1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

de "big" motoren,scooters en brommers thread :)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 17 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
  2. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet bij lambie kopen. Dat zijn oplichters. Zij kopen schadescooters in, zetten er een nieuwe kappenset op en verkopen ze dan weer. Al veel mensen hebben daar een scooter gekocht waar achteraf dus veel mis mee was, waardoor ze dus veel kosten hebben. Als je dan toch zoveel geld uitgeeft doe het niet bij lambie.
     
  3. CocaBusiness

    CocaBusiness Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga morgenmiddag kijken voor een brommer in een scooterzaak in haarlem.(derbi gpr 50 replica)
    [​IMG]

    Deze zou ik graag willen kopen:)
    Het is een ouder model (2001) maar wel helemaal nieuw voor €2350,- inclusief rijklaar maken en kenteken. (Over de prijs zal nog wel te onderhandelen zijn hoop ik)

    Voordat ik deze brommer koop zou ik toch nog een paar meningen erover horen en misschien ervaringen of wat extra informatie want daar is weinig over te vinden op internet.

    Ik hoor het graag van jullie:thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2007
  4. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, een Derbi Gpr 50. Qua looks kan je het eigenlijk geen brommer meer noemen. Het is gewoon een motor qua looks. Dat ding is gemaakt voor hoge snelheden. Ik zie hier in de buurt ook wel eens een GPR rijden. Standaard, begrensd, (50km/h). Dat ding ziet er zóó snel uit maar ik haal hem in op een snortomosje van een vriend (laat staan met mn derbi). Hoe lame is dat. Je moet hem dus echt wel ontgrenzen als hij ingereden is, ander staat dat zó dom. Zelf heb ik er nooit opgereden dus, of überhaupt goed (stilstaand) gezien dus ik kan geen goede, op ervaringen gebaseerde mening geven. Deze mensen kunnen dit wel. Het is een mooi ding, Derbi is ook een goed merk. Helemaal nieuw zal je er waarschijnlijk weinig problemen mee hebben zolang je hem goed onderhoud en rijd op de manier hoe ermee bedoelt is te rijden. Maar dat geld eigenlijk voor alle voertuigen.
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2007
  5. CocaBusiness

    CocaBusiness Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je reactie en de link.
    De prop gaat er natuurlijk uit anders begin ik er niet aan;)

    Ik wist dat er grotere bagageruimte was maar een helmvak voor een schakelbrommer is uniek _O_
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2007
  6. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt voor de tip.

    Weet iemand dan wel een zaak waar je voor een redelijke prijs goede tweedehands schakelbrommers kan kopen. Heb er zelf helemaal geen verstand van dus vertrouw het niet zo om er een particulier te kopen.
     
  7. CocaBusiness

    CocaBusiness Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees dat je er niet meer dan 900 aan wil uitgeven. Voor die prijs koop je nergens een schakel in een erkende bromfietszaak, ik heb zelf namelijk ook lang gezocht naar een leuke 2e hands schakel maar dan zit je toch al gauw op een bedrag van 1700 euro

    Maar ik ben vandaag dus langsgeweest om te kijken naar die GPR Replica, hij zit lekker en ik vind hem erg mooi, het enige (nadeel) is dat hij uit 2001 komt maar wel helemaal nieuw is.
    Ik heb er zelf niet echt verstand van maar maakt dit veel uit of kan ik deze brommer gewoon kopen?
     
  8. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat was eerst heb mijn budget nu maar rond de 1300 a 1500 gezet maar 1700 vind ik te belachelijk veel worden dan kan ik net zo goed een nieuwe gaan kopen.
     
  9. CocaBusiness

    CocaBusiness Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    dat zou ik nooit doen als je budget eerst 900 euro was, ik zou gewoon regelmatig op internet blijven kijken en af en toe een bromfietszaak binnenlopen want hier staan ook lang niet alle occasions op internet. Je zou dan ook kunnen vragen of ze je willen bellen als ze een nieuwe schakel binnen jouw budget hebben.
    Je zou alleen wat geduld moeten hebben want schaklebrommers zijn schaars.
     
  10. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0

    Denk dat ik maar eens wat zaken afga. Moet ook mijn neos nog verkopen. Mischien kan ik het wel op een dealtje gooien als ik mijn neos inlever dat ik dan wat korting krijg op de schakel. Want zo verkopen bij een fietsenmaker levert maar 500 a 600 op/ Dat schiet niet op.
     
  11. CocaBusiness

    CocaBusiness Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat moet je ook niet doen gewoon op marktplaats zetten want er zijn genoeg gekken die veel te veel betalen, zorg gewoon dat hij er netjes uitziet dan denken ze dat hij veel meer waard is. Een jonge bij me op school had een dragster en die viel van ellende uit elkaar heeft hem voor 600 gekocht daarna gratis laten spuiten en een ander uitlaatje en weer voor 900 verkocht.
     
  12. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is idd uniek. In mijn derbi senda kan ik net mijn schijfremslot kwijt. En dan zit hij ook echt bijna vol. Ik kan er net een fietsbandplaksetje in kwijt.

    Wil je zeggen dat hij uit 2001 komt en nieuw is? Dat betekent dus dat hij al 6 jaar niet verkocht is. IK zou geen brommer kopen van 6(!) jaar oud. Ook al heeft hij nooit gereden. 6 jaar oud en kost dan nog 2150. Dan is hij misschien nog wel nieuw maar toch zegt iets me dat het niet helemaal zuivere koffie is. Want schakels zijn schaars, en in hem in 6 jaar niet verkopen terwijl hij er gewoon goed uitziet, populair model etc. Raar.

    Verkoop je Neo's particulier. Brengt een hoop meer op. Korting krijgen bij inleveren van je neos is ook onzin. Je kan het ook zo brengen dat je korting kan krijgen omdat je niks inlevert/inruilt en gewoon contant betaald. Dan geven ze meestal ook korting.
     
  13. CocaBusiness

    CocaBusiness Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg wel gewoon de garantie van 1 jaar en die zaak geeft een goede service.
    Ik ga hem denk ik eind van de week kopen en dan wordt hij gratis thuis gebracht.
    Ik ben nu niet meer over te halen dit is ook gewoon de enige nieuwe kuipracer die ik kan betalen na heel lang zoeken, en ja ik weet dat ik eigenwijs ben:+ kan ik ook niks aan doen. Ik heb dit jaar al zoveel geluk gehad dus met deze brommer zal ook niks mis zijn:9
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2007
  14. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, door het mooie weer vandaag maar eens de motor gewassen en op de gevoelige plaat gelegd. Beetje gespeeld met een kader eromheen e.d. :)

    Plaatjes zeggen meer dan woorden ;) Een selectie:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik vond het wel geslaagde foto's al zeg ik het zelf:) :) Wat vinden jullie ervan?
     
  15. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik zit te twijfellen tussen aprilia rs en yamaha tzr. Wat lijkt jullie een betere keus. Maakt de kwaliteit nog wat iut of zijn ze allebei wel even goed. Persoonlijk vind ik de tzr wel mooier. Maar ik weet het gewoon niet. Iemand ervaring met 1 van deze twee?.
     
  16. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb zelf een RS oud model gehad en heb op zowel een TZR als een nieuw model RS gereden en ik zou zelf als je het kan betalen het allernieuwste model RS nemen, de bolle is voor vrouwen vind ik.

    Waarom? De RS OM van mij deed het wel aardig, wel aardig wat onderhoud aan gehad maar dat ding was dan ook echt 13 jaar oud ongeveer. Deed het goed voor zo'n oud bakkie.

    De RS NM (2002 geloof ik) en de TZR kwamen echt overeen qua zit positie en rijgedrag. Ze hebben allebei een AM6 blok. De gozer van de TZR heeft echter al onwijs veel problemen gehad met zijn, nieuw gekochte, TZR. De RS moest een keertje een nieuwe cilinder etc. maar hij heeft nooit stil gestaan. TZR heeft wat bredere branden en is net wat groter allemaal. Wel vind ik dat de TZR een beetje neppe kappen heeft, ze zijn dr echt als een soort decor omheen gehangen.

    Dus heb ik meer vertrouwen in de RS maar toch zou ik de TZR nemen omdat het om hetzelfde blok gaat en deze mooier is. Waarom kijk je eigenlijk niet naar een Derbi GPR? Heb zelf nu een Derbi Senda DRD en die blokjes zijn echt heerlijk. Ze schakelen zó veel beter dan een AM6, starten gelijk (heb daar bij zowel RS als TZR veel problemen mee gezien/gehad), draaien heerlijk (zelfs als ie nog koud is) en persoonlijk vind ik de GPR de mooiste racer.

    Dus mijn keuze: 1. GPR > 2. TZR > 3. RS

    @Aldmar: Leuke foto's, leuke motor.

    EDIT: Ennn ook nog: verkoop je brommer zelf via marktplaats en koop je nieuwe ook via marktplaats, scheelt je handenvol geld.
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2007
  17. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Als je 2150 aan een brommer wil uitgeven zou ik toch echt een nieuwer model nemen. De nieuwere modellen van de GPR zijn zoveel mooier en een 2e hands brommer hoeft echt niet slecht te zijn.

    Heb zelf mijn senda 2e hands, half jaar oud met een winst van 1500 euro gekocht. (nieuwprijs 3400 > 1900 betaald). Ding heb ik geen enkel probleem mee gehad, beste aankoop ooit, derbi weet echt hoe ze brommers moeten maken.
     
  18. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0

    Bedankt voor je reactie.

    Ik ga voor een tweede hands maar ik kan niet zoveel derbi's vinden. Persoonlijk vind ik dit ook echt een mooi ding.

    Maar de brommerboer waar ik altijd mijn neos liet maken. (Enigste bij mij in de buurt.) Is een yamaha dealer. Kunnen die dan ook derbi en aprilia maken. Want dat is ook een reden waarom ik aan de tzr zat te denken. Want anderre zaken zijn hier minimaal 30 km vandaan. En naar deze kan ik lopen.

    Edit. Ik heb nog eens wat rond gekeken maar de derbi gpr1 nieuw model is niet onder de 2000 euro te krijgen. En de ouderre vind ik echt te lelijk. Dus ben nu eens aan het kijken naar een
    Rieju RS2 Matrix
    iemand hier ervaring mee.
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2007
  19. CocaBusiness

    CocaBusiness Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik wilde eerst ook liever 2de hands maar je moet maar geluk hebben net als jij dat hij helemaal goed is, bij een vriend die 2de hands brommers heeft gekocht is zijn koelvloeistof gaan lekken en heeft daardoor een warmloper gehad, en heeft nu 700 euro schade.
    Van mijn ouders mag ik ook geen brommer 2de hands van een particulier kopen, daarom ben ik eerst gaan kijken bij de dealer of die 2de hands schakels verkochten maar die verkopen ze hier nooit omdat er maar weinig mensen zijn die een schakelbrommer willen en daardoor staan ze daar alleen in de weg en een redelijke schakel is bij de dealer 2de hands erg duur dus ik heb dan liever een nieuwe.
    In de etalage van een bromfietszaak in Haarlem zag ik die derbi GPR staan en ik wist eigenlijk meteen dat ik die wilde, een nieuwe schakel met kuip die ik kon betalen;)

    Ik ben het met je eens dat het nieuwe model mooier is maar die kan ik gewoon niet betalen en met deze brommer ben ik de enige hier in de omgeving;)
     
  20. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    leuke pics aldmar..... :)

    voorspellingen voor de komende dagen zijn weer helemaal ruk....geen motorweer voor mij dus.


    haal zometeen iets grappigs op (op 2 wielen uiteraard) wat megahandig voor mij wordt in de file...............pics volgen later :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina