1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Examenthread van 2010

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door KhaosFoShow, 15 apr 2010.

1. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Idem maar dan voor wiskunde.

2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Maar dat Window van jou is ook véél te groot. Probeer eens:
    xmin=0
    xmax= 2
    ymin = -10
    ymax= 40

Zoomfit is een goede optie om je functie te vinden, als je geen idee hebt hoe groot die is.

Ik weet niet wat je precies bedoelt. Spreekt de vraag wellicht over een 0,0524e-machts-wortel? Dan moet je op je GR de functie x-wortel onder het knopje Math gebruiken. Maar in dat geval kom je niet op het juiste antwoord uit. Weet je zeker dat je hem goed overtypt?

3. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    863
    Om te slagen met 2 vijven moet je een 6,0 gemiddeld hebben. Is dit je gemiddelde van afgeronde cijfers of niet?

4. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    pfff ik heb echt geen concentratie. Heb ook vrij weinig gedaan voor eco, net als iedereen hier apparently :9 ik kijk nu nog ff in bed wisselkoersen, inkomensverdeling en sociale zekerheden door, en dan morgen nog ff een paar andere dingetjes. Ach ik mag een 3,3 halen voor een voldoende dus dat komt sowieso wel goed. Ik was btw wel vergeten dat economie zo weinig berekenen is :p economie is iig veel makkelijker dan m&o

Edit; aansluitend op de vraag hierboven; Hoe zit het met onvoldoendes in het profiel deel? Telt dat bijv als gewone onvoldoendes of niet?

Laatst bewerkt: 24 mei 2010
  5. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    @ Matrix

Ik heb heb nu gereset, heb dit proberen te vermijden vanwege samenvattingen die erop staan. Nu plot ie wel weer gewoon 2 functies. Maar wat betreft die window: inderdaad veel te groot.
    Thanks!

6. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Het hele antwoord is;

Je wilt uitrekenen voor welke N de verwachtingswaarde 59 of minder is. Een formule voor de verwachtingswaarde is 24 + 50/n^0.0524. Je moet dus de volgende vergelijking oplossen;

24 + 50/N^0.0524 = 59
    50/N^0.0524 = 35
    N^0.0524 = 50/35
    N = 0.0524 (Wortel(50/30)
    Dan N = (kronkelend = teken dus ongeveer) 903.95

Hoop dat je er iets mee kan. Volgens mij is het helemaal niet moeilijk maar ik weet even niet hoe ik dat oplos met GRM.

7. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Precies hetzelfde :/ Succes ermee, zullen we morgen maar zien hoe het gaat ;)

8. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Maar waarom maak jij van 50/35 ineens 50/30? Ik neem aan dat het een slordigheidsfoutje is, want verder doe je het prima! :)
    Op de Gr is dit dus:
    0.0524xwortel(50/35)

En de xwortel vind je onder de knop Math.

edit:
    Worteltrekken is hetzelfde als machtsverheffen tot 1/(de macht van de wortel)
    Dus Wortel(a) = a^(1/2) (want de standaardwortel gaat over kwadraten en de macht 2)
    3wortel(a) = a^(1/3 )
    0,0524wortel(50/35) = (50/35)^(1/0,0524)
    Dat is een tweede manier van oplossen, voor het geval dat je de eerste vergeet. ;)

9. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt! En ja was slordigheidsfoutje inderdaad. Ik had dat machtsverheffen serieus al geprobeert, ik dacht al dat dat het was namelijk maar toen heb ik blijkbaar een tussenhaakjes fout of iets dergelijks gemaakt. Echt de fouten die ik maak, zijn doordat ik iets vergeet met de grafische rekenmachine ofzo. Voortaan ga ik gewoon alles tussen haakjes zetten. Volgens mij kan je beter teveel dan te weinig tussen haakjes zetten.

10. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    Morgen Engels moet de doen zijn heb net al wat geoefend, dan donderdag Economie moet ook kunnen en dan zit het erop

11. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Hopelijk valt Wiskunde erg mee, heb het gevoel dat ik het totaal niet weet.

12. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    Ik dacht juist dat ik me goed had voorbereid, toen zat ik daar en dacht ik WTF:lol:

Maar jij doet HAVO hé?

13. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat Corona VWO doet aangezien Havo wiskunde al heeft gehad.
    Straks economie, weet niet wat ik moet verwachten. Heb ook geen examens geoefend, heb eigenlijk echt bar weinig gedaan deze periode maarja zo ging het de afgelopen jaren ook.

14. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Zometeen wiskunde, als ik het even goed doe een keer dan ben ik in feite al geslaagd :+ mjah laten we eerst maar even kijken hoe het gaat. Hopelijk niet te lastig :+

15. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Net nask 1 examen gehad. Wat was dat lastig zeg! De stof uit leerjaar 4 snapte ik wel redelijk, maar we hadden in de 3e klas geen Nask, omdat er geen leraar aanwezig was:mad:
    Dus heb ik die stof nooit gekund

16. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Pff, economie sloeg echt helemaal nergens op...

17. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, dat ging dus barslecht |:-. Zo nakijken, heb een 4.3 nodig.

E: Hmm, 21 van de 58 punten. En ik heb niet alles opgeschreven, ik ga zometeen ff sommige opdrachten opnieuw maken en kijken of ik het goed/fout had. Volgens laks ligt m'n cijfer tussen de 3.8 en 4.6.

Laatst bewerkt: 25 mei 2010
  18. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Economie was echt pittig. Met streng nakijken 32 punte.
    Ik hoop op 6.0 normering zal denk ik aardig hoog liggen.

19. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Pfff echt een kuttoets van economie....hopen dat er veel klachten komen en andere factoren waardoor de normering hoog wordt!

Ik heb heel streng nagekeken en heb 30 punten. Dat zal bij een normering van 1 een 5,8 zijn...
    Ik heb een 5,3 nodig voor een 7 gemiddeld dus ik denk dat dat wel ongeveer gelukt is.

20. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Owja, ik ben vergeten die brief na te kijken :9. Ik heb daar rond de 3 á 4 punten voor dus heb 25 punten hopelijk.

E: Net beter nagekeken en die opdrachten nog beetje gemaakt zodat ik wist wat m'n antwoorden precies waren enzo en kom uit op 31 punten _O_. Dus ik heb die 4.3 sowieso wel binnen denk ik. Volgens examenklacht heb ik in het beste geval een 6.2, met een 6.3 zou ik een 7 staan :9

Laatst bewerkt: 25 mei 2010

Deel Deze Pagina