1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grootste Deeltjesversneller

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Freezing Aaron, 4 aug 2007.

  1. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    En wat dacht je van al die mensen die dichtbij die depots wonen? Kijk naar de ramp in enschede. En de kans dat er wat fout gaat is klein, er zijn altijd mensen die van een mug een olifant maken. Als we niks meer zouden doen wat enig zins een risico heeft dan leefden we nu nog in grotten.
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Als zo een depot in de buurt van huizen staat vind ik dat ook een onnodig risico; verplaats dat depot dan maar.
    Er was dus een grote ramp in Enschede, en waarom? Zodat mensen met Nieuwjaar leuke lichtjes in de lucht kunnen zien. :x (dat was natuurlijk niet de reden waarom het ontplofte, maar toch)

    Maar dat blijft van een héél andere categorie dan waar het hier om gaat.

    Ok... Dán gaan we allemaal dood! :+
     
  3. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Piepkuiken, lol... :+

    "Er is geen gevaar dat de experimenten zwarte gaten veroorzaken. Dit type van experimenten gebeurt regelmatig op aarde wanneer protonen uit de ruimte in botsing komen met protonen uit de atmosfeer. In de natuur zijn sinds het ontstaan van de aarde al meer dan 10.000 dergelijke experimenten geweest", aldus een woordvoerder van CERN. (bron: http://hln.be)

    De voorbereidingen voor dit ATLAS-experiment zijn al meer dan 25 jaar in volle gang en er werk(t)en meer dan 2.300 wetenschappers uit 38 landen mee aan dit project. Dat is toch niet "zomaar" wat... :b:
     
  4. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    jah maar die testen ze op een eiland (bikini) in de oceaan, deze testen ze bij Frankrijk (hehe de fransen als eerst dood}:])
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    die Aliens zijn bij voorbaat al kansloos aangezien ze goed voorbereid zijn :

    http://blog.reddit.com/2008/09/crowbar-headcrab-and-half-life-strategy.html

    follow the freeman!

    (btw, het gaat nog wel een jaartje duren voordat er daadwerkelijk nieuwe experimenten uitgevoerd kunnen worden, eerst maar s testen of t ding uberhaupt opstart en werkt :D volgens mij gaan ze op korte termijn alleen een wolkje protonen de tunnel inslingeren om te kijken of ze die tegen de lichtsnelheid aan kunnen krijgen)
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2008
  6. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
  7. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    _O_


    Denk niet dat er veel boeiends gebeurd vandaag.. Nog ff wachten tot 21 oktober :) En anders tot 2012 waarvoor ook heel veel mensen het in hun broek doen ^^
     
  8. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Is het al bezig eigenlijk ?

    Ik hoop dat iedereen magische krachten krijgt net als Dragon Ball Z, lekker vliegen. Kamehameha hier kamehameha daar, vijandje verslaan. Heb al het haar als Gohan, dus dat is goed. Scoutertje op, IT'S OVER 9000!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dragonballs zoeken, heerlijk! :+

    Of er komen Pokemons uit dat gat, kunnen we lekker Pokemons vangen! _O_
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dulle, die SF games/films doen echt veel met je hè, straks opent het zwarte gat de deur naar de Flood, en worden we allemaal mutants... Dude :+
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Wat heb ik nou weer gedaan? :+
    Ik houd gewoon van complotten en speculeren.

    Verder is alles goed met me hoor. 8)
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Jah, is al bezig. Heb het zo juist op het nieuws gehoord en ik dacht zelfs dat ze al de eerste atomen op elkaar willen laten botsen.
     
  12. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    :lol: ik vind dat zoooo grappig he die nieuwsartikelen:

    :D:lol:
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Zijn er hier ook mensen die het echt kunnen bevatten? Want ik kan prima wat lezen over het laten botsen van van atomen/deeltjes en uitspraken doen over materie en anti-materie, maar dat ik nou ECHT weet wat er gebeurt.....neuh :9

    Dessalnietemin erg interessant!
     
  14. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan ook niet echt zien wat er gebeurd.. het is meer een vorm van energie en bepaalde activiteit. best wel droog : een tunnel van 27 km lang maken voor deeltjes die nog heel veel kleiner zijn dan atomen
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Had het ook over 'bevatten' en niet over 'zien'

    Als er mensen zijn die dit met het blote oog kunnen zien, dan hebben we onze eerste echte x-man te pakken :9
     
  16. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    zou wel ubervet zijn haha.. hoe vaak moet je dan inzoomen .. een keertje 10^24 ofzo :9 ?
     
  17. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar om iets echt te kunnen bevatten moet je het kunnen zien. Of op een 1 of ander manier een bepaald beeld van hebben.
    Dat kan hier dus moeilijk.... Tenzij je natuurlijk 1 van die wetenschappers ben die 6 jaar? in de berg zit.
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat zou wat zijn als je altijd iets moet zien. Tijd kan ik ook niet zien en toch prima bevatten. Er zijn genoeg abstracte dingen op deze aarde die ik kan bevatten. Echter op het moment dat we het over anti-materie ed hebben loopt het boven toch wel vast :9
     
  19. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er ergens een site waar je makkelijk kan volgen hoe lang we nog te leven hebben en wat er allemaal al ontdekt is?
     
  20. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ach, ze gaan eerst testen of alles wel werkt. Volgens mij gaan ze later pas botsen.

    En het is inderdaad erg moeilijk te bevatten. Als je bedenkt hoe klein de cellen zijn waaruit ons lichaam is opgebouwd krijg ik al bijna koortsdromen, maar deze rommel is nog zo oneindig veel kleiner. Dat ze überhaupt kunnen controleren dat zoiets in een baan wordt geschoten en er geen andere rommel in die buis terecht komt vind ik al bizar.

    @ Dulle: Als we ooit dichterbij die aliens willen komen lijkt dit voorlopig de snelste manier :+

    Dit was is wel een handige site om de gebeurtenissen daar te volgen (kwam ik tegen op een ander forum):

    http://www.hasthelhcdestroyedtheearth.com/
     

Deel Deze Pagina