik vind hem echt super lelijk. De 800GS rijd ook heel fijn en het blok is top maarja...

    [​IMG]

    Met supermoto wielen is die opzich nog wel te doen

    [​IMG]
     
  5. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    M1100 definitely... Ook nog is een BMW zonder cardan, kan toch niet :+

    1100 lijkt me een mooie fiets ook, wat betere eigenschappen dan m'n 696 en gewoon net wat mooier weer. Zou ook zeker die investering in ABS doen, een foutje is zo gebeurd en dan ben je heel wat meer geld kwijt (door of je verzekeringspremie of je reparatie). Los nog van je biologische reparatie.

    Ik hoor wel vaker trouwens dat Goedhart leuke inruilprijzen geeft, ben erg benieuwd wat ze voor de 696 gaan bieden.
     
  6. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    @ Sjorrit:

    Ja, ik weet het. Het is wat minder mooi, het is ook meer voor de vorm dat ik het nog ga proberen, mijn keus is wel gemaakt vrees ik.

    Wat de Hyper betreft, ik heb er op gezeten, maar ik denk dat de zithouding niet helemaal voor mij is weggelegd. Net wat te hoog en 'naar voren' op de motor. Ik had bij de Monster al een gevoel dat ik bijna op het voorwiel zat, zal bij de Hyper nog net iets meer het geval zijn, vermoed ik. Maar, ik kan er idd nog steeds een keer op rijden, dan weet ik het zeker.



    Hehe, en ik denk dat ik die power van de 1100 toch idd ook wel fijn vind (over de BMW F800R). En de ABS, dat is prettig ja. Staat ook zo'n testje van MCN op youtube, staat 23 meter eerder stil met ABS...
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2010
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Bike naar de garage gebracht voor onderhoudsbeurt en kleine reparatie. Toch best een raar gezicht als je dan weer in de wagen stapt en de bike ziet verdwijnen. :+
    Maarja, volgende week (is nog ff kijken hoe het uitkomt qua ophalen) kan ik weer rijden.
    Gisteravond nog een stukje naar Scheveningen gereden met iemand achterop. Dat ook weer eens gedaan. Is even wennen, maar wel te doen. En rustig remmen, maar dan nog schuift de persoon achterop al flink naar voren. :+
     
  8. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    En je remafstand wordt flink groter, is ook wel is schrikken...
     
  9. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, mensen achterop is echt drama. Dat is wel echt een voordeel van het feit dat m'n vriendin haar rijbewijs heeft gehaald. Ben niet zo blij dat ik haar aangestoken heb met m'n levensgevaarlijke hobby, maar de 55kg kan ik missen op de motor :+.



    Ben echt excited over die Monster, het reed zooo chill. Geen centje pijn op dat ding, heerlijk koppel. Ah, genieten wordt het.

    /edit: (Moet m'n huisgenoot wel even nieuwe foto's maken voor m'n avatar :D )
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2010
  10. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je em al besteld? Het klinkt in ieder geval als of je de keus al gemaakt hebt :+

    @ sjorrit
    Heb je die laatste foto van je al gezien is ook wel cool geworden.

    [​IMG]
     
  11. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Misschien moet iemand Jorrit vertellen dat er gewoon een voorband op z'n fiets zit. Of het moet zijn dat hij graag het rubber spaart :+
     
  12. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ik denk dat hij zo met beter zicht door de files heen kan sturen
     
  13. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, is ook wel zo. Maar donderdag even voor de vorm de BMW nog proberen, Goedhart een weekje laten zweten en dan ga ik zaterdag de 998 inleveren denk ik.

    Feest \o/



    Ik moet een beetje denken dan aan dat stukje uit Full Throttle (Lucasarts), dat z'n voorwiel er uit lazert, hebben mensen dat gespeeld hier?
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2010
  14. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Van het weekend met een kerel gesproken over de daytona 675 waar hij helemaal wild van is.. en nu meen ik mij te herinneren dat sjorrit die ook zo vet vond.. ben toch maar eens verder gaan kijken en man dat is echt een strak ding!! heb hem nu ook in het vizier als kandidaat voor mijn garage.

    [​IMG]

    Iemand ervaringen? ik lees vooral dat hij een erg lekker geluid heeft, brede powerband maar wel een zithouding die je flink aan je polsen voelt.
     
  15. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Dat is wel 1 van de dingen die me mijn 998 hebben doen verkopen. Daar zou ik dus rekening mee houden. Voor de aanschaf denk je 'ach, ik hou het wel vol', maar de realiteit is dat je doodmoe wordt van zo'n houding.

    Maar misschien moet je niet teveel naar mij luisteren, m'n 998 zit namelijk wel aan het meest extreme uiterste van het pijn spectrum. Perhaps is het beter te hebben op de 675, hij is wel erg mooi ook, beetje een CBR600RR kont.
     
  16. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Blok is heerlijk.:thumbs::)O-)
     
  17. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    @Han

    Heb toendertijd veel vergelijkingstesten gelezen (600cc SS )
    En de daytona won het vaak keer op keer.

    Wel voor de parelmoer wit/paarse SE editie gaan he :9
     
  18. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Hey Beuk, hoe zijn die Pirelli's op je Hypermotard eigenlijk? Ik zie alle 2009 M1100s bij Goedhart namelijk op Bridgestone staan (en heb daar zelf de afgelopen 2 jaar ook mee gereden), maar in de folder staat dat 2010 op Pirelli Diablo staat. Beetje te pruimen?
     
  19. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Zoo die is inderdaad wel heel mooi!_O_

    @fallout: ik ga zeker een aantal proefritjes maken alvorens ik de knoop doorhak. Heb ook zeker nog een jaar nodig om te sparen dus heb nog alle tijd :) hoop gauw door te krijgen hoe "ongemakkelijk" de houding is.
     
  20. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Op het achterwiel heb ik mijn teller beter in beeld en houd ik mij beter aan de snelheid (NOT! snelheid wordt aan het voorwiel gemeten :+ )


    Echt een superfiets, ding sleurt heerlijk aan het gas en het geluid is geweldig, heb toen bijna 1 gekocht maar na een proefrit op een Street Triple en de gedachte dat de Street Triple R bijna uitkwam toch voor de Street R gegaan. Helaas die toen weg moeten doen omdat ik ging samen wonen. Is een hele fijne fiets met een ziekelijke topsnelheid (250 op de teller }:] ) Zou de Steet ipv de Daytona doen inderdaad om de zithouding, deze is namelijk zeer extreem.

    Ook een leuk weetje, de Daytona is vorig jaar voor de 4de keer achter elkaar supersport of the year geworden. Dit is bepaald door een samenwerking met een stuk of 15 motorbladen, is zeker geen miskoop dus. Maar zoals ik al zei, Street R is fijner voor de openbare weg.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina