1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

de "big" motoren,scooters en brommers thread :)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 17 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Die snelcursussen schijnen wel goed te werken, collega van me heeft zo ook haar rijbewijs gehaald!
    Ik ben zelf meer van de gewone rijlessen, en ik heb zo'n 35 lessen gehad van 50 min, koste 32,50 euro per les dus 1137,50 euro + 250euro ongeveer aan examenkosten (alle 3 ): 1387,50 euro.

    Maar k heb een websiteje voor de rijschool inelkaar geflanst :D dus heb aanzienlijk minder betaald voor het hele rijlesgebeuren!
     
  2. goakhan

    goakhan Uns4n1ty

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmm relaxt...kdenk dat ik voor de snel cursus ga, bij een rijschool (RVV, Adam) had ik zondag een proefles gedraaid en binnen dat 1,5 uurtje kon ik al 'redelijk' schakelen (1,2)...en zij bieden een totaalpakket aan voor 999 e 12 lessen+examens....volgens mij dus wel relaxt.
     
  3. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    hehe schakellen kon ik meteen al, heb hiervoor altijd schakelbrommers gereden (kreidler en een MT) en scheurde als 1 van de eerste en jongste over het oefenterrein heen :p

    Motorrijden is zo verslavend kan niet wachten op mooi weer!
     
  4. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Dat schakelen e.d. is ook niet moeilijk! (was ook niet best), vooral voertuigbeheersing en goede verkeersinzicht is van groot belang.
    Ik wou dat ik een foto had gemaakt van mijn eerste remproef :cool: iets te hard op de achterrem getrapt en een heel mooi rubberspoortje over de weg.
     
  5. goakhan

    goakhan Uns4n1ty

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    2
    O jongens, ik heb nooit een brommer gehad etc, dus ik vond het wel goed van mezelf..O-)
     
  6. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik mocht mn eerste les direct de weg op, stukje rijden richting parkeerplaats (voor de oefeningen).
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2006
  7. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Niet om je onzeker te maken maar is 12 lessen wel genoeg als je nog nooit brommer of motor hebt gereden?
     
  8. goakhan

    goakhan Uns4n1ty

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    2
    euhmmm, tja dat kan....waarschijnlijk zal ik wel wat lessen xtra moeten nemen...ik wil gewoon voor de zomer gaan rondtoeren..vandaar.
     
  9. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol ik had voor ik mijn rijbewijs had al een poosje illegaal rondgetoerd op wat verschillende lichte motorfietsjes dus wel een beetje ervaring.........tijdens mijn eerste les zat de instructeur op de terugweg achterop :+

    heb hem wel verteld dat ik stiekum al wat langer reed zodoende had hij snel genoeg vertrouwen in mijn kunsten.

    12 lessen verder was ik klaar en kon ik mijn laatste stempeltje toevoegen aan mijn roze papiertje.
    en idd....ook het lessen was destijds erg leuk om te doen en zelfs voor mij die al jaren stuurde op vrachtwagens,combinaties,bussen,6x6 en 4x4 voertuigen erg leerzaam en leuk.
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2006
  10. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had een vraagje over de schouwing van mn scooter (Yamaha Neos):

    Een vriend van mij zei dat mijn scooter afgekeurd zou worden, omdat ik een keer gevallen ben toen het glad was waardoor de zijkant, waar degene die achterop zit zijn voeten op zet, helemaal kapot is gegaan.

    Ik had nog wat delen bewaard en dit later thuis met ducktape vastgeplakt :+
    (omdat het nog vaak zat glad zou worden, wat ook is gebeurd)
    Ik vind het allemaal wel best zitten eigenlijk, ik neem tog nooit iemand mee achterop.

    Maar die vriend zij dus dat je kappen helemaal heel moeten zijn anders wordt die afgekeurd, maar op de site ishetgeenplaatje.nl staat dat er alleen gegevens gecontroleerd worden

    Weet iemand hier hoe het zit, of ze alleen nummers registreren of ook je scooter technisch keuren?
     
  11. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Testen alleen nummers, je kan daar met een frame + blok aankomen en je wordt nog goedgekeurd de rest maakt niet uit.
     
  12. Klopt het dat je met brommers nog maar maximaal een 49.9 cc mag hebben?
     
  13. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is altijd al zo geweest toch? :confused: ik heb sinds een week 70cc onder me peugeot foxxje hangen, duss...
     
  14. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Idd altijd zo geweest idd.
     
  15. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Rijdt er niemand meer? :confused:

    Vandaag de accu vervangen, rijdt nu weer als een zonnetje *)
     
  16. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Maar dat heeft je vader geconstateerd neem ik aan? :)
     
  17. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Vandaag de fiets maar ns langs de garage brengen, beurtje geven..
    Hoop niet dat dat erg veel gaat kosten....
     
  18. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb hier 1 minuut vandaan een afgelosten weg dus daar ff zelf gereden :)
     
  19. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    ow die is afgelost? :+

    is die toevallig ook 1,6 km :cool:?
     
  20. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Mijn vader heeft net een FJR 1300 besteld:

    [​IMG]

    En ik heb meteen een schijfremslotje gehaald:
    [​IMG]

    Beetje duur maar wel veilig.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina