1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

de Grootste Nederlander aller tijden

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Jingles, 12 okt 2004.

1. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

doe voor mij maar admiraal Michiel de Ruyter ,
    die was zowat de beste admiraal die de wereld gekend heeft in de geschiedenis van de maritieme zeestrijdkrachten.
    De stoutmoedigheid en moed van deze man was onovertroffen , en hoe zou het met de nederlandse vloot afgelopen zijn , als deze briljante zeeman er toen niet geweest was, en met de nederlandse eigenheid in die periode,want toen lagen er genoeg rivalen op de loer om nederland te verslaan en de nederlandse kolonies dan over te nemen , ik denk dat de geschiedenis er dan heel anders uitgezien had , wat nederland betreft.
    de Ruyter was indertijd voor nederland , wat later napoleon voor frankrijk was, niet meer en niet minder.

2. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Met alle respect voor andermans keuzes, maar laten we eerlijk zijn, er is er toch maar echt een die deze titel mag dragen en dat is onze 'vader des vaderlands' Prins Willem van Oranje. De man die de strijd opnam tegen de Spaanse overheersers en de grondlegger was van de de Republiek der Verenigde Nederlanden en daarmee ook van het huidige Koninkrijk der Nederlanden. Natuurlijk had hij ook zijn fouten, hij was tenslotte ook maar menselijk. Niettemin is hij in mijn ogen de enige rechtmatige keuze voor de titel van 'Grootste Nederlander aller tijden'. Een andere winnaar zou wat mij betreft echt te belachelijk voor woorden zijn.

3. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is natuurlijk echt onzin. Groot, groter, grootst...., ten opzichte waarvan???

Ik heb hier echt geen gevoel bij.

Laatst bewerkt: 12 okt 2004
  4. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind het zo'n grote onzin die top weet ik veel wat van grootste Nederlanders. Hoe kan je nou die mensen met elkaar vergelijken. Beetje rare manier van doen om te meten wie nou beter is.

5. flyingDUTCHY

flyingDUTCHY blaat

Leuk Bevonden:
    0
    nouja...iemand moet het doen dus hierbij : IK BEN DE GROOTSTE NEDERLANDER :+

6. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    ik ga voor van leeuwenhoek....die man heeft zo enorm veel betekend voor de wetenschap....zonder zijn ontdekkingen waren we niet zover....
    pim en johan horen imho niet in het rijtje thuis...

en de langste nederlander:

7. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    WTF doen Pim Fortuyn(?!), Anne Frank(niet eens Nederlands en niet echt iets heel belangrijks gedaan/uitgevonden) en Johan Cruijff(goede voetballer en trainer en aardige gast, maar toch...) daar nou weer?

En Piet Hein en ... Thorbecke staan er bijvoorbeeld weer niet in.

Ik ga voor Michiel de Ruyter, voor Van Leeuwenhoek en Drees.

Laatst bewerkt: 13 okt 2004
  8. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Nou ik had gehoopt dat Anton Pieck wat hoger stond, ik had eerst op hem gestemd, samen met M.C. Escher, Anton Philips en nog een paar. Maar nu de de top 10 er is, twijfel ik tussen Van Gogh en Antonie van Leeuwenhoek.

9. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Pim Fortuyn een van de grootste Nederlanders? Laat me nie lachen zeg. Wat belachelijk zeg |:- Doe mij maar iemand als Willem van Oranje

10. Daanos

Daanos Achievementhoer

Leuk Bevonden:
    0
    Pim Fortuyn mag niet eens in de top 100 staan in mijn ogen, maarja die gast is een soort messias geworden sinds hij door z'n kop geschoten werd. Belachelijk.

11. Daanos

Daanos Achievementhoer

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is giswerk dat hij 50% van de stemmen gehaald zou hebben :{ Onzin dus.

En wat de neuk heeft die gast verder betekend voor de Nederlandse politiek, zoals Walrus zei, hij jatte wat statements links en rechts.

12. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    en hij riep wat de bevolking graag wilde horen.Maar dat maakt hem niet de grootste Nederlander allertijden.Ik vind het zelfs een schande dat ie in de top 10 .In de top 100 ach jah maar in de top 10 ...

13. Simon

Simon Nader

Leuk Bevonden:
    0
    Deze hele topic slaat nergens op (het programma idem). Waar hebben we het nou eigenlijk over! De "Grootste Nederlander Allertijden" muhahaha laat mij niet lachen. Dit is onmogelijk te bepalen. Even serieus wat heeft een persoon zoals Pim Fortuyn nou ECHT betekend voor Nederland?!? HELEMAAL NIETS! Hij is nu ongeveer 3 jaar in beeld. En het feit dat hij vermoord is is natuurlijk afschuwelijk, maar er worden op deze wereld dagelijks mensen vermoord omdat zij hun mening uiten. En wat is 3 jaar nou als je kijkt naar de Nederlandse Historie!!! Pas als wij Nederlanders honderd jaar lang, elke dag aan Pim Fortuyn denken, en zijn visie heel erg belangrijk is gebleken voor ons land. Dan zouden wij eventueel kunnen gaan zeggen dat hij de "Grootste Nederlander TOT NU TOE is". Eigenlijk geld hetzelfde voor alle andere mensen in de lijst. En de oude mensen (de mensen die eeuwen geleden leefde :9) zijn allemaal mensen die IETS betekend hebben voor Nederland of de wereld in zijn algemeen, maar je kunt toch echt niet zeggen dat een van die personen de "Grootste Nederlander Allertijden" is. Naar mijn mening is dit zowieso een afschuwelijke term en dit programma is gewoon weer een (dom) bedenksel om duizenden mensen aan de buis te kluisteren.

14. TotalSOLO

TotalSOLO launch ball

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom heeft niemand het over Leeghwater of Cornelis Cornelissen, dat zijn pas belangrijke mensen geweest in de Nederlandse historie.
    Zonder Leeghwater was Nederland ongeveer de helft geweest van wat het nu is.
    Cornelissen vondt de krukas uit in een molen waar zaagmachines in snel tempo planken konden zagen voor de V.O.C schepen, en daarmee Nederland duidelijk op de wereldkaart zette.

15. Thriceaddict

Thriceaddict Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij is het van Leeuwenhoek, want hij is de enige die iets heeft uitgevonden waar we wat aan hebben. En absoluut niet!!! Pim Fortuyn. Die man heeft helemaal niets gepresteerd. Ja een beetje one-liners ophoesten en schreeuwen dat hij gedemoniseerd werd en omdat hij afgeknalt is doet iedereen of hij de Messias zelve was.

16. TheWalrus

TheWalrus Guest

Als je zijn partijprogramma bekijkt en zijn woorden letterlijk analyseerde stond hij nergens, altijd ergens anders en alleen dingen roepend om de gratie van bepaalde delen van het volk. Het dode, levende bewijs dat voor veel mensen imago belangrijker is dan inhoud.

17. 60 Yen

60 Yen Monetary Disaster

Leuk Bevonden:
    0
    Naar mijn mening is dat Michiel de Ruyter, erg goede tactische admiraal. Tsja, ik vind Kolff (niet alleen omdat hij uit Kampen komt) gewoon een erg goede Nederlander, zijn uitvindingen hebben erg veel mensen gered. Antoni van Leeuwenhoek is ook een erg belangrijke Nederlander geweest. Da's mijn top 3, want 'De grootste Nederlander' bestaat niet, dat is commerciële, makkelijk happende geschiedenis.

18. Jaywalker

Jaywalker XBW Elite

Leuk Bevonden:
    0
    anne frank. het boek is het op 1 na meest gelezen boek OOIT! dat vind ik toch wel een prestatie

19. Daanos

Daanos Achievementhoer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Anne Frank niet gelezen :+

En bovendien was het een duitse.

20. 60 Yen

60 Yen Monetary Disaster

Leuk Bevonden:
    0
    Het ligt er natuurlijk aan waar je naar kijkt. Meest gelezen boek, tsja, dan zou het 'De Bekendste Nederlander aller tijden' moeten zijn (gaat ook op voor Cruijff, omdat je bekend bent betekent het nog niet dat je de 'Grootste' bent)...

Deel Deze Pagina