1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Examenthread van 2011

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door oeloeimanu, 26 apr 2011.

1. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Ik ook :+

Ergens nog problemen met Distoration? Economie is voor mij het makkelijkste vak. :)

2. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Nee, economie is voor mij mn een na makkelijkste vak, heb het meeste al een keer gehad op de havo, alleen dat over het nominale loon en inflatie vind ik nog wel n's lastig:x

3. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Nominaal inkomen is toch een inkomen dat word niet word aangepast kijkend naar de algemene prijsstijging? (inflatie)

4. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Geen idee8), Volgens mij word de inflatie van het reeele inkomen afgehaald en blijft dan het nominale inkomen over.

5. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Ik weet niet of het helpt, maar ik heb dit van mn leraar geleerd:

Reeël Indexcijfer = Nominaal Indexcijfer/Prijs Indexcijfer
    Misschien moet je hier hetzelfde doen, en dan is prijs in dit geval de inflatie.
    My 2 cents :9

6. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Ik heb werkelijk geen idee, maar toch bedankt:p
    Meestal verzin ik gewoon iets wat slim lijkt en sprokkel ik toch wat punten bij elkaar.

7. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    RIC = NIC/PIC, de makkelijkst te onthouden formule van economie idd. :9

Nu Welvaart, Markten 1 en Modellen goed doorgenomen, wat eigenlijk herhaling is maar toch wel ff goed om dat weer op te halen.

Tussen Duits en economie zit 2 uur, even ontspannen en mijn eigengemaakte samenvatting Globalisering en Overheid nog een beetje door lezen en o.a formules van Begrotings/Financieringssaldo in GR zetten. Maar Globalisering en Overheid komt wel goed denk ik, vorige toetsweek een 7,2.
    Wel eerste keer in 3 jaar ofzo dat ik een eigen samenvatting had gemaakt. :9

Laatst bewerkt: 19 mei 2011
  8. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Niet dat is, Nieuw-Oud/Oud*100 :9

9. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Ook goed. :+

Wat gaan jullie hierna eigenlijk doen als je slaagd?
    Ik doe VWO, maar ik denk dat ik HBO ga doen op de Fontys Ehv. Een economische opleiding en dan waarschijnlijk propedeusejaar accountancy/bedrijfseconomie/fiscaal recht&economie.
    Geschiedenis is m'n favoriete vak (<3 geschiedenis en nostalgie), maar daar kan je vrijwel niets mee. :mad:

Laatst bewerkt: 19 mei 2011
  10. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jij krijgt een nostalgisch gevoel bij de vietnam oorlog? :+

11. japie06

japie06 Kaasfabriek

Leuk Bevonden:
    0
    Op welke school zit je nu? Ik zie dat je ook uit Helmond komt.
    Ik ga volgend jaar naar avans in den bosch, accountancy.

12. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Ik ga weer terug naar de Havo, met E&M, AK, Wis A en Informatica.
    Straks trouwens economie examen.

13. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Laat ik nou net een (dom) foutje gemaakt hebben bij die opgave. Hoppa, twee punten erbij:cool:

En op je eerste vraag: nee, als je 0 punten hebt, heb je dan nog steeds een 1 en als je alle punten hebt nog steeds een 10. Er zit een soort van 'rek' in. Als je ongeveer de helft van de punten hebt, krijg je er wel ongeveer 1 punt extra op je cijfer.

Straks economie, kijk er helemaal niet tegenop ofzo. Ik heb eigenlijk nooit wat gedaan ervoor en nu dus ook niet. Ik heb gisterenavond wel nog even Samengevat doorgebladerd. Komt ook vooral omdat wij echt een vreselijke methode hebben op school: de LWEO-lesmap o.i.d. Bestaat uit een heleboel boekjes met veel tekst, maar nooit eens duidelijk aangeven wat belangrijk is om te leren en wat niet. Het enige wat ik me van die boekjes kan herinneren zijn de altijd vreselijk random (en daardoor leuke) stripjes die er in staan8)

14. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is zo'n pilot examen precies?

15. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net Duits gehad, ging aardig goed voor mijn gevoel.
    Jammer dat de antwoorden niet op internet staan nog.:mad: Normaal meteen na afloop van het examen maar nu blijkbaar nog niet?

16. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    nominaal is simpelweg een gegeven cijfer, zoals 'ik verdien 700€'. Als je vorig jaar €700 verdiende, ben je 0% omhoog gegaan. Als de inflatie in het jaar 2% is, zijn de prijzen dus 2% gestegen. Dat betekend dat je huidge, nominale inkomen, reëel in waarde is gedaald (immers, prijzen zijn omhoog gegaan). Dan is je reëele inkomen 700/ 1,02 * 1 = 686,27.

Maargoed, waarschijnlijk ben je al bezig :+

17. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Nja, het zal wel8)
    Ik denk 35 punten van de 53 te hebben, niet geweldig, maar genoeg voor een voldoende denk ik zo.

18. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Holy *&^(* economie was lastig. Moet een 4.9 halen, maar ik weet het niet :+.Zit te twijfelen of ik het ga nakijken..

19. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Wat was economie lastig. Wow :eek:

Je kan niet echt nakijken, want je moest veel voorbeelden en open vragen maken en er staat maar één voorbeeld bij het correctievoorschrift. Toch geprobeerd en ik moest 33 punten hebben voor een compensatiepunt en ik had er 34. 8) Hopelijk komt er een nomering van 8,6. Want ik vond het zo ongelofelijk moeilijk. :mad:

20. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Het was ook moeilijk, veel inzicht vragen, weinig rekensommen.

Laatst bewerkt: 20 mei 2011

Deel Deze Pagina