1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grote mobiele telefoons thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Siemenn, 26 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
  2. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    oud plaatje :+

    Vraagje, iemand nog tips voor een hoesje? Desire HD is niet de makkelijkste...liefst ook een leuk prijsje incl verzenden.
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Voor mijn iPhone4 maak ik gebruik van 2 hoesjes.
    1. Nude Case (doorzichtig) om de achterkant te beschermen.
    2. Lederen heuptasje van Philips.
     
  4. norwest

    norwest Active Member

    Berichten:
    310
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit te denken om nieuwe mobiel te kopen. Niet zozeer om te bellen of te smsen, maar om te communiceren met iemand anders.

    Ik ben doof, en de communicatie verloopt niet goed in herrie omgeving. Tekst typen via mobiel biedt me dan de uitkomst. Laptop past niet in mijn broekzak, vandaar mobiel ;)

    Mijn eerste mobiel "Nokia 3330" kocht ik op 31-03-2001 voor 378.80 gulden ( = 171.94 euro ). Puur diefstal. Toen accu van deze mobiel niet meer goed werkte, kocht ik nieuwe mobiel "Nokia 1011" voor 59.99 euro bij Dixons. Dat was op 16-08-2005. Ja, ik heb beide aankoopbewijs nog. Leuke herinnering :+

    Mijn tweede mobiel werkt nu nog perfect, en hoef hem maar om 8-9 dagen op te laden. Maar met deze mobiel kan je niet snel een tekst te typen. Niet iedereen berijpt hoe deze toetsenbord werkt. Ja, ik praat ook met mensen van hoge leefdtijd, en deze mensen zijn nu eenmaal minder goed op de hoogte van nieuwe technologie.

    Daarom wil ik graag dat mijn volgende mobiel QWERTY-toetsenbord bevat. Is makkelijker en sneller te typen. Ik kwam tijdens zoektocht naar mobiel toevallig tegen, nieuwe manier om tekst snel te typen, namelijk SlideIT :cool: Ben benieuwd of het makkelijk is.

    Ik heb dingen opgesomd die ik belangrijk vind.
    - QWERTY-toetsenbord, toetsenbord van Blackberry Curve vind ik NET te klein. 1-2 millimeter groter per letter, dan is de toetsenbord perfect;
    - Max. 300 euro;
    - Lange batterijduur ( Las dat nieuwste mobiel vaak max. 3 dagen uithoudt :mad: Het komt doordat de fabrikant allerlei onzinnige dingen in mobiel stoppen, waardoor de mobiel veel energie verbruikt voor rekenkracht. Misschien kan ik processen uitschakelen, en hierdoor hoeft de mobiel minder rekenkracht te verrichten )
    - Simlockvrij/Prepaid. Voor beltegoed geef ik 20 euro per jaar uit. Ik snap wel dat ik meer moet betalen voor de mobiel dan met abonnement.
    - Nokia, want ik ben gewoon zeer tevreden met deze merk. Accu van Nokia is buitengewoon goed. Mijn ouders/zusje/broertje hebben allemaal andere merk, en accu ging snel dood. Blackberry wil ik een poging wagen.
    - Simpel mobiel zonder toetser. Heb voorkeur aan Sensior mobiel.

    Enkele mobielen die aan mijn eisen voldoen:
    - Nokia C3 Slate Grey voor 130 euro;
    - Nokia 6760 voor 160 euro;
    - Nokia C6 voor 250 euro;
    - Misschien BlackBerry Bold.

    Ik vraag me af of BlackBerry Bold grotere toetsenbord dan BB Curve heeft. Zo nee, dan hoef ik hem niet.

    Weet iemand misschien nog goeie mobiel voor mij? Maar als iemand andere manier heeft om makkelijk te communiceren dan met mobiel, dan hoor ik het graag. Tja, niet iedereen kan gebaren. Je kan het ook op de papier met pen schrijven, maar dan komt het me als nogal ouderwets over :D

    Ik heb totaal 2 mobielen in ongeveer 10 jaar gekocht. Niet slecht, vind ik :+
     
  5. Luukiee09

    Luukiee09 Active Member

    Berichten:
    2.073
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf een nokia N97 mini, deze is qua qwerty fantastisch. Niet zo een hele goede accu. Maar je kan ook kijken naar de normale N97. Zeker wel voor €300 te vinden!
     
  6. norwest

    norwest Active Member

    Berichten:
    310
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook naar Nokia N97 gekeken. Er wordt niet bepaald positief gereageerd bij reviews van Kieskeurig

    Mini versie Nokia N97 klinkt het beter. Maar is de toetsenbord niet te klein, wat de naam van deze mobiel zegt 8)

    Misschien moet ik naar winkel gaan om te kijken welke mobiel in mijn hand fijnste zit.
     
  7. Luukiee09

    Luukiee09 Active Member

    Berichten:
    2.073
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij is af en toe een beetje langzaam :+ Maar de mini is niet te klein, ik zou gwn ff naar de winkel gaan. Maar, ik zou hem je pas aanbevelen als 1 van je laatste keuzes. Het is gewoon een optie. Hij is niet verbluffend goed ofzo ( Langzaam etc ).
     
  8. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik moet kiezen uit de samsung galaxy i5800, samsung I5510 en de HTC wildfire.
    Ik neig toch naar de HTC, maar toch kan ik maar geen keuze maken:mad:
     
  9. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Moet ik bij een BlackBerry ook Internet plus erbij nemen of hoeft dit niet perse?

    Edit:
    Bel+SMS+Web met Blackberry plus levert 3.6 Mbps/384 Kbps
    Bel+SMS met Blackberry Basis levert 384 Kbps/64 Kbps

    Ik kan dus ook eventueel een basis nemen.
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2011
  10. KiR

    KiR Opperchief

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    1
    Hangt af van hoeveel je internet gebruikt, die basis snelheden wordt je niet heel vrolijk van iig...weet niet was het prijsverschil is, maar die 3,6Mbps is een stuk chiller
     
  11. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    dacht dat ze bij een BB altijd een 'speciaal' internetbundeltje verkochten?

    Iemand nog een goede aanbieding voor of de HTC desire HD of Samsung Galaxy S ??
    Kan niet kiezen 8)
     
  12. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Begin feb mag ik weer een nieuwe telefoon uitkiezen (T-mobile). Kzit een beetje in dubio tussen deze 3:

    Nokia N-8 (Jarenlange tevreden nokia gebruiker)
    Blackberry Torch (vindik toch ook wel erg mooi)
    iPhone 4 (mn vriendin heeft m en hoewel ik apple over het algemeen overpricede mode accesoires vind, vind ik m toch wel leuk)

    Mn huidige telefoon is de Nokia 5800 Express Music en die vind ik nog steeds super en ben ik helemaal gewend.
    Belangrijk voor mij zijn de apps, web surfen en muziek qualiteit.

    Heeft iemand tips voor me?
     
  13. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Tegenwoordig kan bijna elke telefoon datgene wat jij wil. Het gaat erom wat voor emotie je hebt bij een bepaalde product. Vooral belangrijk is de user interface. De ene zal je prettiger vinden dan de ander.

    Ga naar een telefoonzaak en vraag of je er even mee mag kloten. Puur om te zien hoe de interface is.

    Wat ook belangrijk is, vind je een touch-screen prettig ? of heb je toch liever ouderwets een toetsenbord ?
     
  14. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Touch vind ik prettig, ben niks anders gewend sinds mn HTC Touch 3 jaar geleden. Maarja deze 3 hebben allemaal touch screen.
    Wat ik dus weer heb met interface, die leer je vanzelf toch wel te kennen en zijn tegenwoordig ook bijna compleet aan te passen naar je eigen wil.
    Wat je zegt is zo, je kan t beste ff met ze spelen maar dat is toch anders, k hoop eerlijk gezegd dat mensen hier ervaring met deze toestellen hebben zodat ze bepaalde pro's en cons kunnen geven.

    Maar iig bedankt :)
     
  15. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    De pro's en cons zijn naar mijn mening altijd persoonlijk. De een zegt dat het menu klote is, de ander vindt het behoorlijk meevallen.

    Waarmee wil je de telefoons onderscheiden dan ? Geluidskwaliteit ? (Dit is ook relatief) Bouw ( welke telefoon overleeft een val van 5 meter) ?

    Wat wil je precies?
     
  16. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee zo dus.
    Geluidskwaliteit, ja ik weet tis relatief maar bepaalde telefoons willen toch wel eens mee- of tegenvallen.
    Bouw, en dan niet of ze moeilijk te slopen zijn (want dat lukt me toch altijd wel) maar bijvoorbeeld of t scherm snel krast, of losse klepjes en of er geen bekende falen zijn.
    Wat voor mij trouwens belangrijk is, waar zit de simkaart. Aangezien ik veel en lang in t buitenland ben wissel ik vaak van simkaarten, mn vorige heeft het daardoor opgegeven. Batterijklemmetjes waren zwak geworden waardoor de stroom steeds uit viel en hij verliest vaak t contact met de simkaart.

    Helpt dit iets meer?
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Simkaart zit tegenwoordig altijd achter de accu, behalve bij de iPhone4, die heeft een klepje waar de simkaart achter zit. Bij de iPhone4 kan je de accu er niet eens uithalen volgens mij :+.
     
  18. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Ik heb dus al een tijdje een HTC HD2. Maar ik wil nu Android 2.2 erop zetten. Ik heb het geprobeerd met verschillende builds maar het lukt nooit. Ik heb HSPL3 gedownload en zelfs een hard reset van de telefoon gedaan maar steeds als ik de files van de Android folder aanklik zie ik een aantal bestanden op het scherm totdat het scherm helemaal zwart wordt. Ik denk dat ik dus te weinig vrij geheugen op mijn SD kaart heb want dit is nog steeds de standaard van 1,83 GB. Ligt het dus hieraan?
     
  19. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Dit is ook een erg stevige telefoon, en waterdicht.
     
  20. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Ja het is me gelukt. Ik heb nu Android 2.2 op mijn HTC HD2! Eindelijk eens fatsoenlijke Apps downloaden. :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina