1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grote PDA thread

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Darkwing, 29 mrt 2003.

1. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Wat heeft deze thread met actulaliteit of media te maken?:lol:

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Was rond 2003/2004 erg populair, dus actueel en een soort lifestyle.

3. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, beetje vaag, maargoed, ik ga slapen:b:

4. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    *Kick O-)

5. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    @Darkon, als je wilt internetten is een PDA misschien niet de juiste keuze, wat dit is vaak een soort mini-laptop, maar zonder veel connectiviteit. Vandaar dat ik groot voorstander ben van de PPCP; de Pocket PC Phone, ofterwijl een PDA en een telefoon in 1 apparaat. Hiermee combineer je bellen, mobiele internet door middel van gprs/umts met een snelle zakcomputer (met windows/palm/symbian)

Een PPCP waar die ik waarschijnlijk binnenkort ga aanschaffen:
    De HTC Hermes/Tytn, ookwel T-mobile MDA Vario II, Orange SPV M3100 en vele andere (provider benamingen).

Dit is waarschijnlijk de meest uitgebreide PDA/Telefoon die je op dit moment kunt vinden met slechts een paar nadelen; De stylus is klein en valt snel uit het apparaat, de camera is niet super en er zit geen GPS ingebouwd.
    Verder is met het apparaat alles mogelijk; je kunt internetten via GPRS, UMTS of HSPDA (landelijk breedband internet, is nog niet dekkend). Je hebt quad band GSM, verschillende data mogelijkheden zoals Wi-FI, Infrarood, Bleutooth, USB2. Verder is het ding uitgerust met windows mobile 5 die natuurlijk Microsoft office mobile, PDF, MSN, internet explorer en vele andere programma's onderstuend. En uiteraard ontbreken een 2 Megapixel camera met macro optie en een 0.3 MP videobel camera niet. Verder is het ding uitgerust met een acceptabele resolutie van 320x240 pixels en er zit touchscreen op.
    En dankzij het volledige uitschuifbare toetsenbord heb je nooit problemen met het typen van een word document of een msn gesprek. Aan dit alles zit natuurlijk wel een prijskaartje van formaat, het device zelf is overigens ook niet klein, maar acceptabel genoeg.

De unbranded versie is net uitgekomen onder de naam: HTC Tytn voor een bedrag van 700 euro. De t-mobile versie is 100/150 euro goedkoper en komt eind deze maand uit. Als je dit ding te duur vind kun je ook kijken naar zijn voorganger; de HTC Wizard, ook wel MDA Vario/M3000, deze wordt nu voor relatief lage prijzen verkocht

Edit: Hij is overigens niet traag; samsung 400mhz processor, waardoor je kunt multitasken en ook skype kunt draaien (maakt mobiel bellen goedkoop via bijv. umts of wifi). Het geheugen is uitbreidbaar met memorystick micro, en voor wat hij kan gaat hij redelijk lang mee, licht ook aan je gebruik natuurlijk. Voor precieze specs moet je maar ff googlen.

Laatst bewerkt: 21 jul 2006
  6. Cheeks91

Cheeks91 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waar kan ik de demo van Age of Empires vinden?

7. de j

de j New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al een tijdje geleden deze (zie afbeelding) nieuw gekocht bij de dynabite in Bergen op Zoom voor 100 euro. Ik gebruik hem alleen voor een soort media center dus kijk er films op en bekijk het meest afbeeldingen maar wat moet iemand zoals ik van 15 met al die kantoorfuncties . Het is wel een super beeld om videos op te kijken.

Laatst bewerkt: 26 jul 2006
  8. Bosbeest

Bosbeest Beast in the dark

Leuk Bevonden:
    0

Ik raad mensen aan om de Vario II te kopen, en niet toch nog ffetjes die MDA Vario kopen. Hij kan alles wel, maar soms heeft (de mijne tenminste) hij een vastlopertje, of is het gebruik ervan niet helemaal user-friendly. Verder is de cam van de Vario I 1.3 MP maar geeft betere kwaliteit dan de meeste 2.0 MP telefooncams, ik denk door een betere lens oid. Dus de 2.1 MP van de Vario II is dan al helemaal fijn. De telefoon is echt verbeterd als ik moet geloven wat ik lees, terwijl er miss 3 maanden tussen de release van beide modellen zit?...

9. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef je gelijk wat betreft het advies. De vario II biedt voor het relatief kleine prijsverschil veel nieuwe voordelen zoals: UMTS/HSDPA, verbeterd toetsenbord, betere camera + front camera en een duidelijk snellere processor.
    Echter ik heb nog nooit een echte vastloper gehad met mijn SPV m3000, en verder heb ik wel vernomen dat de 2.1 MP camera meer lijkt op een hele goed 1.3 MP camera dan een 2.1 MP camera. Dit komt omdat HTC geen merklenzen in haar telefoons gebruikt. Het releaseverschil tussen beide apparaten is wel meer dan een jaar, maar ik geef toe dat ze snel op elkaar volgen. Ik ga eerst ff afwachten hoe de umts dekking van t-mobile in Zeeland is voor ik tot aanschaf overga :)

Deel Deze Pagina