1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

de "big" motoren,scooters en brommers thread :)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 17 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik wil graag wat dingen weten, ik heb namelijk geen verstand van brommers, motoren etc.. Ik wil dus een brommer/scooter kopen voor een redelijk lage prijs nadat ik mijn certificaat heb gehaald. Ik heb dus totaal geen ervaring op dit gebied, dus weet iemand misschien wat ik het beste kan kopen en waarom ik dat moet kopen? Ik vind een cross wel vet opzich maar een gewone brommer is ook goed, zo lang hij maar een beetje snel gaat :)..

Alvast bedankt :)

2. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    ga gewoon eens ergens op rijden kippetje....zo kom je er zelf het snelst achter welke brommer er echt bij jou past.
    neem je een automaatje of wil je schakelen.....word het een scootermodel of zoals je zelf al zegt een crosser.

niets kan je meer vertellen door er gewoon eens mee te gaan rijden........doen dus.

3. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Ik was de afgelopen paar dagen in Amsterdam en het viel me echt op dat heel veel daar op crossmotoren door de stad heen rijden!!
    Lijkt me toch helemaal niet zo heel prettig op gewoon asfalt, maar moet ook toegeven dat ik nog nooit op zo'n ding gereden heb.:+

4. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Is best te doen zodra je niet echt gek gaat doen, alleen regenrijden is niet echt prettig.

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43

is hier ook een trend, veel derbi senda's enzo

rijdt op me school 1tje met 80cc cilinder eronder, wel dom gezien de vele politie controles |:-

6. Bazzie

Leuk Bevonden:
    3
    Een senda is geen crossmotor :+

7. Ja ik heb wel een paar keer gereden hoor, maar ik woon in een druk stadsgebied en ik weet niet wat ik daar eigenlijk het beste kan gebruiken, ikzelf ben eerlijk niet echt een groot fan van scooters, vind ze gewoon niet zo vet als crossers enzo maar dat is slechts mijn mening :p. Volgens mij is een cross ook niet erg handig in stadsgebied (maar ik kan me vergissen ;)), dus ik weet het zelf nog niet echt :p.

Edit: Nog een vraagje: zijn er van die puchs waar je met twee man op kan? Of is dat niet bij een puch?

Laatst bewerkt door een moderator: 13 mrt 2006
  8. Bazzie

Leuk Bevonden:
    3
    Op brommers moet moet je gewoon kijken wat je het leukste vind, een crossbrommer is totaal geen probleem in het stadsverkeer, het is en blijft een brommertje en geen stampende CR500 oid :+ Gewoon rijden wat je leuk vind en je kan betalen zou ik zeggen.

Edit: En met twee man op een puch kan met een wat langer zadel oid maar of het comfortabel en ruim genoeg is is een tweede.

Laatst bewerkt: 14 mrt 2006
  9. Ah, bedankt man :). Maakt het weer iets duidelijk, ben echt een leek op dit gebied*)O-). Weten jullie trouwens of de Yamaha DT een degelijke cross is? Ik vind hem namelijk erg vet;). En is het aangeraden om dan beschermende kleding te dragen, lijkt mij namelijk van wel.

Laatst bewerkt door een moderator: 14 mrt 2006
  10. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Beschermende kleding is natuurlijk nooit een slecht idee!
    Maar ligt ook weer aan je doel wil je er echt mee crossen? of gewoon van A naar B.. want dan is het aan en uittrekken van die kleding wel irritant.

11. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    ben eergisteren even een stukkie wezen rollen met de motor..........koud as de koelere.

ingepakt in vellen waar 3 ijsberen jaloers op zouden worden zat ik als een michelinmannetje op de motor.
    het rijd echt voor geen meter als je zoveel zooi aan je lijf heb hangen want je bent zo bewegelijk als een rolade die een maand in de vriezer heeft gelegen.
    maarja......de motor heeft weer ff de benen kunnen strekken want stilstaan is voor zo'n ding alleen maar achteruitgang(doodvriezen voor een mens trouwens ook)

aaahhh.......ik snak naar een lekker zonnetje bij een temp van een graadje of 22.
    lekker een hele dag knallen en tussendoor relaxed een paar terrasjes pakken,gebakken eitje eten,de veluwe opduiken om alle bochten op te vreten,weer wat drinken en het locale vrouwvlees bewonderen,de straat weer op om te kijken of er nog mooie klaverbladen zijn.........pfffff wat heb ik een zin in het voorjaar en de zomer.

12. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Wees gerust Beuk op weer.nl staat er dit:
    Dus we kunnen bijna van start!! :)
    Ik heb gister nog een paar rondjes gemaakt en vandaag moet ik noodgedwongen op de motor stappen want iedereen is er hier met de auto vandoor.. brrrrrr
    Vind er nog niet veel aan, bochtjes nemen durf ik helemaal niet te plat te gaan.. heb er geen vertrouwen in dat de bandjes lekkere grip hebben.

13. Bazzie

Leuk Bevonden:
    3
    Wat voor banden gebruiken jullie eigenlijk? Aangezien mijn banden nog goed zijn voor zo'n 2000 kilometer en zodra ik mijn rijbewijs heb zitten die er zo op.

14. Ok, ik heb net met een maat over een brommer enzo gehad. Ik zei dus dat ik graag een cross wilde, hij had het over een Derbi Senda en ik vroeg naar de prijs. Toen hij die prijs noemde schrok ik wel even want ik was nooit van plan geweest zoveel uit te geven :p. Ik zoek eigenlijk dus een cross voor rond de 200 euro (niet veel meer), 2ehands dus.. is er voor die prijs een goede crossbrommer te krijgen? zo ja, welke? :D Sorry dat ik zoveel dingen vraag maar ik weet zo weinig :p.

15. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    kom je denk ik op een afgeragde en niet werkende mt-5 :p

16. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Misschien dat ze bij de Intertoys nog wat hebben staan...

Krijg je d'r nog een afstandsbediening bij ook :+

17. 8)

18. NL_Wouter

NL_Wouter The_Guardian

Leuk Bevonden:
    4
    mijn puch was 180.. :cool:

19. Bazzie

Leuk Bevonden:
    3
    Crosspuch? :+