1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Examenthread van 2011

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door oeloeimanu, 26 apr 2011.

1. japie06

japie06 Kaasfabriek

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zoek ook nog een samenvatting voor wiskunde A. iemand?

2. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Natuurkunde ging goed, was een makkelijk examen. Heb wel een aantal stomme foutjes gemaakt, maar er zit echt wel de 8 in die ik nodig heb om een 9 te blijven staan:cool:

Morgen en woensdag ben ik vrij, donderdag Engels en vrijdag Latijn. M.a.w.: ik ga drie dagen lang niks anders doen dan Latijn:'-(

3. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Damn jij staat ook wel hoge cijfers zeg.:p

Geschiedenis ging erg goed, was erg makkelijk, heb tussen de 7.7 en 8.5.:cool:

Natuurkunde ging mwah, heb denk ik rond de 4-5 met een beetje geluk net een 5.3 zodat ik een 6 sta maar ik reken er niet op.

Vrijdag nog bio en donderdag Engels en dan zit het er al weer op!:thumbs:

4. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Geschiedenis vmbo tl was goed te doen, paar stomme foutjes gemaakt maar verder denk ik wel dat ik n 8 heb:), wel jammer, had een 8,7 voor een 9 :9
    Wiskunde ging iets minder, maar ik denk toch wel genoeg voor die 7.

5. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Zo, opzich was natuurkunde best te doen. Heb streng gerekend en zit tussen de 5,3 en 6,1. Moest een 4,8 halen voor een 6 gemiddeld dus denk dat dat opzich wel goed moet komen! Ben blij gek!!!

6. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb tussen de 5,2 en 6,0. Moest een 4,4 halen voor een 6 dus dat is wel gelukt.
    Vond hem wel superlang! Jullie niet?

7. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Geschiedenis ging zoals verwacht wel goed. Heb alleen ff de 2 chronologievragen nagekenen en daar 3 v.d 4 punten.

Natuurkunde ging wel oké, zaten wat lastige vragen bij maar ook een aantal weggevertjes. Had een 3,2 voor een 5 nodig en dat heb ik sowieso wel gehaald denk ik. Zometeen een beetje nakijken.

Ik vond hem wel makkelijker dan het SE uit periode 3, how about you guys?

8. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Nah opzich wel goed te doen. Was precies op tijd klaar. Idd veel weggevertjes, hij was wel redelijk te doen maar heb ook bij een paar vragen er compleet naast gezeten. Iig hopen op een 4,8 of hoger want ik wil echt met een 6 gemiddeld voor NTK slagen!!

9. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    pff morgen Scheikunde [HAVO] maar donderdag heb ik natuurkunde en vrijdag economie. Heeft iemand een samenvatting van een van deze/beidde vakken??

Thanks en succes :thumbs:

10. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Samenvatting Natuurkunde? Kun je niet beter examens maken en kijken welke onderdelen je niet goed beheerst zodat je daar nog verder op kan oefenen?

11. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    Ja ga ik ook doen/al een beetje gedaan.
    maar een samenvatting is makkelijk want dan schrap je de dingen die je goed weet en de rest zet je voor de zekerheid (in het kort) in je rekenmachine O-)
    anders moet je al die boeken weer helemaal door spitten, terwijl je 75% al snapt en al 100 keer hebt gelezen

12. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Elke formule die je moet kennen staat ook in de binas, tabel 35. ;)
    Formules in je rekenmachine is eigenlijk niet nodig met Natuurkunde. Tenminste niet bij mij bij Natuurkunde VWO.
    Je zou nog snel even samengevat Natuurkunde kunnen kopen op Bol.com, want een samenvatting van Natuurkunde is heel wat kantjes lang. ;)

13. japie06

japie06 Kaasfabriek

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand nog een samenvatting wiskunde A?

14. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    VWO?
    Ik heb wel een sylabus, wil je dan nu nog een Samenvatting gaan leren?

15. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Samenvattingen leren voor vakken zoals wiskunde gaat nooit goed, je moet echt zelf oefeningen maken. Wanneer je met wiskunde alles na de laatste week verschuift stuit je op problemen zoals het niet juist kunnen uitvogelen van oefeningen, en dan is het al te laat om vragen te stellen.

Van wat ik mij meen te herinneren heeft elk hoofdstuk een paar secties waar kort bepaalde stof word uitgelegd, maak gewoon een paar sommetjes met betrekking tot de bijbehorende voorbeelden om minstens een greep erop te krijgen. Aan het einde van een hoofdstuk staan ook "samenvattingen" in je tekstboek, maar beste manier is gewoon oefenen, je kan niet stampen.

16. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Word!

Een betere strategie is om andersom te werken. Eerst oefenen en dan pas de samenvatting lezen. Als je in opgaven tegen problemen stuit en het dan zelf moet opzoeken, blijft het veel beter hangen in je hoofd. Op het examen zul je tegen dezelfde problemen aanlopen en dan herinner je weer dat moment van opzoeken.

17. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    voor mensen met wiskunde op HAVO/VWO met wiskunde B
    [HAVO wiskunde is al geweest maar misschien moet het VWO nog]
    http://uitlegklas.nl echt zeer chille uitleg over vragen van examen van vorig jaar en jaren daarvoor. dmv youtube filmpjes

18. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Matrix, ik vroeg me af he. Je komt altijd heel intelligent op me over, ben je toevallig cum laude geslaagd?:9 Gewoon interesse.

@Exionche: Vwo WiB is al geweest. Havo weet ik niet

Laatst bewerkt: 23 mei 2011
  19. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    Ja hij is van de week nog Cum Laude geslaagd:thumbs: nu.nl
    [summa cum laude zelfs]

E:eek:h, ik doe Havo en die wis B is ook al geweest. Dan heeft die site ook niet veel nut meer..

Laatst bewerkt: 23 mei 2011
  20. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Ja maar... Matrix woont in Beek en die kerel van dat artikel komt uit Drenthe?:+
    En ja ik wist al een tijdje wat cum laude betekent 8)

Deel Deze Pagina