1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Examenthread van 2010

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door KhaosFoShow, 15 apr 2010.

1. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Vietnam is de makkelijkste he, ik ga die gewoon even doorlezen denk ik en een examen maken om te oefenen. D&S is zo terror :mad:

2. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Republiek is ook zo een kut onderwerp, kan me gewoon totaal niet boeien.

3. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    863
    Pff, ik heb het net doorgelezen en ben nu alweer bijna alles vergeten :+. Vietnam is wel makkelijk met Operation Rolling Thunder, Agent Orange, Tonkin incident, Tet offensief etc.

4. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    D&S boeit mij juist veel meer dan vietnam. Ik vind wel pro om te lezen dat ons kleine landje ooit het machtigste en rijkste land in heel de wereld was.

5. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Ik moet minimaal een 5 halen voor een 6, maar ik ken het best goed.
    Nu ga ik ff de samenvatting uit de examenbundel van Vietnam lezen.
    Onze leraar heeft die examen bundel voor iedereen gekopieerd8)

6. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.122
    D&S? Wasda? :+

7. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Dynamiek&Stagnatie in de republiek.

8. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.122
    Ah, volgens mij had ik dat ook vorige jaar, het had in ieder geval met de Republiek te maken :+

Vorig jaar had ik als examen een aantal oorlogen tot en met de WWI, was opzich toen wel makkelijk. Vietnam vind ik ook altijd wel interessant, veel succes!

Laatst bewerkt: 20 mei 2010
  9. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Pff loop nu het correctiemodel van MAW na te lopen. Ben het toch op veel punten oneens met het model, ze geven vaak niet alle mogelijkheden, en de mijne staat er nooit tussen :+
    Correctiemodel is trouwens 16 pagina`s aan alleen antwoorden, hoezo de toets was te lang?

10. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Vorig jaar was het inderdaad meer dan dit jaar. Vorig jaar was het republiek en ten oorlog. En dit jaar hebben ze het teruggedrongen tot republiek en vietnam.

11. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Vervelende van GS is dat ik die theorie in principe allemaal wel ken nou. Dus tijdens het leren is het meer opfrissen. Zorgt er wel voor dat je wat oppervlakkiger leert met minder motivatie :+ Straks soort van samenvatting maken. Niet per paragraaf, maar per wat gebeurtenissen/periodes denk.

12. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Mischien handig voor geschiedenis:
    Truman( 45-53 )
    eisenhower( 53-61 )
    kennedy( 61-63 )
    Johnson( 63-69 )
    Nixon( 69-74 )
    Ford( 74-

Voor als er bij een bron een jaartal staat kun je meteen bedenken wie er toen president was. Kennedy begon met troepen sturen. Johnson zorgde voor tonkinresolutie en nixon was van de vietnamisering.

13. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Even nog iets over Nixon, mocht die vraag op een onverhoopte manier komen: Hij was ook degene die van plan was een atoombom te gooien op Saigon.

Voor de mensen die over Vietnam moet leren. Zet Goodnight Saigon maar op, daar kun je wel van leren. :thumbs:

14. Speurneus

Speurneus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft er iemand hier toevallig een samenvatting die kort beschrijft welke koers welke president voerde?

15. KhaosFoShow

KhaosFoShow Ad Fundum!

Leuk Bevonden:
    0
    Kennedy: Druk zetten op Diem en 'adviseurs' sturen omdat de VC sympathie won in het zuiden. Ook een contra-guerrilla oorlog

Johnson: Tonkin resolutie begon met bombarderen (Rolling Thunder). Met als tactiek body count en ook weer op de centjes letten vanwege de great society

Nixon door onvrede over oorlog zei hij vrede te zoeken maar verhevigde eerst de bombardementen om op het slagveld een overwinning te forceren dit lukte niet en leidde tot vredesakkoorden in Parijs denk ik. Oh man ik ken het toch niet zo goed.:+

16. Wii

Wii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oktober 72 -> Bijna vrede maar toen was Z-vietnam (Thieu ?) het er niet mee eens ofzo omdat die buiten de onderhandelingen waren gehouden en toen kwamen met kerst zwaarste bombardementen van heel de oorlog :+

17. Speurneus

Speurneus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oja om Zuid-Vietnam tevreden te stellen en Noord-Vietnam terug naar de onderhandel tafel te bombarderen.

Samen komen we er wel ;)

18. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.017
    Dat is ook easy man.
    Vorig jaar had je erbij de Krimoorlog, Frans Duitse Oorlog, WOI, Napoleontische oorlogen, Franse Revolutie en al die shit.
    Wel heel wat kutter dan alleen maar Vietnam erbij..

19. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    Mensen ik heb een vraagje over Wiskunde.

Ik heb eigenlijk nooit wat gesnapt met hoeken bereken en ben er nu toch maar mee aan de slag. (de rest ken ik wel) maar nu heb ik een driehoek.

Driehoek BAD En nu vragen ze om de hoek BAD uit te rekenen. Nu wil ik kraag weten welke hoek ze daarmee bedoelen?:confused: BAD is toch gewoon de Driehoek en toch niet een hoek opzich :emo:

Nouja ik hoop dat ik het examen haal met de dingen die ik wel weet maar die hoeken snap ik maar weinig van|:-|:-

Het is vraag 13 van het wiskunde examen 2007-I GT

20. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet de hoek van punt A vinden. Het gaat om de middelste letter. BAD

Deel Deze Pagina