1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

de "big" motoren,scooters en brommers thread :)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 17 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Oh jij dacht dat het om de bike ging? :+
     
  2. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Hoeveel kost je motorrijbewijs + lessen ongeveer?
     
  3. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Verschilt erg per rijschool.
    Het beste kan je gewoon wat rondbellen en vragen naar de prijzen.
     
  4. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat er geen TT-verhalen staan!

    Gister even bij de snelweg motortjes zitten kijken, bruut spul hoor. En dan bij het stoplicht volgas weg met burnouts of wheelies :9, moet zeggen dat ik de Yamaha R's toch het vetst vind. Hoewel die Ducati's dan ook weer bruut klinken en de Honda's ook lekker breed en stoer zijn 8).
     
  5. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen de 3 examens kosten bij elkaar iets van 300 euro(theorie 30,-, AVB 75, AVD 195 als mijn geheugen mij niet in de steek laat;)). Dat ben je minstens kwijt aan examens als je alles in 1 keer haalt. Daarnaast komen nog de lessen van 35-40 euro per uur. Ik had ongeveer 20 uur nodig. Eerst dik 10 uur voor AVB toen nog een kleine 10 uur voor AVD. Al met al kom je dus op dik 1000 euro...

    Kan natuurlijk minder of meer worden maar dat ligt aan jezelf (en de rijschool). Ik heb wat extra lessen gehad zodat ik 'zeker' wist dat ik zou slagen. Ik kon wel eerder examen doen, maar als je dan zakt ben je op den duur veel duurder uit. Je moet weer opnieuw aanvragen, en ondertussen blijf je wel lessen om alles up to date te houden.
     
  6. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat vinden jullie van de 2007 Kawasaki Z750?

    [​IMG]
    [​IMG]

    Zag 'm van de week bij de dealer staan en hij kan dus gewoon op 25kw. Lijkt mij een pracht van een begin-motor. Prijskaartje nieuw is 8000 euro > ABS 8500.
     
  7. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Een dikke 4 cilinder op 25kw zetten, rijdt niet echt lekker en is slecht voor de motor. Ze beperken hem vaak op de luchtinlaat namelijk. Ik heb zelf 2 jaar een monster gereden met 25 kw, gewoon met een mechanische beperking en dat werkte echt fantastisch, veel vermogen onderin dus je merkt er niets van.

    (ABS op een motor wil je ook niet)
     
  8. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Vind die Z'ers echt heel vet :D!!
    (eigenlijk beetje opvolger van mijn eigen bike) ;)

    Maar hoezo zou je geen ABS op je motor willen? volgens mij gaan ze dat zelfs verplicht stellen voor motoren..
     
  9. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Hoeveel belasting ed moet je nou eigenlijk betalen per maand? En is 20 euro per week aan benzine reeel (ik zeg maar iets)? Ik ben pas 15 (bijna 16) en ik overweeg te sparen voor mijn motorrijbewijs en ik vraag me af of het de moeite waard is. Want dan moet motorrijden toch wel minder kosten dan een auto per maand. Voor als ik 18 ben dan hè? ;)

    En wat ik hele vette motors vind: MV Agusta.
     
  10. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Belasting is ongeveer 60euro per jaar.
    Verzekering volgens mij ook zo'n 60euro voor alleen WA.
    En benzine is afhankelijk van hoeveel je rijdt, ik let daar helemaal niet op moet ik eerlijk zeggen.. rij alleen voor mijn plezier als ik tijd heb. :)
     
  11. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Dat zou jammer zijn, het werkt vaak lang niet zo vlekkeloos als bij auto's (slaat te vroeg aan en is erg stoterig), daarnaast is het ook allemaal overbodig gewicht :p.
     
  12. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Rijd wel eens op mijn pa's FJR en daar werkt het echt perfect. Niet alle motoren en hun ABS zijn hetzelfde.
     
  13. Lucky13

    Lucky13 Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel tof hoor die nakeds die hier voorbij komen.... maareh... zijn er toevallig ook nog chopperrijders hier?
     
  14. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    abs is op straat (mits het niet te vroeg optreed/ingrijpt) een hele goed optie.

    op het circuit daarintegen heb je er alleen maar last van......niks geen geslide meer,driftend aanleggen voor een bocht wordt dan wel een hele opgave.

    voorbeeldje hoe je echt knalt.


    http://www.youtube.com/watch?v=yL9pV0TMa2Q
     
  15. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb even een vraagje
    ben van plan mijn yamaha neos te verkopen en er dan een schakelbrommer voor terug te kopen.
    HEb hier zelf niet zoveel verstand van dus mijn vraag is is het te doen om een tweede hands schakelbrommer te kopen, mag best een ouderre zijn want wil er niet meer aan uigeven dan zo'n 900 euro. Maar heb je vaak problemen met zo'n ding. Of kan ik beter een tweedehands bij de fietsemaker halen? Want ik ben dus echt niet technisch.
     
  16. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    Als DF een motor koopt wil ik de Ducati M600 Dark :9

    [​IMG]

    [​IMG]

    Matzwarte tank _O_
     
  17. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol dit is alleen geen monster 620 desert foxy :+




    dit is een 1000cc s2r............ongeveer een universum van verschil 8)
     
  18. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    900 voor een schakel is een close call. Je krijgt er iig geen mooie schakel voor. Hoogstens misschien een suzuki cross ding of een hele oude. Zelf rij ik derbi senda (schakel) wat me ontzettend goed bevalt. Ik heb mijn brommer nog niet eens geshowed in dit topic. Well, hierbij dan:

    [plaatje]http://img160.imageshack.us/img160/9356/img0992fo1.jpg[/plaatje]
     
  19. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke maar ik heb nu een aprilia rs 50 gezien voor 1350 is dat redelijk bouwjaar 2003
    Kan je voor 1300 wel een goede schakel kopen?
     
  20. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Schakels zijn over het algemeen duur. Dit omdat ze redelijk schaars zijn en weinig worden aangeboden. Ze behouden hun waarde veel meer dan scooters. Een RS 50 voor 1350 kan ik eigenlijk weinig over zeggen. Je zou de advertentie is moeten sturen. In principe is 1350 een redelijke prijs voor een RS'03. Voor 1300 denk ik wel dat je een leuke schakel kan kopen, al moet je wel een beetje geluk hebben.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina