1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Examenthread van 2010

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door KhaosFoShow, 15 apr 2010.

1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ach, snapt wat ik bedoel.

2. KhaosFoShow

KhaosFoShow Ad Fundum!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben geschiedenis aan het leren en nu heb ik wat examens van 2005&2006 gemaakt. Toen kwam ik erachter dat ik het helemaal niet zo goed ken. Want ik kwam er gewoon niet op, ook vond ik sommige vragen maar lastig moet je uit afbeeldingen dingen concluderen.

Nu heb ik voor Geschiedenis op vrijdag echt een onheilspellend voorgevoel.:'-(

Trouwens ik oefende het Vietnam gedeelte maar ik vind het lastig om het kaf van het koren te scheiden.

3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    100% = vermenigvuldigen met 1
    60% = vermenigvuldigen met 0.6
    Afname van 40% = 60% blijft over = vermenigvuldigen met 0.6
    Toename van 40% = 140% in totaal = vermenigvuldigen met 1.4

Zie je de lijn hierin? Deel dat percentage door 100 en je krijgt een factor.

Hoho! Nee, geen faculteit. Faculteit is gedefinieerd als dit, jij bedoelt een combinatie.

Ik weet niet hoe jij de vraag definieert.
    - Bedoel je dat het slot achtereenvolgens 3 letters en dan 10 letters bevat? Dan heb je dus een code van 13 karakters. Voor de eerste 3 zijn er steeds 26 mogelijkheden (26 letters immers) --> het aantal combinaties is dan 26*26*26=26^3.
    Vervolgens heb je 10 cijfers. Er zijn toevallig ook tien verschillende cijfers mogelijk iedere keer, dus dan heb je 10^10 combinaties.
    Die twee reeksen kun je combineren: (26^3 ) * (10^10)

- In de vorige vraag heb ik gesteld dat je in de code éérst drie letters krijgt en dan pas 10 cijfers --> De volgorde ligt daarmee dus vast. Stel dat is niet zo. Dan ga je de functie ncr gebruiken. We hebben een reeks van 13 en daarin staan 3 letters op een willekeurige plaats. Daarom moeten we de uitkomst van de vorige vraag nog vermenigvuldigen met het aantal volgordes die kunnen voorkomen:
    (13 over 3 ) * (26^3 ) * (10^10)
    (13 over 3 ) is een benaming voor wat je in je GR intikt als 13ncr3 --> 13 plaatsen, 3 dingen om te plaatsen.
    (( Extra: De "combinatie" functie (NCR dus) is symmetrisch in het geval van twee mogelijkheden (getal of letter). 13ncr3 is daarom hetzelfde 13ncr10. Het aantal mogelijke volgordes van 3 dingen in een reeks van 13 is hetzelfde als het aantal mogelijke volgordes van 10 (=13-3 ) dingen in die reeks

- De derde mogelijkheid, dat is hoe ik je vraag eerst interpreteerde, is dat ieder karakter in de code is ofwel een cijfer ofwel een van drie letters.
    Dan zijn er per karakter dus 36 mogelijkheden (26 letters + 10 cijfers).
    Gelijk aan de eerste uitleg geld dus dat je machtsverheft tot het aantal karakters in de lengte van de code. Kortom:
    (aantal mogelijke karakters) ^ (rijlengte) ==> 36^13
    (ik definieer zelf de lengte als 13, om te kunnen vergelijken met de vorige vragen. Dit volgt dus nergens uit, het is puur een keuze)
    Wat is het verschil met de vorige vraag? Er kunnen nu immers weer cijfers en letters op een willekeurige plaats staan. Maarrr, bij de vorige vraag hadden we het aantal combinaties beperkt tot enkel die rijtjes met precies 3 letters. Nu kunnen er ook 6 letters voorkomen. Of geen of ze kunnen allemaal letters zijn!

4. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.013
    Waar gaat geschiedenis nu over?
    Vorig jaar was het uuhhm, Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden, En totale oorlog: WO1, Fa-Duitse oorlog, Franse Revolutie, blabla.

5. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dynamiek en Stagnatie/Republiek en Vietnam

6. robbin92

robbin92 Atletico y Feyenoord

Leuk Bevonden:
    10
    Nog steeds de Republiek en als nieuw onderwerp Vietnam.

7. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.013
    Alleen Vietnam erbij? Stuk easier dan vorig jaar. 8)

8. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Geschiedenis zijn wel lekkere onderwerpen, heb het helaas te druk met maatschappijwetenschappen leren. 3 boeken, totaal iets van 200 bladzijdes tekst..

Voor de VWO mensen. De klacht over vraag 21 is door laks opgestuurd naar het CvE. Even duimen voor extra puntjes dus :)

9. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Zeker. Heb zelf ook maar een beredenering. Ach ik wacht het allemaal gewoon af. Ga ook niet kijken voor m&o. Hoop dat het een 7,3 en 6,1 worden, maar verwacht helemaal niets. Voldoende zal het uiteindelijk sowieso wel zijn.

GS heb ik nog niet heel veel voor gedaan, maar ken beide onderwerpen sowieso al goed. Al die moedernegotie en operation rolling thunder enzo ken ik nou wel :+

10. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Wow..:eek:

Thnx man! Ik begrijp het al een stuk beter. Duidelijke uitleg ook:thumbs:

11. Wii

Wii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had voor GS VWO examen van 2006 bekeken maar daar gaan 9 van de 10 vragen over die Kissinger, terwijl daar echt 3 zinnen over staan in heel het boek volgens mij? Zou dat belangrijk zijn?

Weet iemand wat je nog meer kan bekijken ter oefening want de onderwerpen verandere elk jaar ofcourse.

12. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Maak van die 200 bladzijdes er gerust 400. Ik snap het trouwens nu wel redelijk, en het examen van 2009 en 2008 vond ik ook niet echt heel lastig eigenlijk. Ik heb er wel een goed gevoel voor.

13. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe stiekem wist ik wel dat ik fout zat. Was meer om aan te tonen dat het niet zomaar 3 x 10 is. Maar inderdaad dat zou ik dan beters anders kunnen formuleren :+

14. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Maatschappijwetenschappen was te doen. Hij was wat lang, en sommige vragen waren wat onduidelijk. Maar al met al niet zo`n drama als bij M&O :)

15. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Iemand anders hier die vrijdag natuurkunde VWO heeft? Volgens de Syllabus moet je wel het onderdeel Electriciteit kennen, maar in het samengevat-boekje staat dat je niets van schakelingen hoeft te weten. Toch staan er in dat hoofdstuk wel wat dingen over gelijk- en parallelschakelingen die je eigenlijk wel nodig hebt. Moet je dit nou wel of niet kennen?

En als je nog handige afleidingen weet bij formules hoor ik ze ook graag :D Ik heb vooral afleidingen met de Fmpz momenteel (Fmpz=Fgrav enzo)

16. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Jezus, ik maak nu frans examen van 2008. Een normering van 0.18)
    Ik heb nu 28 van de 38 vragen gemaakt, 21 van de 47 punten en ik heb tot nu toe een 4,1, precies het cijfer dat ik nodig heb voor een voldoende op frans.

Ik ga nu ff naar de winkel en maak de rest straks.

Edit: Een 5,7 gehaald....aan de ene kant wel nice bij een normering van 0,1 maar ook niet al te hoog.

Laatst bewerkt: 20 mei 2010
  17. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Pfff bij Frans ik ga daar zo naar de klote :emo:. Ben al blij als ik een 4 haal. Moet 3.7 halen dus hopelijk lukt het :+.

18. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Morgen GS, moet een 4,4 halen voor een 6, moet wel lukken :)

19. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Morgen geschiedenis, moet een 3.7 halen voor een 6. Maar ik wil een 7 dus moet een 5.7 halen. En het is echt zo saai, niet normaal. Ik ga nu het examen uit 2005 maken over Vietnam, kijken wat ik haal. Heb de afgelopen 3 jaar nooit geleerd voor geschiedenis maar wil me dit keer wel een beetje voorbereiden.

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    kut dat ik zo moet werken, ngo niet veel vaan GS gedaan. Moet een 4.6 halen voor een 5 maar wil een 7 dus 6.6 moet ik dan halen. Jammer dat ik de Republiek nauwelijks ken (Vietnam wel aardig goed).

Deel Deze Pagina