@ the only ego: Ik heb NOOIT gezegd dat Ajax een slechte spelersgroep heeft. Het enige dat ik over de spelersgroep heb gezegd is dat er respect mist (dat kon je al zien toen Sneijder zijn middelvinger opstak richting Koeman, de MIDO periode en het schaar incident). Ik heb alleen gezegd dat Koeman niets meer uit deze spelersgroep kan halen.
En dat van Gaal slecht aankoopbeleid zou hebben gevoerd slaat gewoon nergens op. Hij heeft meerdere talenten uit Zuid-Amerika gehaald die een grootse toekomst voor zich hebben. En ik denk dat we met Rosales een goede rechtsbuiten in de selectie hebben die zich alleen nog wel even moet bewijzen (hij is A-International van Argentinie!!), maar dat lijkt mij geen probleem.
Koeman is trouwens zelf gedeeltelijk verantwoordelijk voor het verlies van Zlatan. Als hij de ruzie tussen Zlatan en v/d Vaart anders had aangepakt dan hadden we (waarschijnlijk) niet verloren van Juve, Bayern en Heerenveen. We hebben nu voorin niemand meer die de bal vasthoudt daardoor staat de verdediging meer onder druk (zij krijgen nu namelijk meer ballen terug gespeeld). En door het gebrek aan ervaring verliest Ajax die wedstijden.
En ohja dat probleem in de verdediging valt ook wel mee. Ik ben het met je eens een goede centrale verdediger zou handig zijn, maar op de bank zit Ecude. En zolang Ajax niet van hem af is, kan Ajax eigenlijk geen nieuwe verdediger kopen, anders heeft Ajax wel erg veel verdedigers die niet aan spelen toekomen (Escude, Grygera, O'Brien en Obodai (die speelt namelijk ook niet meer als Galasek fit is)). Ik denk trouwens dat Ajax met Heitinga en de Jong een goed centraal koppel heeft dat alleen wat ervaring mist en wat constanter moet worden.
Laatst bewerkt: 22 okt 2004