1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Examenthread van 2010

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door KhaosFoShow, 15 apr 2010.

  1. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    heb exact het zelfde, sta 1 onvoldoende (4.8 voor wiskunde) , maar nog wel een 5.5 voor M&o en 2 5.8en.. Toch denk ik dat ik het wel ga halen, want ik ga echt nooit in m'n leven 3 onvoldoendes halen. Ook heb ik genoeg compensatie (2 8en, voor Engels en Geschiedenis) en 2 7ens (NL, Maatschappijleer)
     
  2. Meanzo

    Meanzo A-Style

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb je her toch?

    Of is dat anders geregeld bij havo?
     
  3. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    M'n cijfers zijn bekend;
    Nederlands 5.9
    Engels 8.3
    Geschiedenis 7.3
    Economie 6.7
    Wiskunde A 3.7
    Aardrijkskunde 6.6
    M&O 6.1

    Vrees het meest voor Nederlands, M&O (SE's waren meestal 1 dag van te voren beetje aankutten en met wat geluk een 6je halen) en Aardrijkskunde. Nederlands ben ik gewoon niet goed in samenvattingen en Aardrijkskunde moet je imo gewoon geluk hebben met de toets. Ene keer haal ik met gemak een 6.5 en de andere keer waarin ik echt wat moeite heb gedaan haal ik een 3.8 :+. Wiskunde heb ik gekeken naar de hoofdstukken die je moet leren en ik ben ervan overtuigd dat ik de helft wel aankan (grootste probleem is dat je voor wiskunde echt moet oefenen, iets wat ik nooit doe). Kansrekenen is het grootste probleem. Vandaag er even goed voor gaan zitten en beginnen met Economie, vanaf morgen hele week bezig zijn met Nederlands en Wiskunde. Ik kan me niet echt focussen op M&O omdat het echt letterlijk over een maand is.

    Heeft iemand hier een samenvatting voor Aardrijkskunde (HAVO)? Ik heb dat samengevat boekje van school gekregen maar vind dat nogal ingewikkeld, alles is er gewoon schematisch opgedumpt zonder een samenhangend verhaal. Ik vind het makkelijker leren zoals in m'n boek waarin alles word verteld met een 'verhaal'.

    Owja, m'n soort van planning:

    9 mei t/m 16 mei: Oefenen Nederlands + Wiskunde, eventueel andere vakken
    18 mei t/m 20 mei: Leren voor Geschiedenis
    21 mei t/m 26 mei: Leren voor Eco + Ak, eventueel oefenen Engels
    27 mei t/m 20 mei: Leren voor M&O

    En ik weet dat sommige dagen elkaar overlappen, bijvoorbeeld 25 mei heb ik Eco en 26 mei Ak maar die heb ik er samen tussengezet.
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2010
  4. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je een tijdmachine dat je naar 20 mei terug gaat:p
     
  5. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Hé geinig, een examenthread.
    Ik doe volgende week ook examens, havo.

    Sta er redelijk voor:

    geschiedenis: 6
    nederlands: 6,3
    wiskunde: 6,3
    m&o: 6,4
    frans: 6,9
    economie: 7,7
    engels: 8,4
    profielwerkstuk: 7,8

    Ik vrees alleen echt voor wiskunde en een beetje voor m&o.
    Op examens van vorige jaren haal ik voor wiskunde telkens tussen de 5 en 5,5.
    Opzich voldoende om een voldoende te staan:9
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2010
  6. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    Eindcijferlijst:

    Geschiedenis 7,0
    Economie: 7,0
    Maatschappijleer: 7,5
    Wiskunde 6,4
    Nederlands: 6,2
    Biologie: 6,7
    Engels: 6,3
    Gym: 6,0

    Toch ben ik bang dat ik zak, maar alle examens die we oefenen op school vind ik best nog makkelijk

    We zien het wel en anders als ik zak moet ik MBO 2:'-(

    Maar hoe krijg je alle berekeningen enz. van Wiskunde nou ooit in je hoofd? :mad:
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2010
  7. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet, die doe je in je GR :cool:
     
  8. Meanzo

    Meanzo A-Style

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt er niks aan om alle formules uit je hoofdstukken in je GR te hebben, je kan ze wel heel leuk daar hebben staan maar je moet nog steeds weten hoe je ze moet toepassen en wanneer er andere regels gelden etc.

    Ik deed dit namelijk ook helemaal in het begin maar dan haalde ik een lelijk cijfer omdat ik gewoon niet had geleerd.

    Veel oefenen en je kent ze vanzelf wel uit je kop

    Zo wat zeg ik verstandige dingen hier, ik ga morgen ook maar is aan wiskunde beginnen denk ik*)
     
  9. KhaosFoShow

    KhaosFoShow Ad Fundum!

    Berichten:
    334
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben vanavond begonnen heb 1 vraag gemaakt:'-(
     
  10. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.687
    Leuk Bevonden:
    569
    Jeetje mina zeg, geschiedenis (HAVO) is echt killing-werk. Twee overdreven dikke boeken niet normaal meer.....

    Ik had eigenlijk een vraagje! Ik neem aan dat jullie ook allemaal drie boeken hebben gehad in de 2 jaar voor het vak wiskunde. Moet je nu al deze 3 boeken leren? Ik heb namelijk alleen nog maar deel 2 en deel 3 van Getal en Ruimte. Ik doe overigens HAVO.
     
  11. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Geschiedenis valt ook wel mee, het is nog best interessant dus dat maakt het wat makkelijker om te leren/lezen (voor mij dan)

    Ik heb ook 3 boeken voor wiskunde ja, en volgens mij moet je ze allemaal wel kennen. Boek 1 is wel het onbelangrijkst, voor zover ik examens van vorige jaren heb gezien...tenminste als je wiskunde a doet?
     
  12. Hunt3r 410

    Hunt3r 410 Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    45
    Ik doe ook examen in havo.
     
  13. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Examens...alweer 2 jaar geleden voor mij.
    Voor diegene die heel zenuwachtig zijn of iets dergelijks, het komt helemaal goed. Goed voorbereiden en zorgen dat je de stof voldoende kent. Eet voor je examen een stuk chocolade en neem enkel een flesje water mee naar je examen voor minimale afleiding. Denk logisch na over de stof en als je ziet dat er mensen al vroeg klaar zijn, laat je daar vooral niet door opfokken, gewoon je eigen tempo hanteren en de tijd nemen voor alles. Dus ook goed nakijken als je klaar bent want er kan altijd iets verbeterd worden.

    Succes voor de mensen die binnenkort examens hebben!
     
  14. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb volgend jaar examens (nu 5VWO), maar van al die berichten hier en alle mensen om me heen die wel examen doen krijg ik al een soort van stress. De angst om te falen is er bij mij nog wel is (niet denken dat ik meteen echte faalangst heb), terwijl ik het wel gewoon ken. Heb gewoon vaak het gevoel dat ik er te weinig aan gedaan heb, en vervolgens haal ik bijna altijd een ruime voldoende.

    Iedereen succes!
     
  15. Wii

    Wii Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Vwo lijst:

    NL: 7,3
    DU: 7,3
    EN: 7,2
    GS: 7,5
    WIB: 6,6
    EC: 7,1
    MO: 6,8
    AK: 7,5
    Combinatie: 7

    Ga vandaag beginnen met wat leren en dan kijken wat het word.
     
  16. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    Ga vanavond Beginnen met Biologie. Aangezien ik volgende week begin met Nederland en BIO examen op Dinsdag. Nederlands is voor 95% begrijpend lezen dus verwacht daarop wel een voldoende.

    Biologie word een stuk lastiger en ga ik ook meer aan doen nog deze week.

    Vanaf Woensdag begin ik ook maar met Wiskunde en na Volgende maandag met Geschiedenis.

    Dan zit het ergste er op:)

    En zondag jarig\o/ dus dan eff niet leren O-)

    Dit is mijn cijferlijst waarmee ik het examen inga:

    Economie: 7,0
    Geschiedenis 6,9
    Engels: 6,3
    Nederlands: 6,3
    Biologie ? (hoor ik woensdag)
    Wiskunde 6,4

    Dus moet wel gaan lukken :) Op wiskunde moet ik gewoon een 5 als eindcijfer en voor de rest gaat alles boven de 6 wel lukken :)
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2010
  17. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Mocht iemand problemen hebben met geschiedenis, stuur me een PM of mail me dan probeer ik je te helpen met de stof.
     
  18. KhaosFoShow

    KhaosFoShow Ad Fundum!

    Berichten:
    334
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar houd ik je aan. Dynamiek en stagnatie en Vietnam zijn geen probleem voor je?;)
     
  19. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn studie is lerarenopleiding geschiedenis en zit nu in mijn derde jaar dus ik denk wel dat dat goed komt he ;)
     
  20. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    de vroegere politiek met al die jaartallen enze kan nog best lastig zijn:'-(
     

Deel Deze Pagina