1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

de "big" motoren,scooters en brommers thread :)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 17 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boogiemaster

Boogiemaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik toch al gezegd. Ik kan begrijpen dat je het daar niet mee eens kan zijn, maar dan moet je niet met "oude" brommers aan komen zetten:{ . En het frame versterken van een brommer heeft niks met stoer te maken hoor. Gewone 1000cc die hier op de weg zijn toegestaan zijn toch orgineel?

2. Bosbeest

Bosbeest Beast in the dark

Leuk Bevonden:
    0
    als jij denkt dat er meer rs'jes rondrijden dan mt5's dan heb je dat mis, ooit in een boerengehucht geweest. Of in N-Brabant for that matter.

en c50 rijdt ook nog heel veel van rond, want 4 van mijn vrienden hebben er een.

3. Boogiemaster

Leuk Bevonden:
    0
    Ik woon in Noord Brabant en in een dorpje. Ik zie veel, veel rs50 rond rijden dan Mt maar ja dat ligt er ook een beetje aan. Ik ken zowieso al 6 mensen, en dan rijden er nog veel rond. Mt zie ik niet zoveel.
    Dus zo mis heb ik het ook niet. Ligt er aan waar je woont zoals je zegt, maar ik ben geen stadjongen, ik zit er een beetje tussenin. Hier in de buurt zie ik wel veel rieju´s rijden als Crosser dan.

Edit Ik zie net dat je het tegen iemand anders heb, maar ja bij mij zie je dan dat soort spul rijden.

Laatst bewerkt: 8 jul 2006
  4. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    Wtf ik reed net naar huis op mijn scooter vanaf amersfoort. Toen ree ik op de weg waar de auto's rijden. Binnen dwe bebouwde kom. Krijg ik een boete van een agend. Ik reed 50 ipv 30. Waar slaat dat op wie gaat er nu 30 rijden waar de auto's 50 mogen. Smerige kut politie.

5. Boogiemaster

Leuk Bevonden:
    0
    Het is veel veiliger als jij veel langzamer dan het verkeer rijd. Je creert dan geirriteerdde inhaalmanouvres, mensen zitten achter je te kleven. Dat is nou veilig:). En wist je niet dat die regeltjes gebaseerd zijn op geld. Een brommer mag 40. Dat ligt tussen gemiddelde snelheid van auto´s (geen snelweg eej). En op het fietspad is dat veel te hoog. En ja wie gaat er 30 rijden :+ :+ :+ . Ik fiets dan wel liever. Iedereen vind die snelheiden bout, dus voeren ze em op (athans gewoon prop eruit). De politie en de overheid weet dat , daarom controleren ze daar nou op, want het is gegarandereed KASSA. Ik vind het ook altijd zo vreemd dat ze bij snelwegen staan te flitsen dat er iemand wel aan zijn snelheid rijd. Als je 130 rijd krijg je al een flinke boete. Maar ik heb de politie nooit zien staan controleren dat er mensen de snelweg oplopen dat is toch veel gevaarlijker:+ Ow wacht dat doet niemand dus het levert ook geen geld op.:+

6. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het echt zo dom kost me weer €30
    En wat nog dommer is dat ik wel eens agenten achter me heb rijden als ik 50 rij en dan doen ze helemaal niks. Echt zo super dom en zielig.

7. Boogiemaster

Leuk Bevonden:
    0
    Het kan veel erger. Ik heb er echt een gruwelijk.....Hekel als de agenten zelf niet aan de regels houden. Ik zie het maar vaak genoeg. Ik kijk regelmatig wel is naar binnen in een politie auto als ik rijd en dan hebben ze geen gordel om. Ze zouden voor hetzelfde geld om de hoek daarvoor bekeuringen uit staan delen. ik heb een keer gezien dat er 2 motoragenten aan het racen waren. Links en rechts inhalen en goed hard. Ze gingen daarna de afrit af en stonden vervolgens stil bij rood dus ik wist zeker dat er niks aan de hand was. Een doorsnee Nederlander zou hierdoor zijn rijbewijs kwijtraken, maar ja die motoragenten zijn daarvoor getrained dus die kunnen en mogen dat. Ik hoor van sommige mensen dat die een agent in de familie hebben zitten. Die lui hebben zelf een flitspaal scanner in de auto zitten en dat soort gedoe, maar als je laat merken dat je van de politie mag je door rijden. Kinderen van een agent kunnen zonder problemen hun bromfiets harder laten gaan.

Kortom, De verkeerspolitie en een gedeeltelijke overheid zijn gewoon criminelen die alles legaal doen, zij zorgen voor de regeltjes. Ik kan best begrijpen dat er regels zijn maar als je voor 3 kilometer te hard al een boete kan krijgen |:- . De gevallen met de snelheid van die scootertjes enz....en op de manier waarop gecontroleerd word....heeft niks te maken met het verbeteren van het verkeer en al helemaal niet als je naar die boetes kijkt, want als ze echt willen kunnen ze zeggen Nederland accepteerd geen scooters enz. Je moet geen 200 rijden als het redelijk druk is op de snelheid maar 130/ of 140 is dat nou echt een boete waard (alleen als het gevaarlijk gedrag is)

8. Bosbeest

Leuk Bevonden:
    0
    pff das nix, ik reed laatst naar huis, maar bedacht me dat ik moest gaan tanken, dus ik lkkr door de binnenstad. Word ik heel dicht bij het tankstation bij een t-splitsing afgesneden door de police. Eerste wat ze zeggen is Ja we zagen je heus wel wegrijden voor ons hoor, en ook nog eens waar je niet mag rijden! Ik zo wtf ik heb jullie niet eens gezien... nou ook 30e kwijt.

9. Boogiemaster

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kijk ook nooit naar programma´s als wegmisbruikers enz. Echt die gasten...:mad: rijd er iemand te hard en te gevaarlijk, ok dan kan ik begrijpen dat hij een bekeuring krijgt maar de politie rijd er 3x zo gevaarlijker achter als die ene bestuurder zelf..20 meter voor einde doorgetrokken streep halen ze in.....weet je wel hoe Levensgevaarlijk dat is! En het ergste is dat ze er een half uur achteraan rijden totdat hij 3 overtredingen heeft gemaakt. En dan na een half uurtje zeggen dat hij levensgevaarlijk bezig is |:- |:- Houd em dan meteeen aan!!!

10. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Wooohooo heb m'n Aprilia RS50 :thumbs:

Rijd echt super, banden zijn nog perfect, optreksnelheid is echt _O_ Topsnelheid weet ik nog niet. Vond toen ik 60 ging volgens de teller al dat ik bijna opsteeg.

Mankementjes: verbogen voorrem, geen buddysteps, krasjes, sticker aan vervanging toe.

Geweldig om op te rijden en klinkt echt lekker, nu even wachten op me pizza en dan ga ik weer :+

Pics:

11. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Whahaha!
    Jah, dat valt mij ook altijd op! :cool:

Ze rijden er gewoon zwaar lang achteraan, zodat die persoon nog meer overtredingen begaat...
    En wanneer de boete hoog genoeg is, gaan ze die persoon langs de kant zetten en laten een fimpje van zijn rij gedrag zien.

@ Boogiemaster

NIet helemaal met je eens.
    Je MOET ergens een grens trekken. Dus als jij mensen bij 10 KM te hard rijden nog niet bekeurd, maar pas bij 11, gaat men dus ook 10 km per uur harder rijden...
    En zo kan je doorgaan.
    Want dan vind men dat je voor 11 KM per uur te hard rijden ook geen boete moet ontvangen.

12. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0

Dan voel je jezelf genaaid ja.

@pimmie mooi dingetje Wat koste die?

13. Boogiemaster

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ok, maar in veel dingen kan wel wat minder regeltjes. Alles wat leuk is mag niet, beetje saaitjes dan. Je moet tegenwoordig ook meer naast de weg letten dan op de weg als je een beetje doorrijd. Voor hetzelfde geld zit er weer een bosjesman je te fotograferen. Voor alle onzin verzinnen ze een regeltje, en dat is niet alleen in het verkeer, maar ook bij sport enzovoort.

EDIT: Leuk ding Pimmy, ken je eindelijk rond toeren.

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43

dus dan rijden er veel c50'jes rond??

echt ga een keer naar een stad en enige schakels die je tegenkomt zijn van yamaha of aprillia.......enkele mt5 ertussen maar dan houdt het ook op

maar goed we kunnen wel eindeloos doorgaan discussieren wat er het meest rondrijdt maar zonder harde cijfers heeft niemand gelijk..........

OT:
    wat heb je uiteindelijk nou betaald pimmy? mooi ding hoor

15. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    de politie rijd zolang achter iemand aan om bewijs te verzamelen, anders kan degene die de klos is bezwaar maken en dat het maar even is geweest om een bepaald iets. maar als hij het 10 minuten doet dan is het heel iets anders.

16. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Heb 850 euro betaald, inc. helm, slot en bezorging bij mij thuis (kwam van 200km ver).

Hele dag rond gereden (kom net thuis) en t was echt geweldig. Reed uiteindelijk met een vriendin (op haar scooter gewoon) beetje rond. Toen kwamen we politie tegen... we reden allebei 60 (mocht 30) en ik heb nog geen verzekeringsplaatje/kenteken (wel verzekering afgesloten). Gelukkig draaide hij niet om. Maar goed, weet me nu wel netjes aan de snelheid te houden en me plaatje zal dinsdag oid wel dr zijn. Reed trouwens echt geweldig, was nog ff oefenen met koppeling (bij het wegrijden) maar gaat nu echt super. Echt heerlijk gevoel.

17. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    Is het een 4tak of twee tak? En wat id de topsnelheid?

Laatst bewerkt: 9 jul 2006
  18. Bosbeest

Leuk Bevonden:
    0
    gloof niet dat de nieuwe schakels ooit 4takt zijn... waarom weet ik niet, en ook niet waarom 2takt überhaupt is uitgevonden, want 4 takt was er eerst

19. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    2takt. Rijd ongeveer 70. Hij trekt inelkgeval enorm snel, zit echt in no-time op de 60 en dan trekt ie langzaam door tot voorbij de 70. Heb er veel plezier van.

Reed vanavond rond, kwam ik weer politie tegemoet. Komen telkens niet achter me aan maar wil toch wel snel dat verzekerings plaatje erop hebben zitten en dan zo snel mogelijk kenteken.

20. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    denk je dat de politie meteen elke brommer gaat aanhouden ofzo, politie rijd rond en als ze iets zien wat niet kan dan houden ze dat persoon aan (dan krijg je daarna een post op het forum met kut politie enzo terwijl ze gewoon fout zaten;)) zolang ze niks zien aan je brommertje hebben ze ook geen reden om je aan te houden

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina