1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

de Grootste Nederlander aller tijden

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Jingles, 12 okt 2004.

1. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Ik snap neit wie het in zijn hoofd haalt om Pim Fortuyn de grootste Nederlander aller tijden te noemen. Wat heeft hij voor ons gedaan?
    Zeg dan Anthony van Leeuwenhoek of iets dergelijks. Mensen die echt wat hebben betekend. Over of Cruiff groot is kan je ook nog redetwisten. Ik vond hem zelf wel groot, want het is een van de grootste voetballers allertijden. Pim Fortuyn heeft alleen een tijd in de belangstelling gestaan, maar denken we nog aan hem terug over 10 jaar?? Ik vraag het me af...
    Het lijkt meer of een big brother verkiezing waarvan hij de 'Ruud'is, het gaat natuurlijk niet om de populairste..

2. InfernoGamer

InfernoGamer ...

Leuk Bevonden:
    1
    als je in afrika vraagt wie johan cruijff is krijg je 9 van de 10 keer een goed antwoord. lijkt me duidelijk genoeg dan :+

en b.t.w Willem van Oranje een grote nederlander, het enige wat hij heeft gedaan is bloedvergieten. Die heeft gewoon eht recht niet om 'grootste' nederlander te worden.

3. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Oh, dus dat hij de leiding op zich nam om ons te bevrijden van de Spaanse bezetting in ons land en aan de basis stond van een verenigd Nederland vind je blijkbaar niet zo belangrijk? Je historisch besef is werkelijk bedroefend imo.

Laatst bewerkt: 30 okt 2004
  4. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ander historisch feitje: Willem van Oranje was een Duitser ;)

5. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Nog een historisch feitje dan: Er bestond toen nog helemaal geen Duitsland.

Mja, zo kun je wel door blijven gaan natuurlijk :+

Het blijft een feit dat op basis van zijn verdiensten hij zonder enige twijfel deze titel heeft verdiend. Zijn bijnaam 'Vader des Vaderlands' zegt eigenlijk al genoeg.

Laatst bewerkt: 30 okt 2004
  6. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    dam right, zonder cornelis corneliszoon had nederland nooit zo'n grote gouden eeuw beleeft en leeghwater heeft ook natuurlijk enorm meegeholpen met de ontwikkeling van nederland
    Nu maar voor de prins der vader landen kiezend dan

7. TheWalrus

TheWalrus Guest

Tja, Pruisen.... min of meer het huidige Duitsland....

8. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kwamen die soldaten dan op het Wilhelmus...

9. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Dat is sedert 1932 het nederlandse volkslied.
    Het behoort tot de 16e eeuwse geuzenliederen.
    over de auteur bestaan geen zekerheden, maar algemeen wordt
    Marnix van st-Aldegonde aangewezen als auteur van de tekst , en dat is een belg wiens kasteel in het dorpje bornem, in de provincie antwerpen gelegen is aan een bocht van de oude schelde en de melodie van het volkslied is afkomstig van een oud frans soldatenlied. :cool:

10. N13LS

N13LS Niels Blok

Leuk Bevonden:
    0
    het kan mij eigelijk vrij weinig boeien zolang het maar niet balkenende is :D

11. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Pim Fortuyn is het absoluut niet imo. Wel één van de grootste van de laatste 20 jaar misschien, maar niet ooit. En nog een feitje: hij vocht niet tegen de Spaanse overheersers - zoals iemand zei - maar tegen Alva, de landvoogd. In het volkslied staat niet voor niks 'den koning van Hispania heb ik altijd geëerd'.

God, op de basisschool hebben ze ook internet zie ik. _0/

12. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    :confused:

Op 6 mei was de laatste peiling dat hij 35 zetels ofzo zou halen, en daarmee de grootste partij van Nederland zou worden. Dat is iets meer dan 1/5. :{

13. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Duitsland bestond toen nog niet hoor. Nog in de 19e eeuw bestond het uit allemaal keizerrijkjes enzo. :)

14. Hij is in ieder geval de bekendste Nederlander op de hele wereld:

Johan Cruyff

Deel Deze Pagina