1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Examenthread van 2011

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door oeloeimanu, 26 apr 2011.

1. Flinter

Flinter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je mag altijd 10% erboven of onder. 220*1.1 = 242woorden max.

2. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Met 10% speling?
    Dus max 242?

3. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Idd +10% mag je hebben, wist je dat niet? :9
    Dat is het eerste waar bij ons op gehamerd werd.

4. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Ben je daar wel zo zeker van?

Ik citeer wat er op het blaadje stond:

Maak een goedlopende samenvatting in correct Nederlands van maximaal 220 woorden van de tekst ‘Geen nationale identiteit zonder historisch besef’. Zorg ervoor, dat je samenvatting begrijpelijk is voor iemand die de oorspronkelijke tekst niet kent.

Niks over een marge van 10%, zoals bij economie wel is staat

edit; oh nou bij ons nooit overgehad. In iedergeval was m'n sv gelukkig wel "compleet"

5. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Bij ons werd er verteld dat je max 10 woorden extra mag opschrijven. (VMBO)

De VWO'ers onder ons hebben toch ook multiple choice vragen gehad? Zo ja, waren ze makkelijk of waren er twee of misschien wel drie antwoorden die het mogelijk konden zijn?

6. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Ikzelf had het idee dat er bij meerdere multiple choice vragen twee antwoorden goed konden zijn. De truc is om het beste antwoord te kiezen, daar ben ik dan vaak vrij slecht in. De eerste paar multiple choice daarentegen vond ik wel erg makkelijk, gewoon kiezen bij welke alinea een bepaald tussenkopje past.

Die 10% marge is gewoon geldig. Dit is ook terug te zien in het antwoordmodel, t/m 242 woorden op dit examen levert 0 punten aftrek op.

7. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Net even de antwoorden gecontroleerd en ik ben blij dat ik toch maar het laatste A4-tje van tekst 2 heb gebruikt in mijn samenvatting. In de laatste alinea waren, door zowat de alinea letterlijk over te nemen, 5 punten te verdienen.

Ik heb met soepel nakijken ~35/36 punten, dus een punt tussen de 7,1 en 8,1. :thumbs:

8. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Jeej eerste VWO examen achter de rug!
    Ik vond de eerste tekst opzich wel te doen; niet zo moeilijk om te lezen en het onderwerp boeide me op zich ook wel. Er zaten wel een paar moeilijke vragen bij, maar ook aan aantal simpele die ik meteen wist.
    Tekst 2 was echter echt übersaai, en daar bij vond ik de aanwijzingen van de samenvatting veel te globaal om fatsoenlijk op te kunnen maken wat je er nou in moest zetten. Ik had eerst echt serieus 243 woorden(1 teveel dus) dus ik eerst 50x natellen hoeveel woorden ik had en daarna maar wat geschrapt en nu had ik er 238. Zometeen nog eventjes nagaan wat voor cijfer ik hopelijk heb :)
    Morgen vrij! :D

9. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.131
    Bij ons op de HAVO mocht het inderdaad ook, was ook even in de war omdat het niet op het examen zelf stond.

10. japie06

japie06 Kaasfabriek

Leuk Bevonden:
    0
    inmiddels al ~6500 klachten op examenklacht.nl voor Nederlands. Ik kom zelf met soepel na kijken op 30 punten.

11. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    M&O ging echt fucking slecht... :mad:

12. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    M&O ging bij mij, en ook bij andere op school, zeer goed. Mooie eerste dag zo, op naar Nederlands.

13. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Klopt, het staat niet op het examenblaadje, maar het is mij de afgelopen 2 jaar elke keer als we een samenvatting moesten maken steeds opnieuw verteld dat we 10% speling hadden op het 'maximum' aantal woorden. Ik geloof dat me vorig jaar zelfs is verteld dat je als je alles in de samenvatting hebt staan, je iets boven het 'maximum' zit(dus in dit geval bijvoorbeeld 225 woorden).

Ik heb ondertussen het correctiemodel van de samenvatting even doorgelezen, en ik ben bang dat het niet een heel groot succes was. Gelukkig ging de eerste tekst beter :)

Edit: Ik heb even berekend en ik heb ongeveer een 7.0! K ga er van uit dat er nog iets vanaf gaat ivm eventuele spellingsfouten/punten die ik te veel heb gerekend/de norm, maar ik denk dat een 6.0 er sowieso wel inzit :)

Laatst bewerkt: 16 mei 2011
  14. Jeroentje NL

Jeroentje NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij ging M&O wel oké. Opdracht 2 over die kerel met z'n café en handbalclub heb ik grandioos verneukt, de rest kon ermee door. Ben allang blij als ik een zesje heb, stond namelijk een 6.2 gemiddeld.

Morgen Nederlands, woensdag en donderdag niks. Vrijdag AK en Engels wat voor mij goed te doen is :).

15. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Is prima toch! :b: Ik zit ~ tussen de 7,1 en 8,1 dus een goed begin is gemaakt.
    Nu wel een druk programma met woensdag Wi B, donderdag M&O, vrijdag Economie en Duits en maandag Geschiedenis en Natuurkunde... pff :mad:

Daarna gelukkig alleen nog Engels op donderdag.

16. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Wie heeft er VMBO Nederlands morgen?

Ik heb namelijk een vraag. Even voor de zekerheid:

De volgende moet je weten??
    - Affiche
    - Informele brief
    - Formele brief
    - Sollicitatie brief
    - Samenvatting

17. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Dude, geschiedenis en natuurkunde op een dag? Hell!

18. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7

Dit zijn de juiste conventies??

19. Flinter

Flinter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  20. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    WTF: :mad:|:-

DEN HAAG - Op zeven middelbare scholen is het eindexamen tehatex voor vwo-leerlingen ongeldig verklaard. Dat laat een woordvoerster van het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS) dinsdag weten.

Het examen vwo bevatte de verkeerde bijlage, namelijk die van het examen havo tehatex (tekenen, handvaardigheid en textiele werkvormen).

Mogelijk moet het examen landelijk ongeldig worden verklaard.

Deel Deze Pagina