1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Examenthread van 2011

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door oeloeimanu, 26 apr 2011.

1. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Oke, Voor engels ga ik makkelijk slagen, voor wiskunde ook wel.
    Maar voor nederlands moet ik toch nog wel even leren, die brief en artikel zijn echt pain-in-the-ass.
    Iemand tips hoe ik dat goed kan oefenen, want op examenbundel een tekst lezen en daar van maken wil niet echt lukken.

2. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
  3. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik weet nog wel dat ik met mijn examens eigenlijk met niet zoveel doen eigenlijk overal hoger had voor gehaald dan ik gemiddeld stond, behalve voor filosofie (terwijl dat altijd mijn beste vak was 8)). Maar goed, ik had dan wel voornamelijk Alpha & Gamma vakken, misschien dat dat anders is.

Voor Wiskunde A2 heb ik toen maar geeneens geleerd, omdat ik het hele jaar met leren voor toetsen nooit hoger dan een 4,8 gehaald. Uiteindelijk voor het examen een 5,3, was wel een wtf moment. 8)

Maar goed, ik vond de examens over het algemeen makkelijker dan de toetsen door het jaar heen, omdat het over zoveel stof gaat kan het nooit zo diep gaan als bij een normale toets. :)

Succes allemaal! Je moet maar denken; minstens 90% van de mensen slaagt of zo, dus je moet het wel echt heel hard verneuken wil je het niet halen. Dat is bijna een grotere prestatie.

4. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    En van de gezakten bestaat 90% ook nog uit mensen die of bijzonder crappy SE-cijfers hadden, of met een 'ik-ga-het-toch-niet-halen-dus-ik-leer-niet' mentaliteit kampten. Als je voldoendes of semi-voldoendes staat voor je SE en je neemt je examens serieus dan ahoef je je echt absoluut geen zorgen te maken. Of je moet echt een totaal hopeloos geval zijn in een bepaald vak.

5. | QuickneZ |

| QuickneZ | Ik ben sexy

Leuk Bevonden:
    0
    Dit jaar doe ik ook examen, op de HAVO. Opzich sta ik er best goed voor, en ik denk dat als ik gewoon een beetje leer dat ik het wel haal.

Nederlands: 7.1 (3,9 ) - 6
    Engels 6,4 (4.6 ) 6
    Aardrijkskunde 7,0 (4) 6
    Geschiedenis 6,8 (4,2) 6
    Economie 6,3 (4,7) 6
    Wiskunde 6,5 (4,5) 6
    Duits 6.4 (4,6) 6

En zoiezo al 1 compensatie van GO,MA,PWS wat een 7 was. Ik denk dat ik met teksten nog wel goed kan scoren en AK en GS zijn ook wel 1 van me sterkste vakken. Vindt het berekenen met formules etc wel lastig, maar bij eco komt dat wel goed, en hopelijk kan ik die 4,5 gewoon halen voor wiskunde. Proefexamens die ik op school had gedaan voor ECO (6,2) WIS (6,1) gingen opzich lekker en had nog niet eens echt geleerd dusja.

Voor mensen die examen gaan doen succes met leren :)

6. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ik ga 27mei ITIL examen doen, telt dat ook? :+

7. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik mensen nog helpen met geschiedenis? Net zo als vorig jaar is mijn inbox geopend voor alle vragen :) .

Voor de rest, veel succes!

het is makkelijker dan je denkt :)

8. Successively

Successively Guest

Als iemand hulp nodig heeft met het franse taal mag je je vragen bij mij kwijt.

Laatst bewerkt door een moderator: 12 mei 2011
  9. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Heureusement, je n'ai pas le français

:+

10. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit jaar, met een jaar vertraging, ook examen. Succes iedereen.

11. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Zo dit topic heb ik vorig jaar helemaal vol gespamd. Ik deed eindexamen havo en stond overal wel goed voor behalve nederlands(4.6). Had nederlands meteen eerste dag. En het examen bestond uit tekstverklaren en samenvatting maken. En eerlijk gezegd was ik echt een BAAS in tekstverklaren. Waren 20 vragen en had er 19 goed. En met super chille normering had ik 7.0 voor me eindexamen. Samenvatting ging wel minder mja had ook nog maar half uurtje de tijd. Na dat ik nederlands had gemaakt was ik gerust gesteld ik wist dat me enigste tekort was weg gewerkt. En heb de rest van de exmans met een dag van te voren leren gehaald. Had ook wel uberchill rooster. Ik dacht echt dat ik super blij zou zijn als ik het gehaald had maar viel best tegen. Die avond uiteraard naar de klote. Maar voor de rest had ik zo'n gevoel van ja en nu? Studeer nou commerciele economie met nog vol in de running voor me propedeuse.In tegenstelling tot veel oud klasgenoten die veelal binnen 3 maanden stopten met opleiding. Dus jongens het is heus niet erg als je zakt. Als je dat jaar daarna maar meteen je juiste opleiding kiest :cool: (anders verlies je teveel jaren).

12. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Heb even mn 2 probleem vakken geoefend, en ik heb voor economie oefenexamen een 7 en voor wiskundeB een 6,8. Lol ik ga gewoon makkelijk slagen 8)

13. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    577
    En dat had ik nou ook vorig jaar, precies hetzelfde. Ik had echt verwacht dat ik uber blij zou zijn, maar ik had echt zo'n gevoel dat jij ook beschreef van 'ja en nu?'. Mooi om met zo iets klein met iemand anders te kunnen identificeren. Ik doe nu trouwens bedrijfseconomie op de HAN te Arnhem. Het gaat tot nu toe super chill, heb namelijk alle punten zonder enige herkansing weten binnen te slepen. Ben nu met mijn 45 punten ook officieel over, nu nog voor de 60 punten en dan ben ik pas echt blij :)..... al hoewel misschien denk ik dan weer anders haha :+.

Het enige wat ik altijd zo klote vond was dat wij in een gymzaal zaten waarbij je soms mensen buiten hoorden praten. De ene vond dat niet erg, maar ik kan me dan echt zeer slecht concentreren. Maar gelukkig haalde ik het erg gemakkelijk! Laatst ging ik nog terug herinneren met iemand anders... damn wat was examentijd toch één van de leukste tijden van mijn studiecarriere of hoe je het ook noemt. Lekker vroeg vrij, lekker snel zomervakantie, gala was top(!!!!) en als ik terugdenk waren die lange uurtjes tot diep in de nacht echt waanzinnig nuttig hahaha :D. Het enige is dat ik toch het geouwehoer in de klas mis en ook velen klasgenoten die ik gewoon veel minder zie dan voorheen.

14. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Nog een handige link die ik net van een vriend kreeg:

Klik

Als je op een 'S' klikt, kan je de scoretabel zien bij elk vak. Zo weet je dus al hoeveel open/gesloten vragen er zijn en hoeveel punten je voor iedere vraag kan krijgen. Bij Nederlands zitten dit jaar heel veel open vragen en bij WiB twee 8-punts vragen:mad:

Succes iedereen de komende weken!

15. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Ik hoop dat die 8-puntsvraag van WiB niet van Meetkunde is, want bij dat onderwerp heb ik standaard 0 punten :+

Oh, ik had een 8,3 voor examen van Nederlands van 2008 II, laat dat examen morgen maar komen!:D

16. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Vind het opzich wel fijn dat er relatief weinig vragen zijn (18 ). Al zijn die twee 8-puntsvragen wel minder.

17. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Haha ik moet ook ITIL V2 nog halen voor het eind van de maand :+

18. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Bleeeeh echt geen zin in de examens.:+

19. Jeroentje NL

Jeroentje NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zoek het ook echt niet, mag op voor havo. Maarja, ff 2 weekjes bikkelen en dan 3 maanden vakantie.. mooi vooruitzicht :)

20. | QuickneZ |

| QuickneZ | Ik ben sexy

Leuk Bevonden:
    0
    Zo denk ik ook:thumbs:

Deel Deze Pagina