1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Examenthread van 2010

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door KhaosFoShow, 15 apr 2010.

1. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Boek 3 is veruit het belangrijkst en daar focus ik me dan ook op.
    Ik lees van elk hoofdstuk (9 tm 11) eerst de belangrijke stukjes en daarna maak ik dan de D-toets. Ik denk dat dat de snelste en beste manier is om het in je hoofd te krijgen.

Ik heb een paar oefenexamens gemaakt en daarin kwamen de dingen uit boek 3 het meest voor. Dus kansrekenen, normale verdeling van kansen en groei. De rest was min of meer logisch nadenken. (wat voor mij al best moeilijk is met wiskunde:9)

2. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Ik mag minimaal een 3.1 halen om een 4 te staan anders zak ik, ik ga dus gewoon alles herhalen en proberen en ik zie wel wat voor cijfer eruit komt. Zolang het niet lager dan een 3.1 is ben ik tevreden :+. Ik heb als het goed is toch genoeg compensatie voor een 5 en een 4.

3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    mooi, net m'n examenbundel van bol.com binnengekregen (wiskunde a havo). Nu blokken:+

4. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    What? Iedereen ineens examenbundels kopen etc:9

@ Alizor,
    Da's gevaarlijk om zo te denken. Stel dat je Nederlands of m&o ofzo ook ineens dik verneukt.
    Ik wil gewoon persé een voldoende staan voor wiskunde, dus moet ik een 4,8 halen

Laatst bewerkt: 14 mei 2010
  5. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    863
    Belangrijkste dingen van Wiskunde A zijn wel: Binominale verdeling, normale verdeling, exponentiële verbanden, lineaire verbanden en kansrekenen. Alleen binominale verdelingen zijn @^!*@&^!&2 imo, de rest is makkelijk.

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Klopt binomiale verdelingen zijn echt kut. Vorig jaar had ik een SE daarover, gemiddelde van de klas was een 2.9 8)

7. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Binominale verdelingen is tog het makkelijkst?
    Gewoon binomcdf(totaal,kans,aantal) of niet?

8. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    WAT IS DAT NOU WEER VOOR EEN MENTALITEIT 8)??!!!

Iedereen staat op de homepage post, behalve ik (HAVO doe ik). :+

@Dedemsvaart

Dus je krijgt niet veel uit boek 2 en boek 1?

9. KhaosFoShow

KhaosFoShow Ad Fundum!

Leuk Bevonden:
    0
    6-jes cultuur sorry.:eek:

Maar binomiaal vind ik ook makkelijk je kan het makkelijk onderscheiden. Het is succes of geen succes.

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik doe zelf havo examen, maar sta er niet bij : (

11. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil ook graag een voldoende staan maar dan moet ik een 7,1 halen :+. Maar ik sta op dit moment twee zevens en één acht door m'n profielwerkstuk, geschiedenis en Engels. Dusja, zolang je het redelijk goed aanpakt kan er niks misgaan. Geschiedenis gewoon stampen en Engels moet je sowieso wel een voldoende kunnen halen en dan hopen dat je de rest niet verneukt.

12. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Als je goed bent in Engels haal je gewoon een 8/9. Ik heb 2 examens van voorgaande jaren gemaakt van Engels in een rumoerige klas terwijl ik muziek in m'n oren had en haalde een 8.3 en 8.6 .

13. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Ik haalde een 6.5 en een 7.1 maar ik was niet echt serieus en had veel dingen gegokt :9. Engels moet sowieso wel goedkomen, ik had een 9 voor m'n mondeling die ik 30 minuten van te voren had voorbereid. Voelde me toen echt een genius :+

14. Gainesis

Gainesis Active Member

Leuk Bevonden:
    6
  15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    nou wow.. wat een concept! Behalve dat ik alle examens vanaf 1995 zo ongeveer kan downloaden 8)

16. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Alweer een jaar geleden dat ik het moest doen :eek:

Tijd gaat zo snel zeg.

17. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Voor wiskunde: geen D-toetsen maken(!). Die D-toetsen gaan veel te diep in op de stof, waarbij je meerdere kansverdelingen moet vermenigvuldigen en weet ik wat voor een shit. Examen is uitgebreider, maar wel makkelijker. Beter is om een zooitje examens te gaan maken, en onderwerpen waar je moeite mee hebt in het boek oefenen :)

18. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    863
    Hetzelfde :+

Het is in principe dat, maar ik weet nooit wanneer het nou binomiaal verdeeld is of dat je gewoon normaal kansrekenen moet gebruiken. Ook heb je met 1-binomcdf/pdf etc. 8)

Heb voor engels een (oud) examen gemaakt, wiskunde a en nederlands. Voor engels had ik een 8,7, wiskunde een 6,4 en nederlands een 7,0. Nederlands scheen heel erg moeilijk te zijn (2009) maar ik vond hem echt makkelijk :+.

Laatst bewerkt: 14 mei 2010
  19. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Kan het niet begrijpen van mezelf dat ik zoveel moeite heb om me aan te zetten tot leren. Vandaag even helft van de theorie erdoorheen knallen van M&O en helft van GS (vietnam) en dan morgen opgaves oefenen van M&O en tekst voor NL doen denk....

20. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Eerste boek van wiskunde beetje doorgenomen en die is makkelijk, voor een van die hoofdstukken had ik ook een 7 toen die werd herhaald. Morgen boek twee doornemen en eventueel ook beginnen aan boek 3 (moeilijkste en belangrijkste boek). Verder vanavond misschien nog een oefenexamen maken voor NL.

Deel Deze Pagina