1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grote donor show! Wat vind jij?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Doelie, 1 jun 2007.

1. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Het gaat mij niet om die 3 kandidaten die van het complot afwisten mijn beste...
    Het gaat mij er vooral om dat ze een loopje genomen hebben met honderden andere nierpatiënten die deze hele historie op de tv bekeken hebben...|:-

Edit:Trouwens ,de grote vraag van dit topic is ,wat vind jij ervan.Dus was dit mijn mening die ik gegeven heb,hoef jij maar te accepteren,en het liefst zonder oeverloos te lullen over kijken en reageren._0/

inderdaad....

Laatst bewerkt: 3 jun 2007
  2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Hoezo valse hoop dan? De 3 kandidaten in de show wisten ervan af, dus van valse hoop is geen sprake. En alle andere nierpatiënten in Nederland hebben er juist hoop bijgekregen omdat het aantal aanvragen voor een donorcodicil gestegen is.

3. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom vindt je het moeilijk?
    Je hebt je organen toch niet meer nodig, en ze vullen alles op dus in je kist zie je er niet veel anders uit (tenzij je je huid meegeeft)..
    Ik ben misschien vrij nuchter hierin, maarja, ik heb er niks meer aan, als een vent dood aan het gaan is, en een niertje nodig heeft, om gered te worden, pak em maar! Neem ze allebei! heb je d'r drie! "Nu, 2 nieren halen, en krijg een lever er gratis bij!" :+

4. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Tsja, maar ook negatieve reclame is reclame. Het werkt wel, precies op de manier zoals BNN het had bedoeld.

Het is misschien een wat foute stunt maar ik denk wel dat ze een klein schokeffect teweeg hebben gebracht met het feit dat het een grap was (en in eerste instantie al met het programma).

In mijn ogen zijn er wel grotere problemen in de wereld dan onze wachtlijsten bij ziekenhuizen, maar toch vind ik het achteraf gezien een sterk en geslaagd initiatief. En dat terwijl ik zwáár negatief tegenover het 'oorspronkelijke' idee stond.

5. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Tja, de waarheid is wel dat veel nederlandse patienten dan maar naar de ziekenhuizen in belgië afzakken wáár ze véél sneller worden geholpen dan in eigen land het geval zou zijn...
    Alle moppen ten spijt zijn die belgen dan toch nog érgens goed voor....:+:b:

6. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    Iedereen denkt hier percies wanneer ze je huid weg nemen dat je er als een skelet gaat bij liggen...Ze nemen goeie strakke huid zoals bijvoorbeeld de huid op je bil of bovenbeen...Ze gaan heus je gezicht nog kunnen zien in de kist...

Veel te veel sensatie en dramatiek rond het aanmelden als donor. Je bent morsdood, zorg dat je dan nog iemand helpt...
    Hetzelfde is het met de botten, ze gaan je hoofd niet wegneme he! Alles wat ge weg geeft is minder eten voor de wormen! En voor de goedgelovige, de hemel is een verzinsel...

In Belgie is het tenminste een rationeel systeem: als je geen donor wilt zijn, moet je dat gaan melden. Zo haal je de twijfelaars eruit en als je het echt niet wilt, als je echt geen moeite wilt doen om te denken aan de medemens, kan je het altijd nog gaan afzeggen...

7. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    nee niet je hoofd, maar je benen en armen, en de verhalen die ik daar over hoor van me moeder die in een ziekenhuis werkt zijn niet fijn :D

8. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik heb er absoluut geen problemen mee dat ze na mijn dood in mij gaan snijden. Dood is dood, dus angst heb ik niet. Maar ik vind het idee om van organen te wisselen alsof het reserveonderdelen zijn zo tegen de natuur. Danzkij onze gezondsheidszorg hebben we de evolutie en de natuurlijke balans in de wereld toch al gestopt. Straks kunnen we met stamcellen misschien zelfs nieuwe organen en weefsels buiten het lichaam kweken. :x Ik vind die ontwikkelingen, die natuurlijk baanbrekend zijn voor onszelf, eigenlijk te ver gaan. We heffen ons te ver boven de natuur.
    Maarja, de reden waarom ik het toch moeilijk vind, is omdat ik weet dat als ik zelf ooit een orgaan nodig heb, dat nooit zou kunnen weigeren. Dat is zo'n geschenk uit de hemel, daar kun je geen nee tegen zeggen. En om geen donor te zijn en wel organen te willen ontvangen, vind ik hypocriet.

Daar valt niet over te twisten, Belgische ziekenhuizen zijn véél beter.

9. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Klopt. Heb ooit iemand gesproken die onder geen beding haar organen af wou staan, maar wel graag eentje zou willen hebben als ze stervende was, en door een donororgaan in leven gehouden kan worden.

Wat er zou moeten gebeuren is dat mensen die zelf hun orgaan willen afstaan, ook voorrang moeten krijgen op de wachtlijst. Voor wat, hoort wat heet dat dan.

10. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    amen

11. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    precies, vind het erg hypocriet om te zeggen dat je geen donoren wil afstaan, maar als ze er eentje nodig hebben willen ze hem gelijk hebben.

12. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Vind ik een goede maatregel. Sommige mensen willen niet-donoren helemaal geen recht geven op organen, dat vind ik wat erg overdreven. Maar jouw voorstel met voorrang is wel een goede.

13. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ja precies, maar er zijn zoveel mensen op de wachtlijst die wel donor zijn, en als iemand die in mijn ogen gewoon te gierig is om zèlf donor te zijn wel een nieuwe nier krijgt voor iemand die wel donor is. Dat vind ik gewoon niet kunnen.

Geef gewoon iedereen de kans op een nieuw orgaan, maar geef de donoren voorrang.

14. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik sta de hele teringzooi ook af mocht dat nodig zijn. Denk alleen dat ik eerder wat nodig zal hebben dan iemand anders wat van mij :+

Hard op weg om de boel de vernieling in te helpen met mijn manier van leven denk ik :+

15. Red XIII

Red XIII Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zelf geen donor omdat ik niet de keus heb aan welke mensen ik mijn organen wel of niet wil afstaan.

Dus de kans zit er in dat ik iemand help die ik helemaal niet wil helpen, dus ja dan is mijn keuze snel gemaakt, ik heb er dan ook niet lang over hoeven nadenken.

16. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Misschien ook iets om even bij stil te staan ipv er trots op te zijn ;)

17. tracks789

tracks789 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het te ver gaan het is een serieus onderwerp en het is erg belangrijk ik vind dat ze geen publiciteitsstunt ervan mochten maken

18. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Niks publiciteits stunt, het land wakker maken.. dat is gelukt dacht ik zo..

19. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Je kan ook niet zomaar aan iedereen doneren hoor. Er moeten bepaalde overeenkomsten zijn, bloedgroep/type dit-type dat...

Beetje rare redenering heb je, iemand ligt op sterfen, maar die persoon mag of staat je niet (aan). Dus dan laat je hem/haar maar stikken...

20. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Denk dat hij meer doelt op Leverpatienten die zich hun halve leven kapot hebben gezopen..

Deel Deze Pagina