1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

de "big" motoren,scooters en brommers thread :)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 17 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Na vorige maand 16 geworden te zijn, ga ik volgende week vrijdag voor mijn certificaat. EINDELIJK!!

    Nu alleen nog geld. Een bijbaantje kan ik jammer genoeg niet veroorloven, daarvoor gaat het te slecht op school. Nu maar hopen dat me ouders de helft betalen. Dat het een 2e hands schakelbrommer wordt, is bijna wel zeker, want voor een nieuwe ben je toch wel snel 3000,- kwijt.
     
  2. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja er wordt nog steeds vrolijk gestrooid.

    Je zou het overdag niet denken met die 14 graden. Dus al die motorrijders die ik zie, zullen het wel niet door hebben gehad, het waren ook geen pekelfietsen namelijk.
     
  3. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
  4. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Een paar verkoop tips,

    -Eerst schoonmaken, dan foto's maken.
    -Maak een paar fatsoenlijke foto's van dat ding. De hele voorkant is niet te zien.
    -Accu is leeg, je wilt dus zeggen dat hij niet is opgeladen? Wat me sterkt lijkt. Laad hem op door een stuk te rijden of doe er een nieuwe accu in.
    -Dan kan je zeggen dat alles goed werkt, verkoopt al stukken beter.

    Ohw en professioneel schoonmaken :+.
     
  5. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Bedankt voor de tips, was de foto van de voorkant idd vergeten, maar had die wel gemaakt :+
     
  6. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Niks van gemerkt:confused:

    Heeft hier ook niet geregent, dus lijkt me niet dat nu rijden slecht voor je motor is. Toch ff kijken morgen, is bijna weer tijd voor zijn nauwelijks poetsbeurt (ookal zijn alleen de velgen wat stoffig :+)

    Gr sjoerd
     
  7. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga binnenkort (vrijdag naar rijschool om het te bespreken) met mijn rijbewijs voor moter beginnen.

    Hebben jullie nog tips?
     
  8. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Goed vasthouden, en veel plezier beleven :D

    Tips heeft de instructeur voor je ;)

    Gr sjoerd
     
  9. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb besloten dat ik ook een brommer wil gaan halen. Dit zal dan een tweedehands schakelbrommer worden. Weet iemand misschien een goed esite waar ze brommers verkopen? (afgezien van marktplaats en etc) Of iemand die iets thuis heeft staan voor een licht prijsje. Budget rond de 550 euro.
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2008
  10. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je voor de 550 euri geen goed onderhouden nette schakel zal vinden;) ik zal je bugdet omhoog gooien tot minstens 1000-1500 dan weet je bijna zeker dat je een goede tzr of senda hebt ? weet niet of je een crosser wilt of een race model?
     
  11. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoef ook geen mega goed onderhouden brommer, maar gewoon eentje die rijdt op een redelijke snelheid, niet uitelkaar rammelt en waarvan de lampen/snelheidsmeter het nog op doen. Nothing to fancy :+
     
  12. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren m'n motor theorie gehaald, zaterdag AVB! Heb er vertrouwen in.
     
  13. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd!!! \o/ :thumbs: En succes alvast! Lukt je wel
     
  14. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Thx man! Ja, mn laatste les (woensdag) ging alles bijna perfect en iig voldoende. Dus heb er erg veel vertrouwen in. Heb de laatste twee lessen express in weer in spijkerbroek (ipv leren broek) gereden, omdat die me veel meer flexibiliteit geeft. Hetgeen ik vooral handig vind bij de langzame slalom. Heb ik m'n AVB dan gaat de leren broek weer aan (langzame slalom daarin lukt me ook wel, maar iets lastiger).
     
  15. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb je een kennis/vriend die een beetje verstand/ervaring met schakelbrommers heeft? Zoja, zoek een advertentie van iemand die een beetje goed overkomt met een brommer die je leuk vind. Zorg dat hij op kenteken staat en dat t rijwiel gedeelte recht is. Als hij dan ook nog is in één a twee trappen start en dan goed loopt, zit je goed. Kijk een beetje naar een MTX-SH oid.
     
  16. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja de broer van een vriend van mij heeft wel verstand van brommers en zulke dingen. Nou heb ik een advertentie gevonden die me wel heel erg aanspreekt, ik heb er dan ook al op geboden (460). Het is maar 10km rijden vanaf hier daarnartoe en het ziet er allemaal goed uit. Alleen vroeg ik me af hoe het zit met de verlichting :+. Er zit een koplamp en een achterlamp op alleen zijn richtingaangevers niet verplicht? Het gaat om deze advertentie: Honda MT5

    /Edit En weet iemand wat de bijkomende kosten zijn (afgezien van de benzine), er zit al een kentekenplaat op (ik weet niet of ik hier iets aan heb).?
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2008
  17. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Deze zou ik zelf niet nemen omdat er motorisch aan geprutst is, met als toppunt die 70cc. Een blok en alles slijt als een gek met 70cc dus heb je grote kans op dikke onderhouds kosten, daarbij is het ook nog is enorm illegaal (het is geen brommer meer). Niet echt verstandig dus.

    O en knipperlichten zijn niet verplicht, je hand uitsteken mag ook ;)
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2008
  18. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet kopen man, wat moet je nou met een kentekenplaat :confused:.
     
  19. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Overschrijvings kosten (9 euro oid) van het kenteken.

    Verzekeringskosten.

    Onderhoud.

    (Slot en helm?)
     
  20. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik dan niet gewoon tegen die gast zeggen van of hij hem naar beneden wil schroeven? (ik weet niet wat toegestaan is)


    P.S Serieus, wie gaat nou zn hand uitsteken :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina