1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

de "big" motoren,scooters en brommers thread :)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 17 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    fuckerdefuck....hoe kon ik hem vergeten.

    altijd een van mijn favo's geweest en nog steeds retestrak.....de honda vtr-sp2

    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/honda%20vtr%20sp2.jpg[/plaatje]


    zeer zeker een mooie follow up deze superbike kloon.
     
  2. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Doe de honda! Ziet er veel minder 'speelgoedachtig' uit. Echt een heel strakke bike :) Btw, ik zou niet die Ducati Monster doen, hij heeft wel een stoere uitstraling (m'n tante had er één, nu een Supersport 600), maar voor langere tijd vind ik dat toch echt minder.

    De Suzuki is zeker ook mooi hoor, alleen die voorkap, en dan vooral de koplamp :{
     
  3. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ach het zijn allemaal verschillende motoren die ik persoonlijk er allemaal prachtig uit vind zien.


    voel met net een toverbal op een moment als nu....mijn gevoel trekt op dit moment het meest naar de honda vtr.
    stuurt als een dolle,twin power en twin sound.......eneehhh tis weer een honda :+

    zal de komende periode nog wel 232 keer van gedachte veranderen 8)
     
  4. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Wil nogsteeds ooit een keer een echte groene ZX-10R.
    Is iets met die kawa's wat het beest in mij naar boven brengt ;)

    [​IMG]
     
  5. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Mijn (qua motoren die enigzins budgetair haalbaar zijn ooit) droom op motorgebied is de GSX-R 1000 en dan het liefst van 2004 of 2005.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn pa heeft de Sp1 versie in het Rood. Echt een vette motor met ontiegelijk veel trekkracht, maar ja met een V-twin wil dat wel lukken O-). Hiervoor reed hij een Honda NS400r Rothmans versie uit 1985, die ik later misschien zal bezitten.
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2007
  7. StephaN

    StephaN Active Member

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje, ik woon in Amsterdam, en het begint mooi weer te worden dus op zoek naar een scooter!
    Nu had ik bij mijn ouders altijd een brommer staan en daar kon je iets van 40km/h mee (hoefde geen helm op, ook nog nooit gecontroleerd). Af en toe zie ik hier wel brommers voorbij komen met 25km/h maar dat is toch wel heel erg langzaam.
    Kortom mijn vraag is, welke snelheid kan ik hem laten lopen zonder debiel hoge boete te krijgen? iets van 30/35 zou ik al prima vinden, anders moet ik toch gaan kijken naar een scooter met helm.

    En wat is doorgaans de prijs van een aprilia habana custom (jaar of 4 oud), en een oldtimer vespa 50? Ik vind €900 namelijk nog best duur voor zo'n barrel :), en die habana's staan voor €1200 op marktplaats.
     
  8. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    gas geven doe je helemaal zelf.

    had jarenlang in amsterdam een peugeotje fox die dik 65 liep.......maar reed wel met een oranje plaatje.
    wat ik deed was gewoon rustig rijden zodat ik helemaal niet opviel tussen het scheurende petjesvolk uit osdorp....heb dus nooit een boete gehad.

    tegenwoordig werkt het uiteraad allemaal anders,ik reed destijds met een brommer/snorfiets verzekeringsplaatje daar er tegenwoordig een kenteken nodig is.
    je zal toch eerder opvallen met dat halve schoolbord achterop en als je gepakt wordt met een verkeerde plaat op je scooter dan denk ik dat je een groter probleem hebt.


    brommertjes heb ik alweer een poosje achter mij gelaten.......denk dat er genoeg lui hier zijn die je precies kunnen vertellen wat eventueel de gevolgen kunnen zijn mocht het fout gaan.
    een ding weet ik wel zeker............maak je brokken met een foute plaat....dan dekt jouw verzekering helemaal niks.
     
  9. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    hatsee.....


    volgende week zondag (de 29ste) hebben we 2 vip kaarten van suzuki voor de superbikes in assen.
    zijn arrangements kaarten van 500 euro per stuk 8) dus ben benieuwd wat we allemaal voorgeschoteld krijgen.
    vind het zelf een idioot bedrag wat ik in geen 500 jaar zou uitgeven voor wat voor evenement dan ook......maar we krijgen ze kado :)


    weet wel dat we werkelijk overal toegang tot krijgen,vreten en drinken zoveel je wilt,meet and greets met de rijders en het materieel enz enz.
    ben benieuwd hoe suzuki kijkt als ik met mijn honda de paddock op kom rijden hahaha :+

    anyway.....zal als ik het niet vergeet mijn cameraatje meenemen en wat plaatjes schieten.
     
  10. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    65 op de teller beuk :cool: met snorfox en ontgrenste sito plus haal je 50~55 echt km/h

    ik kan stephan dan ook een fox echt aanraden ook al ben ik bevooroordeeld, trekt sneller dan welke andere brommer dan ook....simpel in onderhoud (krukasjes gaan 40000 km mee) en gaan in een scheet iets sneller.

    Gister een Leovince Handmade op me snor gezet, zonde dat dat ding niet zoveel toeren kan maken maar het zijn echt leuke uitlaatjes
     
  11. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Heey,

    Ik ben van plan om binnenkort een scooter te kopen.... ik zat te denken aan een Yamaha Aerox.
    Maar omdat ik er niet al te veel verstand van heb vraag ik om jullie hulp!
    Waar moet ik op letten wat is belangrijk en wat niet......

    Alvast bedankt!
     
  12. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ik ben ook helemaal gek van deze motor mede door het spel Test Drive Unlimited waarin ik zowat altijd met deze motor scheur!! _O_

    Hij ziet er echt super goed uit. Maarja ik als 13 jarig kind zal nog wel 10+ jaren moeten wachten voor mijn droom. :9
     
  13. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    tegen die tijd is deze zx10 alweer een prehistorisch stuk blik :+

    denk dat het met de vermogens wel mee gaat vallen wat er nog bij gaat komen....tis bijna niet meer op straat te brengen en 9 van de 10 rijders die tegenwoordig op dit soort beulen rond ploffen halen er never nooit de volle 100% uit.

    maar over 10 jaar.......who knows wat er dan allemaal op en over de weg rond blaast.
     
  14. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke even een vuistregel mbt tot de Aerox,

    Koop nooit een goedkope (onder de €1000) Aerox. Hier is altijd wat mis mee, heeft geen kenteken of is gewoon helemaal uitgewoond en uitgesleuteld.

    En nog één, koop nooit een scooter zonder kenteken. Het feit dat hij geen kenteken heeft zegt dat er wat mis mee is. Geloof niet in praatjes van "vergeten op kenteken te zetten", "het was me te duur". Want de tijd dat je kon schouwen is heel lang geweest, en koste ong 30 euro (incl kenteken). Het argument dat je in advertentie als marktplaats vaak ziet staan is, "de schouwingspapieren zijn aanwezig", niet intrappen. Schouwingspapieren zijn waardeloos, er kan geen kenteken meer verkregen worden met de schouwingspapieren. Om een kenteken te krijgen moet je scooter nu gekeurd worden bij het RDW, hier wordt gelet op snelheid, decibels, staat van de scooter, framenummer wordt gecontroleerd (diefstal) etc etc. Dit onderzoek kost je 120 euro en voor dit onderzoek bestaat een aardige wachtlijst.

    Waar je in het algemeen op moet letten bij het kopen van een tweedehands scooter is een zeer uitgekauwd onderwerp. Op elke scooter website is wel een how-two of tutorial te vinden.

    http://scootxtreme.nl/index.php?cat=howto&page=2ehands

    Waar moet u op letten?
    Het is moeilijk om te achterhalen wanneer het om een gestolen scooter gaat.
    De eigenschappen kunnen veranderd zijn.
    Bijvoorbeeld: het kenteken en de papieren zijn overgeplaatst naar een gestolen scooter.
    Papieren kunnen vervalst zijn of door bedrog verkregen, enzovoort.
    Maar er zijn altijd tekenen waarop je kunt letten.

    Vraag voor de zekerheid om een geldig identiteitsbewijs
    Bijvoorbeeld een rijbewijs of paspoort en controleer of de naam op met het geldige identiteitsbewijs overeenkomt.


    Verzekering
    Vraag naar de verzekering van de scooter.
    Als het om een gestolen scooter gaat, zal de verkoper ook geen verzekering kunnen laten zien.


    Is de scooter volledig afbetaald?
    Een scooter die gekocht is met een lening blijft eigendom van de geldverstrekker totdat de lening volledig is afbetaald!
    Wanneer je een scooter koopt die nog niet is afbetaald, heeft ook de geldlener de mogelijkheid om de scooter op te eisen.


    Mechanische staat en veiligheid.
    Bekijk de scooter in daglicht.
    Maak een proefritje.
    heb je zelf geen verstand van scooters?
    Neem dan iemand mee die dat wel heeft.

    Als een scooter betrokken is geweest bij een ongeval, dan kan de scooter onveilig zijn.
    Soms worden twee schadescooters in elkaar gezet tot één scooter.
    Zo'n scooter is altijd onveilig!

    Wij raden je aan, voordat je besluit een tweedehands scooter te kopen, een soort keuring bij een dealer te laten verrichten.




    Voorvork
    Als de scooter een ongeluk heeft gehad is de voorvork krom of verzet.
    Soms kun je dit gemakkelijk zien maar soms ook niet.
    Kijk of de voorpoten krom zijn of scheurtjes hebben.

    Om de stevigheid van de voorvork te kontroleren kun je de voorband tussen je benen zetten, en proberen te sturen.
    Voel je dat je het stuur toch kan bewegen ondanks dat je voorband klemt, dan klopt er iets niet.
    Een beetje ruimte hierop heeft zowat elke scooter maar teveel ruimte heeft als gevolg dat de scooter erg zweverig gaat sturen en het voelt of je stuur niet direct op jouw stuurbeweging reageert.
    Mocht de scooter die wilt kopen hier ook last van hebben, moet je rekenen op de kosten van de vervanging van de voorvering.

    Let ook op de ruimte tussen de voorvering en frame.
    Dit kun je zelf verhelpen, maar kijk er toch maar even naar omdat je het altijd als afding argument kunt gebruiken.


    Motor
    Ook is het belangrijk dat je goed naar de motor van de scooter kijkt en hoort.
    Let erop dat de motor koud is als je hem start.
    Sommige verkopers laten de motor eerst even warm lopen voordat de kopers komen, omdat de motor dan beter start en beter stationair loopt.
    Dus voel even aan de cilinder of die ook warm is.
    Start de motor en kijk of dit mooi vlot gaat en de motor niet te veel toeren hoeft te maken stationair om aan de gang te blijven.
    Als de motor loopt moet je goed letten op vreemde geluiden van de cilinder, tandwielen en dergelijke.
    Maakt de scooter erg veel geluiden en kraken, kan dat betekenen dat de motor versleten is in de cilinder of dat de tandwielen versleten zijn.
    Je kunt de motor dan reviceren, maar dan kan duur worden.
    Het beste is dan vaak om gewoon verder te zoeken naar een andere (betere) scooter.

    Verder moet je er opletten of de cilinder niet versleten is.
    Start de motor en hoor of de motor erg tikt.
    Als ie dat inderdaad doet wijst dat meestal op een versleten cilinder of versleten zuigerveren.
    Ga dan ook nog even een stukje rijden en kontroleer of de scooter in elke versnelling ongeveer evenveel power heeft.




    Uitlaat
    Kijk of de scooter een goede uitlaat heeft die het liefst geen roest heeft.
    Let vooral op de bocht, deze rot het snelst door.
    De uitlaat moet ook dicht zijn tussen de bocht en uitlaatgat.
    Controleer dit door je hand of iets anders tegen het uitlaatgat te doen terwijl de motor draait.
    Als het goed is slaat de motor af, zoniet dan ontsnappen de uitlaatgassen door een gat in de uitlaat die er niet hoort te zijn.


    Banden en velgen
    Kijk ook even naar de banden en velgen.
    Let erop dat de banden niet versleten zijn of andere mankementen vertonen.
    Banden moeten minimaal 2 milimeter profiel hebben.

    Kijk ook naar de velgen.
    Hou de scooter even van de grond en laat de band draaien.
    Zo kun je zien of er slagen in de velgen zitten of niet.
    Doe dit bij beide wielen.
    Let op stervelgen kun je weggooien als krom zijn dus pas hier mee op.


    Verlichting
    Als je de scooter voor dagelijks gebruik wilt gebruiken moet je verlichting hebben.
    Verlichting is vaak ingewikkeld en moeilijk te repareren.
    Let erop dat alle electrische delen werken.
    Als je niet veel van electronica weet, zou ik geen scooter kopen met defecte lichten.
    Kijk ook naar de accu, vaak worden die uit de scooter gesloopt als die stuk is.


    Chassis- en moternummers
    Als een scooter gestolen is worden de chassisnummers en de framenummers doorgegeven aan de politie.
    Tenminste als die bekend waren bij de eigenaar.
    Als jij nou een scooter gaat kopen is het slim op deze nummers even op te schrijven de politie te vragen of deze scooter ook gestolen is.

    Kapotte km-teller kabel wijst vaak op een niet reeële km-stand. Een Aerox van 2002 met 6000km voor 900 euro is vaak geknoeit met de km stand. Dat zijn dingen die je gewoon zo kan "ruiken". Je kan het best een beetje een standaard scooter kopen qua snelheid. Een scooter die 90 loopt lijkt een leuke snelheid. Maar met 90 km/u slijten de onderdelen ongeveer 10x zo snel als een scooter die 50 gaat. Je kan dus beter een scooter kopen die 50 gaat, en dan ontgrenzen dan een scooter kopen die al 90 gaat. Want de kans is groot dat er sneller wat kapot gaat bij de scooter die 90km/u gaat. Als in de scooter de accu kapot is (zie je regelmatig op marktplaats) wijst dit vaak op een elektische start die niet werkt. Mocht je zo'n scooter kopen leen dan even een accu van een andere scooter (of koop er 1 van +- 15 euro). Als de startmotor/bedrading kapot zijn ben je vaak een hoop meer kwijt (of je moet altijd kicken).
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2007
  15. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    10 keer sneller slijten als je 90 rijdt is gelul

    aerox zonder begrenzers rijdt al tegen 75 km/h aan, dan zit je veilig wat betreft toerental. Doe jij een andere uitlaat (Yasuni, Leovince ZX, Gianelle nrx) dan moet je rolletjes ook iets omhoog --> je toerental wordt hoger en omdat je toerental hoger is slijt de boel wat sneller.....

    Dan nog zullen je keerringen, zuigerveertjes en cilinder om de 1500 km nagekeken worden. ze zullen misschien na 4000 km vervangen moeten worden ipv 5000 km.....maar zelfs 4000 km is te veel voor een normale aerox die 50 loopt.
    Ik vervang me zuigerveren en kijk me lagertjes na de 3500 km of iets in die buurt. dat komt neer op 2 a 3 keer in het jaar dat ik me fox blokje moet splitsen en me cilinder er onderuit trek.

    Inmiddels is het weer de hoogste tijd en me cilinder is op dus dat wordt weer bestellen.



    verder kloppen je tips wel hoor :cool: :+
     
  16. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    10x is ook niet letterlijk maar figuurlijk. Tuurlijk 10x, zou wel heel veel zijn. Maar ik wou meer de nadruk leggen op het feit dat een scooter die snel gaat veel meer slijtage ondergaat dan een scooter die minder snel (lees sloom ;)) gaat. Rij je een Aerox Killaz?
     
  17. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Nou 2 juni mijn eerste motorrijles!
    Ben al in het bezit van een een rijbewijs B.
    En ben 22 dus mag ook meteen zwaar gaan rijden!

    Hoop dat het me zal bevallen,weet nog niet echt wat ik ervan kan verwachten.
    maar ben ontzettend nieuwschierig!
     
  18. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    het gaat erom dat mensen denken dat een scooter die 90 gaat je veeeeeel meer onderhoud aan hebt. Dat valt reuze mee, ik rijd geen Aerox, ik blaas op me fox snor met een leovince handmade :+
     
  19. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké Killaz & Danger bedankt voor de tips!
    Zo moet het wel gaan lukken denk ik!
     
  20. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    de kogel is door de kerk.......of door de boerderij,garage of aanleunwoning.....ik bedoel maar :+

    mijn honda is in principe verkocht en zal met een klein halfjaartje van eigenaar veranderen......dus dag honda..

    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/DSC_0034.JPG[/plaatje]





    en hallo DUCATI

    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/duc%20s4rs%20white.jpg[/plaatje]

    toch weer naakt :+

    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/duc%20s4rs%20white%20side.jpg[/plaatje]

    dacht eerst voor een supersport te gaan maar achteraf wederom weer een blote fiets voor mij.
    de ducati monster s4r maakt gebruik van hetzelfde blok als de ducati 999.(ook bekend uit de game tdu).

    over een half jaar (dus niet van de week) staat dit monster hier in huis.
    als de motor is ingereden komt er uiteraard weer een moddervet uitlaatsysteem onder,ander chipset,luchtfilters en zullen de cyllinderkoppen terzijnertijd ook nog eens geflowed worden.........dit word een megaheftig apparaat :)

    nog aan paar maanden honda.........en dan iets compleet anders.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina