1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

de "big" motoren,scooters en brommers thread :)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 17 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    tja bij ons op school heeft 1 gozer een MTX, wel 80 cc though.....zal is kijken of hij iets weet over MTX mankementjes of dingen waar je op moet letten

2. MTX (SH) is puik :D

3. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Tell me why jij 'm puik vindt :)

4. De looks, hoe hij rijdt, ja hij is gewoon erg mooi enzo :)

5. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Kan beter een MT kopen O-)

6. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom als ik vragen mag? :) Ik heb namelijk op andere fora gelezen dat die veel onstabieler is op de weg, meer last van 'zwabberen' en onstabieler in bochten.

En eerlijk gezegd vind ik een MT best lelijk :{

7. ik hoorde ook slechtere verhalen over de MT. Laatst informeerde ik bij een erg grote en bekende motorzaak hier niet ver vandaan en ze zeiden dat als ik een MT zou kopen dat ik dan andermans zorgen overkocht :p.

8. L3MMING

L3MMING Command & Conquer !!

Leuk Bevonden:
    0
    Zwabberen... dat is de essentie van een crosser....

zeker met die brommers waarmee ze met noppen op straat gaat rijden.... dan ben je echt een beetje |:-

zelfs mijn NX-250 (met straatbanden) zwabbert en is niet stabiel in bochten, dat is gewoon iets wat je met je pure overpower oplost...

ooit een supermotard anders dan drifted door een bocht zien gaan? denk het niet....

het is gewoon een gegeven bij een crosser... zelfs in de supermotard klasse... dat komt gewoon door de losse flexibele vering...

Maar ik ben het met je eens dat een MTX (met Dakar kappen) er vele malen beter uit ziet dan een MT

Laatst bewerkt: 17 jun 2006
  9. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    MTX met dakar kappen? Van de MT dan ofzo.. want MTX heeft toch alleen maar standaard kappen zeg maar? Dus niet zoals de MT verschillende kappensets zoals de Dakar kappen of de Speed7 kappen?

10. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    De Derbi DRD Racing LE gaat voor mij niet meer door, zijn de laatste tijd 2e hands niet meer te vinden en ik hou totaal geen geld meer over voor helm slot verzekering etc. Dus ben nu een verstandige jongen :+ geworden en ga waarschijnlijk een 2e hands derbi sm kopen van rond de 1000 euro die gewoon normaal rijd. Dan kan ik daar een hele tijd op rijden en als ik weer geld heb opknappen wat er niet goed aan is.

Je ziet ook veel rieju staan, 2e hands voor een goed prijsje maar heeft iemand ervaring met dit merk? Lees dat de blokjes slechter zijn en onderdelen duurder.

11. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Denk dat elk blok wel een goede levensduur heeft zolang jij het blok goed behandelt. dus niet zoals die scooter mofo's vol gas op het achterwiel met een koud blok wegtrekken. het blijft metaal op metaal en dat zal eerst warm moeten worden voordat je een keer het gas open trekt, bij een motor is het blok pas warm na zon dikke 20km en dan nog moet je hem niet tot het rood open trekken. Denk dat een brommer pas na zon 10km een beetje goed warm is.

12. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Heb je gelijk in.

Lees nu wel dat rieju's erg snel flink gaan roesten e.d. Dus ik denk toch dat ik gewoon achter een Derbi aan ga. Probleem nu is dat een goede 2e handse minimaal 1500 euro kost. En ik heb hoogstens een eurootje of duizend omdat die verzekering etc. ook nog moet.

13. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, voor duizend heb je geen goede Derbi of andere crossbrommer. Of je moet gewoon net als dat ik ga doen voor een MTX gaan :9

14. Boogiemaster

Boogiemaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Pimmy

Rieju is wel een goed merk. Ik heb een Rieju Rs2 (tweedehands) Er staat nu zo'n 24300 kilometer op en hij doet het nog steeds goed. Ik heb niet echt last van roest, omdat ik em goed onderhoud. Mij werd wijsgemaakt dat rieju de goedkoopste onderdelen heeft, spiegeltjes enz kennen al 10 a 20 euro goedkoper zijn dan aprillia bijvoorbeeld. Derbi heeft een eigen blok, ik kan daarover niet veel zeggen maar een zwager van me heeft een derbi Gpr nieuw gekocht en die moet em iedere keer naar de garage brengen omdat dat ding telkens kapot gaat.

Ik denk dat je gewoon een brommer moet nemen wat voor jou het mooist en het gunstigst is qua geld, want ieder merk heeft wel zijn mankementen. De ene brommer gaat nooit kapot en andere brommer iedere keer ( van het zelfde merk), dus je weet het nooit.

Als ik jou was zal ik wel kijken wat voor type erop heeft gereden (neem hiebij het advies van jorrit.ferwerda). Als het een normale kerel is kan je wel verwachte dat er niet mee is gerotzooid. En koop nooit een zwaar opgevoerde brommer/scooter want die deugen vaak niet helemaal meer.

Laatst bewerkt: 20 jun 2006
  15. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Bedankt iedereen voor t advies. Ik houd gewoon de 2e hands sites in de gaten en dan zal er wel 1 opduiken :)

16. The Fox NL

The Fox NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  17. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga zaterdag m'n speedfight 2 (silversport) ophalen (Jawel, m'n eerste scooter !)
    slechts 1 jaar oud, en pas +-4900 km op de teller...

De scooter loopt standaard, maar nou zat ik er over te denken om de prop en/of vario eruit te laten(?) halen, en vervolgens een (euro?)-begrenzer in te bouwen...

Wat denken jullie hiervan? (Het verwijderen van de prop en/of vario, en wat zou je dan precies doen? allebei of 1 vd 2?)
    Ik wil namelijk wel iets sneller dan standaard rijden (Maar geen boetes vangen, vandaar de begrenzer... heel logisch !)

18. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    He
    Ik ben van plan om een scooter te kopen. Met het nieuwe nummerplaat. Maar nu wil ik er niet meer aan uit geven dan €400- €500 zijn er scooters tweedehands te koop voor deze prijzen.
    En wat kost een gewone scooter helm zo'n beetje. En wat kost een verzekering per jaar ongeveer voor een scooter?

Laatst bewerkt: 28 jun 2006
  19. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Is er trouwens iemand nog afgelopen weekend naar de TT in Assen geweest?
    Ben er heengereden kreeg alleen vlak voor het circuit beetje pech met mijn motor :p
    Ventilator sloeg niet aan maar gelukkig voor de motogp kunnen fixen :D
    Maar echt cool om met zoveel motorrijders heen en terug te rijden van dat evenement.

20. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    He iemand ervaring of die weet of dit scooter merk goed is? Sym jet 50

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina