1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

de "big" motoren,scooters en brommers thread :)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 17 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet hem nog mooier, een brommer kan 45 kilometer per uur ( als het goed is ) en je mag zelfs maar 40 buiten de bebouwde kom en 30 derbinnen ;) dus je bent zelf zowiezo in overtreding want je rijd al 5 km te hard
     
  2. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    En wat is nou precies je punt? :9

    En wat Max3400 ook zegt, het examen stelt ook weinig voor. In 2008 komt met dus ook met een praktijk-examen wat ik opzich een goede actie vindt. Maar waarom dan niet de maximumsnelheid verhogen? Of in elk geval voor een aantal soorten brommers. Misschien niet helemaal eerlijk, maar als jij zo'n
    [​IMG]
    brommer hebt, kan dat egt wel zonder gevaar 90 lopen. Nou zeg ik niet dat de maximumsnelheid zo hoog moet zijn, maar 80 moet imo wel kunnen. En als je dan tomosjes en puchjes etc. hebt, vind ik 60 een goede maximale toegestane snelheid. Bovendien rijdt het overgrote aantal toch al minimaal 60, dus in principe verandert er niet veel, behalve het feit dat het dan nu lega(a)l(er) is.
     
  3. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    80 vind ik weer teveel. Het is algemeen bekend dat de mensen met dat soort brommers jongeren zijn, en ze meestal onverantwoordelijk rijden. Legaal 80 rijden lijkt me dan ook erg overdreven. Mijn punt blijft alleen met het verhogen van de maximumsnelheid zodat men met het verkeer mee kan komen. Brommers horen zoiezo niet op max 80 wegen (Nxxx Wegen). Er loopt hier bijna altijd een brom/fietspad naast dus dat lijkt me niet nodig.
     
  4. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog weer wat anders, ik ga morgen eindelijk mijn straatscooter halen \o/.

    Dit word hem:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Beetje vies op foto's maar daar weet ik wel raad mee als hij eenmaal hier staat!

    type: Aprilia SR DiTech replica
    bouwjaar: 2004
    km. stand: 12500
    verbruik: 1 op 30 (normaal 1 op 45, maar kan meer toeren maken door ECU ontgrenzing)
    uitlaat: ontgrenst (propje eruit)
    software (ECU): ontgrenst (gameboy tuned)
    varioring: er nog in (laat ik er ook lekker in zitten)
    snelheid: 75 km/h op teller
    prijs: €800,- incl. Abus kettingslot

    Dealer onderhouden, woensdag nog voor controle beurt geweest (verkoopster wou zeker weten dat alles goed was) van €90,- waarbij ook de remblokken vervangen zijn)

    Vind hem erg mooi en heb dan ook heel erg zin in morgen :) :thumbs:! Nou, ik hoor in ieder geval wel wat jullie er zo van vinden.

    @ de toegestane snelheid discussie: Elke scooter die er rondrijd in nederland (op een paar na) rijden al harder als de toegestane constructiesnelheid 45 km/h, ongeveer 60 km/h namelijk. Iedereen die een ongeluk maakt rijd waarschijnlijk ook gewoon harder als 45 km/h, dus zal het aantal zwaargewonden niet explosief stijgen bij een verhoging van de max. snelheid, als er voor de rest niets zal veranderen. Dit is in praktijk natuurlijk anders, omdat mensen dan juist 80 gaan rijden omdat dat dan nog maar 25 km te hard is in plaats van 35 (wat inbeslagname betekend). En dit levert natuurlijk wel meer verkeersslachtoffers/ernstig gewonden op.
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2007
  5. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi dingetje die Ditech. Heb alleen zelf helemaal niks met techniek van de Ditech. De injectietechniek die wordt toegepast op zo'n Ditech zou voor mij namelijk heel belemmerend zijn. Alles wordt software atig geregeld, je kan er zelfs weinig aan sleutelen zonder de juiste apparatuur. De reparaties zijn ontzettend duur, weinig dealers nemen ze in onderhoud. Hij mag dan wel iets zuiniger rijden, maar door de torenhoge reparaties wanneer hij kapot gaat is het uit financieel oogpunt de moeite niet waard. Verder een knap scootertje hoor ;).

    /edit: Over dat laatste punt. Ik heb in mijn reactie ook aangegeven dat de maximumsnelheid moet worden verhoogd maar de boete's en de boetes/consequenties wanneer de scooter harder rijd dan de maximumsnelheid ook hoger uitvallen.
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2007
  6. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, het is maar hoe je ermee omgaat, deze is toevallig gewoon goed door motoport onderhouden en ik ben ook van plan dit voort te zetten. Zolang je er zelf niet te veel aan gaat sleutelen (en dan voornamelijk niet aan de cilinder, injector en luchtsysteem) dan is er niks aan de hand. Om de zoveel tankbeurten even 2 dopjes injectorcleaner bij de benzine gooien en er kan op zich weinig mis gaan.

    Oh en kun je bij Univé of een andere bekende verzekering gewoon via telefoon direct je verzekering afsluiten?
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2007
  7. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem hoor! Trekt echt geweldig op en rijd 80 op de teller (ben waarschijnlijk wat lichter als vorige eigenaar die aangaf dat hij max 75 ging wind mee). Zal nog wel eens wat foto's posten
     
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Dat is lekker kicken als je accu leeg is.....zo'n Di-Tech :+
     
  9. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Nou guys, heb vandaag zojuist mijn eerste motorrijles erop zitten (try the bike)
    En het is mijn uitsekend bevallen.
    Ga er ook zeker mee door denk ik.
    Ook ben ik ouder dan 21 dus mocht ook meteen zwaar rijden.

    Als eerste kregen we een filmpje te zien over wat ons te evrwachten stond,en hoe belangrijk beschermkleding is bladiebladiebla..
    Vervolgens kleding aan en helm op.
    Toen begonnen we met rijden.
    In z,n 1 wegrijden was nog moeilijker dan ik had gedacht viel 2x uit voordat het lukte :cool:
    Moet wel zeggen dat het nog best moelijk was.
    Dacht in eerste instantie van "dat valt wel mee".
    Heb zelf al een aantal jaar mijn rijbewijs b,maar dis toch heel wat anders.

    En wat een power,echt een heel groot verschil dan een scooter!!
    Eigenlijk gingen de meeste dingen verder wel goed.
    Alleen de langzame slalom en de acht draaien wilde nog niet echt lukken.
    Dan gaf ik weer teveel gas dan weer te weinig.
    En ook heb ik geleerd dat je voorrem in een bocht gebruiken niet handig is|:-:b:

    Maar verder erg naar mijn zin gehad en kan niet wachten op de volgende les! \o/
     
  10. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Haha idd! ik schrok in het begin ook van die power, maar alles went :)
    Wel goed dat ze bij die rijschool ook een introfilmpje laten zien!
    Veel lesplezier iig
     
  11. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    *Wilt ook les :mad:

    Nog een jaartje en 3 weken wachten :+
     
  12. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Thx dat moet wel lukken:b:
     
  13. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    kan je je voorstellen wat er loskomt bij de 1000cc racertjes van tegenwoordig die 25 kilo lichter zijn dan jouw lesmotor en bijna 200 pk eruit boeren.


    lachen gieren.....BRULLEN :+
     
  14. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Ja kan me er wel wat bij voorstellen denk ik:x
    Als ik soms bepaalde filmpjes zie van een trekkende Yamaha R1,of op motor-forum soms bepaalde dingen lees denk ik echt van damn ziek!8)

    Zelf toch maar beginnen op een honda cbr600f,of een suzuki bandit.
    Ben er nog niet over uit.
    Maar in ieder geval geen R1,rij ik me dezelfde dag nog dood.

    :b:
     
  15. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt zelf ook scooter gereden? Had je toch moeten weten dat remmen met de voorrem in de bocht nooit slim is;)
     
  16. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Treu ik heb inderdaad een tijdje een brommer gehad.
    Alleen moet ik je eerlijk toegeven dat als ik toendertijd remde ik allebei de remhendels dicht kneep.
    Ik gebruikte eigenlijk nooit echt 1 rem.

    Maar aangezien bij de motor het linkerhandvat de koppeling is (ipv de "2e rem")
    Moest ik nu zeg maar een keuze maken van welke rem ga ik gebruiken,en uit automatisme kneep ik dus de eerste keer mijn voorrem in ipv de achterrem te gebruiken snapt u? ;)

    jaja Smokey heeft nog veel te leren:b:
     
  17. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    je zou niet de enige zijn :cool: wedde dat veel meer dat doen 8)
     
  18. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    remmen in elke bocht is zoiezo al ter correctie op een eerder gemaakte fout.

    het kan altijd gebeuren in geval van nood dat je bij moet remmen maar in een bocht rem je gewoonweg niet.....daar ga je gewoon heerlijk doorheen \o/
     
  19. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
  20. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    met maar 750 cc niet een heel woest ding.......heb zelf het liefst dat ik van mijzelf al weet dat ik nooit de motor volledig de baas kan zijn.

    mijn eerste fiets was 850cc en was ik al na 8 maanden zat......meteen maar een 1300cc gekocht :)



    beuk houd van lomp en onbehouden.















    vraag me af hoeveel cc's die dames zijn :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina