1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grote donor show! Wat vind jij?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Doelie, 1 jun 2007.

1. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Daarbij wil ik even erbij zeggen dat ik het ongelofelijk egoïstische vind, je gaat/bent dood. Heb je dan zelf er dan nog wat aan? Of ben je te verbitterd dat je dood bent dat je ze niet wil afstaan? Het is het ultieme cadeau dat je iemand kan geven nadat je dood bent, een soort van allerlaatste goede daad..Het mooiste cadeau dat je iemand kan geven is het leven lijkt mij zo...

@GG
    Dus? daarom is het anoniem.. Volgende de Quest is de ongeveer 65% van de Nederlanders er mee eens dat dat niet uitmaakt wat er gebeurt is waarvoor je een transplantatie nodig is.

Persoonlijk snap ik heel goed dat je zelf niet je lever of longen, kwijt wil aan iemand die alcoholist is of een roker. Daarom vind ik het zo goed dat het anoniem is

2. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Hehe, dan zullen we maar op tijd een nieuwe lever klaarleggen,voor het geval dat......:b:

3. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik bedoel maar. Mijn lever zal nou niet echt bevordelijk zijn voor een nieuw lichaam:+

4. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    En wat als jij nou eens een nieuwe nier of whatever nodig hebt, hoe zou jij het vinden als je geen nieuwe nier kan krijgen omdat mensen jou beredenering hebben? Zou je graag geholpen willen worden?

5. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Dat klopt, maar nu een ander heikel punt, de chinese autoriteiten worden ervan beschuldigd om een aandeel te hebben in de internationale organenhandel...
    Hoe zou jij je voelen als je moest weten dat het ruilorgaan dat je ontvangen hebt uiteindelijk blijkt afkomstig te zijn van een chinese terdoodveroordeelde die moest sterven op het ogenblik dat bleek dat hij wat orgaanspecificaties betreft de ideale donor voor jouw bleek te zijn....
    Zonder dat je ,je gaat afvragen of hij naar westerse maatstaven die doodstraf écht wel verdiend had...Think about it.....

6. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Daar heb je wel een heel goed punt.

Wat als iemand op die lijst gerookt heeft en nu zijn longen te slecht zijn geworden en nieuwe longen kan krijgen maar je weet dat die persoon toch weer gaat roken en die persoon geeft zelf aan weer gewoon door te gaan. Wat is moreel genoeg om te doen? Zo iemand minder eerder een long geven dan iemand die er 'zuiniger' mee om zal gaan. Of idd met een lever. Iemand die hem helemaal kapot heeft gezopen. Staat jaren op een wachtlijst voor een nieuwe lever, maar zodra hij hem heeft zal die persoon weer keihard doorgaan met drinken. ( Ik zeg niet dat iedereen dat zal doen maar er zijn zeker wel mensen die dat kunnen doen).

Ik heb zelf mijn hart niet opgegeven. Maar dat is mijn eigen persoonlijke reden. Dat is iets persoonlijks in mijn ogen. Ik vind ook niet dat mensen moeten gaan zeiken over wie wat opgeeft als organen ter beschikking stellen. Dat is iemands eigen keuze.

7. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Trots is niet het goede woord. Meer een overdreven constatering ;)

En er bij stil staan.. Mwah. Geen zin om op van alles te letten en ik leef voor de lol.

8. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Er zullen vast mensen zijn die dat inderdaad doen, maar ik denk dat dit maar een handjevol is. Mijn voetbalteam is gesponsord door "Donoren Scoren" :+ en wij krijgen dus een hele avond van alles hierover te horen. Bijvoorbeeld een hele speech van één of andere oudbekende keeper van Utrecht. Hij was alcohol verslaafd en heeft dus zijn lever verneukt. Hij drinkt echter helemaal 0,0 alcohol sinds hij die lever heeft. Ik denk dat een beetje verantwoordelijk mens na zo'n wake-up call niet weer gewoon door gaat met zijn oude leefgewoontes... dat hoop ik iig

9. Red XIII

Red XIII Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar het is een keuze. Als andere mensen donor zijn weten ze dat er andere mensen zijn die dat niet willen. Iedereen heeft zijn eigen reden om het wel of niet te zijn.

Ik ben geen donor dus het is niet eerlijk als ik een nier krijg voor iemand anders die wel donor is vind ik een beetje onzin. Nogmaals, het is een keuze.

10. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Och jou lever zou nog goed zat zijn :) Pas als je 20jaar lang echt alcohol verslaafd bent zijn je nieren niet meer zo goed ;)

11. RayRipper92

RayRipper92 4 8 15 16 23 42

Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo komt niet elke donor op tv ?? En wel deze :p

Deel Deze Pagina