1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Examenthread van 2011

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door oeloeimanu, 26 apr 2011.

  1. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Het is weer bijna mei, de eindexamens komen er dus weer bijna aan. Wie gaan er hier allemaal (hopelijk) hun eindexamen halen dit jaar? Ben je er zeker van dat je het gaat redden of zit je nu al flink te stressen? Wat ga je doen na de examens en wat ga je volgend jaar doen?

    Rooster:


    VWO
    16 mei - 31 mei
    Rooster

    HAVO
    16 mei - 31 mei
    Rooster

    VMBO GL/TL
    17 mei - 27 mei
    Rooster

    VMBO KB
    18 mei - 27 mei
    Rooster

    VMBO BB
    23 mei - 27 mei
    Rooster

    Wat heb je bij het examen nodig?

    Toegestane hulpmiddelen bij alle examens 2011

    Basispakket, bestaande uit:
    - schrijfmateriaal incl millimeterpapier
    - tekenpotlood
    - blauw en rood kleurpotlood
    - liniaal met millimeterverdeling
    - passer
    - geometrische driehoek
    - vlakgum
    - elektronisch rekenapparaat

    Bij schriftelijke examens is ook een woordenboek Nederlands toegestaan.

    Wat je bij bepaalde vakken er bij mag houden en wat je er precies voor moet leren, kan je hier (VWO), hier (HAVO) en hier (VMBO) lezen.

    Handige links

    Oefenexamens en algemene informatie
    Site van eindexamenlijn (o.a. nieuws en de klachtenlijn)
    StudyFlow (ideale manier van examens oefenen volgens GoDz ViSioN)
    Handige site voor eindexamen Latijn
    Cito (klik op de 'S' en je kan al zien hoeveel en wat voor vragen er dit jaar bij de examens komen)

    Als je nog wat mist in deze (ietwat karige) startpost, zeg het dan gerust!

    In ieder geval veel succes allemaal!
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2011
  2. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Laat ik zelf maar even aftrappen,

    Ik doe dit jaar eindexamen VWO in Nederlands, Engels, Latijn, Wiskunde, Natuurkunde, Scheikunde en Economie. Ik sta eigenlijk voor alle vakken goed, dus ik ga er eigenlijk al geheel vanuit dat ik zal slagen. Ik wil wel graag proberen om een acht gemiddeld te halen, wat op zich redelijk te doen is.

    Ik heb wel erg geluk dat ik geen enkele keer twee examens op één dag heb, dat lijkt me niet bepaald lekker namelijk. Ander gelukje is dat Latijn op de laatste dag is, zeker weten het vak waar ik het meest tegenop zie.

    Na de examens ga ik lekker 12 dagen vakantie vieren in Kroatië met een stel vrienden, heb er nu echt veel zin in. Volgend jaar ga ik Natuur- en Sterrenkunde studeren aan de UvA.
     
  3. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
  4. GoDz ViSioN

    GoDz ViSioN .

    Berichten:
    2.594
    Leuk Bevonden:
    7
    Voor iedereen. Dit is de manier om je examens te leren.

    Studyflow.nl _O_
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Held.
     
  6. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ik doe dit jaar eindexamen VWO in Nederlands, Engels, Duits, Natuurkunde, Wiskunde B, Economie, M&O en Geschiedenis.
    Voor Wiskunde B sta ik een 4, voor Natuurkunde een 6 en voor de rest allemaal 7 en 8.
    Heb al een compensatiecijfer van 8 sowieso (KCV, Maatschappijleer, ANW en Profielwerkstuk) om die 4 van Wiskunde op te vangen.

    Zit nu nog even te kijken om zo'n 2/3 daagse examentraining voor wiskunde te gaan volgen, voor de rest moet het wel lukken. Als ik voor natuurkunde een 3 haal sta ik uiteindelijk toch nog een 4,5 (=5).

    Ben eigenlijk wel een beetje zenuwachtig voor de examens, en vooral voor wiskunde natuurlijk. Als dat het vak zou zijn waar ik uiteindelijk op blijf zakken, dan zit ik er over na te denken om VAVO te volgen voor wiskunde. Wat zouden jullie doen?

    M'n rooster is mwah, eerste week op maandag Nederlands en dan achtereenvolgens wiskunde op woensdag, M&O op donderdag en economie/Duits op vrijdag.
    De maandag daarop natuurkunde/geschiedenis en dan nog op donderdag Engels.

    Na de examens 6 weekjes werken en dan met een groepje vrienden 12 dagen naar Sunny Beach op vakantie.
    Ben nog niet uit mijn vervolgstudie keuze, en sowieso of ik HBO of universiteit ga doen. Wel een economische opleiding.
     
  7. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik doe dit jaar examen vmbo-t/g in Nederlands, Engels, wiskunde, economie, geschiedenis en aarderijkskunde.
    Sta voor alles 7 of hoger, voor geschiedenis een 8,7 dus dat moet wel goed komen.
    Als ik slaag (ga ik wel van uit) ga ik weer terug naar de Havo.
     
  8. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Doe maar niet. :+
     
  9. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    dyslexie ;)

    dit topic herinnert me meteen aan hetzelfde topic in 2007 :+
     
  10. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Examen VWO voor mij.
    Nederlands-Engels-Wiskunde B-Scheikunde-Natuurkunde-Biologie-Geschiedenis en Duits, lekker makkelijk dus.:+
    Volgend jaar ga ik waarschijnlijk Bedrijfs informatietechnologie studeren in Enschede, in Juni ga ik een weekendje naar Pinkpop, in Juli 10 daagjes met vrienden naar Callela en in Augustus 2,5 weken met mijn ouders en vriendin naar Italie. Ik ga zonder onvoldoendes het examen in maar wel met een 5.7 voor Wiskunde B en Natuurkunde, maar moet wel te doen zijn want sta op dit moment 3 compensatiepunten. :)
     
  11. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Er staat niet voor niks een vraagteken achter, aldoende leert men.
     
  12. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Is dit nu een opsom topic voor je vakkenpakket en de OhOhCherso-vakantie die je erna gaat beleven?

    Báh wat heeft TV toch een slechte invloed.
     
  13. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Explain? Want je weet niet waar je over praat. Ga maar eens de andere topics doorzoeken. Het is toch fijn voor die kinderen dat ze hier straks hun hartje kunnen luchten over hun examen die ze net hebben gehad.
     
  14. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    :emo: inderdaad, dit topic bestaat al zo lang ik hier ben geloof ik
     
  15. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    Blij dat ik dit vorig jaar al heb gehad:+

    Iedereen die examens moet doen, succes!:thumbs:
     
  16. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Ga janken zeg.. Dit slaat echt nergens op :emo:
     
  17. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik moet er ook aan geloven na 7 jaar VWO. Doe examen in Nederlands, Duits, Engels, Maatschappijwetenschappen, M&O, Economie, Geschiedenis en Wiskunde A. Sta voor alles een officiele voldoende maar wel 1 x een 5.7 en 2 x een 5.8. Maar dan kan ik alsnog een 5.3 halen voor een 6, dus eigenlijk denk ik dat het prima gaat lukken allemaal. Ga wel keihard studeren uiteraard want ik kan het echt niet hebben om te zakken. Ben ik 20 als ik ga studeren, nee bedankt:+.
     
  18. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Jongen uit mijn jaar wordt over twee weken 21, maar die heeft dan ook eerst VMBO, toen HAVO en nu dus VWO gedaan8)

    De mensen die ik ken die zo'n examencursus gedaan hebben, zijn eigenlijk unaniem positief. Kan best goed zijn voor het opkrikken van je cijfer dus.

    Op wat voor manier bedoel je dit?8)
     
  19. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    En hoe staat het er voor? Doe zelf eindexamen in 9 vakken (VWO). Denk dat natuurkunde/scheikunde/bio wel flink bikkelen wordt. Ik ga a.s. zaterdag naar houten voor een last minute examentraining natuurkunde. Scheikunde gaat wel redelijk goed en bio, tsja. Zo ontiegelijk veel stof dat je moet snappen.

    Mochten mensen nog mijn samenvatten van de samengevat bundels bio, ntk, sck, eco, M&O willen hebben (hoe gek het ook klinkt, samenvatting van samengevatbundels) stuur even een DM.
     
  20. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Ik doe zelf eindexamen VWO, met de vakken
    Frans
    Engels
    Nederlands
    Economie
    Wiskunde B
    Aardrijkskunde
    Geschiedenis
    Biologie
    De talen moeten allemaal wel lukken, geschiedenis ook wel(had een 8,5 voor mn mondeling), Ak is sowieso een pretvak, alleen WiskundeB en biologie worden waarschijnlijk beetje kut. Ik sta voor wiskundeB gemiddeld het laagst, hoewel niet echt laag; een 6,0. Een 5 daar voor halen moet dus wel lukken denk ik zo.
    Economie is ook niet echt mijn beste vak, maar ik ben(vooral via herkansingen) er toch in geslaagd een 6,9 gemiddeld te staan, en voor een oefenexamen had ik een 7,0 dus dat moet eigenlijk ook wel goedkomen.
    Hopen dat ik voor Engels en Frans een 8 kan binnen slepen!

    Ben ik trouwens de enige die nog bijna helemaal niks gedaan heeft?8)
     

Deel Deze Pagina