1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

de "big" motoren,scooters en brommers thread :)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 17 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    jezus. lijkt wel of die scooter in zn kont is gepakt! :confused:

2. Boogiemaster

Boogiemaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom is rieju of derbi schijt?

3. Rieju of Derbi is dus het tegenovergestelde van schijt. Al vind ik Gilera GSM mooier :D.

4. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Alle scooters, ook die van je foto's zijn gewoon een stel wc potten. Ookal gaan ze 200kmh en hebben ze kappen erop met zoveel werk erin. Het is net alsof ik met 100 op mn bureau stoel ga rijden. Maar goed, smaak is niet te koop.

5. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    scooters zuigen, motors rulen:)

6. Boogiemaster

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat een scooter ook geen race eigenschappen heeft. Op een brommer zit je voorover en lager (wegracer) en gaat naar mijn idee sportiever door de bochten. Wat Pimmy zegt:'' het net is als je met 100kmph op een bureaustoel rijd.'' Maar ja dat zijn smaken. Maar toch zijn er veel mensen die hun scooter zwaar opvoeren, om zo hard mogelijk te gaan. Als je graag een scooter koop om hard te gaan kan je beter een brommer kopen. Rijdt sportiever model is sportiever en ze zijn er ook meer op berekend om hard te gaan. Maar als je liever een scooter rijdt....ik houd je niet tegen...maar ja schakelbrommers zijn relatief ook duurder.

P.s Er zijn wegrace modellen die 300kmph gaan, maar ik ken geen enkel scootermodel, die daar een beetje in de buurt komt.

7. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    zowiezo,
    scooters verbruiken veel meer dan een schakelbrommer.
    en dat met 100 kmph over de weg met een bureaustoel hou ik erin, LOL!
    Als je gaat optrekken met een scooter, slikt dat ding ongeveer een hele liter benzine in. lol ^^

8. Black Label

Black Label -

Leuk Bevonden:
    0
  9. The Fox NL

The Fox NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat is je verbruik dan, @ schakel ?

probeer jij maar is een SR ditech bij te houden kwa verbruik, 1:45 :eek:

Doh dat motoren (wegrace model) hard gaat, daar zijn ze voor. Scooter is gewoon om totdat je motor mag rijden rond te rijden, met een gangetje of 80 km/u (zo komen ze de fabriek uitgerold, zonder al die begrenzers erin)

En waarom een scooter ipv een brommer: ik heb geen zin om elke 10 km/u te schakelen, maar ook dat is weer puur persoonlijk....

Laatst bewerkt: 7 jul 2006
  10. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Schakelen is juist het leuke, je hebt niet constant dat stofzuiger geluid en telkens weer een nieuwe powerband etc. Scheelt ook weer aanzienlijk in je verbruik. Schakelen gaat trouwens automatisch na een uurtje oefenen.

Maar met motor wordt meer bedoeld een motor maar dan 50cc, brommer dus.

11. Boogiemaster

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar ik ken een redelijk aantal mensen die een 70cc in hun scooter hebben gestopt en ook gewone 50cc's die tegen de 110 gaan of zelfs harder. Koop dan een brommer, kijk als je 80 wilt gaan met scooter dan kan ik begrijpen dat je dan geen brommer koopt. Schakelen is wel een leuk iets hoor, het wordt op een gegeven moment een leuk automatisme. Als je motor wilt gaan rijden heb je er voordeel mee, want je heb er gevoel voor. Met een auto precies het zelfde je kan het preciepe alleen je moet het anders uit voeren. En ik denk dat je bij een brommer niet veel meer schakelt dan een auto ( denk ik eej), maar dan moet je brommer geen 45 gaan. In wijken met veel bochten schakel je wel wat meer omdat ie minder trekkracht heeft dan een auto. Als je hard wilt gaan rijden geeft opschakelen een cool gevoel (het voelt aan dat ie nog harder gaat alleen dat is niet), met een scooter heb ik dat nooit gehad.

12. Black Label

Black Label -

Leuk Bevonden:
    0
    Maarja ligt eraan welke setup je onder je scooter hebt.

13. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan me niet voorstellen dat iemand een scooter mooier vindt dan een Derbi GPR 50 :{

:)

14. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Haha, echt wel ja.. Vanaf m'n 16e(15e, en gewoon buitenaf) Rij ik al schakel :)

Ik rij ook wel eens op een scooter van een kameraad, maar het is gewoon zo saai.. Gas geven en huppakee..
    Dat haalt voor mij al het plezier weg van het rijden.

En tja, dat je om de zoveel km/u moet schakelen, dat hoort er natuurlijk bij. Maar dat is ook het leuke eraan!

Het is inderdaad wel minder te doen als hij standaard loopt, dan wordt het echt in sneltreinvaart schakelen, maargoed, die van mij is wat opgevoerd, en loopt nu ongeveer 100 km/u max (wat trouwens hard zat is) En dat is nu gewoon fijn schakelen.

Het geeft ook een gevoel van kracht, wanneer je opschakeld, en dat ding onder je weer rapper naar voren schiet :D

Oh jah, Derbi Senda :b: ;)

15. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Schakels zijn ook niet gemaakt om 45 te rijden. In Italiƫ, spanje etc. rijden ze allemaal doodleuk minimaal 80. Daarom moet je een schakel ook niet nemen als je 45 wil gaan rijden, gewoon ontgrensen die hap.

16. Bosbeest

Bosbeest Beast in the dark

Leuk Bevonden:
    0
    vertel...
    ja het rijdt echt sportief... een honda c50

ow ja zeker zeker, kijk maar naar een uhm... mt5
    nee, een handje vol echter zijn replica's van motoren, en om stoer te lijken hebben ze een dikker of versterkt frame vergeleken met een scoot.
    huh vet! alsof die origineel zijn... enorme cilinders en carbs en dat soort leuke gein. En daar komt bij een gigantisch versterkt frame.

hey man! super opmerking! ooit ghoord van begrenzers? scooters zitten er vol mee, zonder die gaan ze origineel lkkr 80...

Laatst bewerkt: 7 jul 2006
  17. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    je leest die opmerking van Pimmy verkeerd Bosbeest...

dit is wat ie zei:

Schakels zijn ook niet gemaakt om 45 te rijden. In Italiƫ, spanje etc. rijden ze allemaal doodleuk minimaal 80. Daarom moet je een schakel ook niet nemen als je 45 wil gaan rijden, gewoon ontgrensen die hap.

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    toevallig dat ie een mt5 en een c50 noemt.......die 2 zie je echt nog maar amper rijden, meeste schakels zijn RS'jes of TZR of iets in die richting

19. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Dan kunnen wij ook wel vespa's en andere ouwe scooter rommel gaan opnoemen...

Bedankt jorrit ;)

20. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb/had een MT5 en die hokken gaan nog steeds beter de bocht door dan dixies. :thumbs:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina