@Pimmy
Rieju is wel een goed merk. Ik heb een Rieju Rs2 (tweedehands) Er staat nu zo'n 24300 kilometer op en hij doet het nog steeds goed. Ik heb niet echt last van roest, omdat ik em goed onderhoud. Mij werd wijsgemaakt dat rieju de goedkoopste onderdelen heeft, spiegeltjes enz kennen al 10 a 20 euro goedkoper zijn dan aprillia bijvoorbeeld. Derbi heeft een eigen blok, ik kan daarover niet veel zeggen maar een zwager van me heeft een derbi Gpr nieuw gekocht en die moet em iedere keer naar de garage brengen omdat dat ding telkens kapot gaat.
Ik denk dat je gewoon een brommer moet nemen wat voor jou het mooist en het gunstigst is qua geld, want ieder merk heeft wel zijn mankementen. De ene brommer gaat nooit kapot en andere brommer iedere keer ( van het zelfde merk), dus je weet het nooit.
Als ik jou was zal ik wel kijken wat voor type erop heeft gereden (neem hiebij het advies van jorrit.ferwerda). Als het een normale kerel is kan je wel verwachte dat er niet mee is gerotzooid. En koop nooit een zwaar opgevoerde brommer/scooter want die deugen vaak niet helemaal meer.
Laatst bewerkt: 20 jun 2006