1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grote PDA thread

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Darkwing, 29 mrt 2003.

1. PPM

PPM Blaataap

Leuk Bevonden:
    0
    ik kijk nu al een tijdje uit naar een palm/pocket pc en heb van een kennis een tijdje geleden een palm m100 te leen gekregen om ff te kijken of het bevalt en ik moet zeggen ik zal nooit meer met een normale agenda werken.

uiteindelijk heb ik toch besloten om een pocket pc te kopen en wel de dell axim -> prijs/kwaliteit zeker goed en veel mogelijkheden.

ik heb al wat berichten gelezen op een nogal problematische levering van die dingen, maar ik heb m toch al bestelt... hopen maar dat het allemaal goed gaat.

2. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    PPM --> cewl, succes met het ding. Laten we hopen dat die lekker stabiel draait. PS --> maak meteen een backup --> save die in een map --> en sleep het bestand direct naar je harde schijf --> en koester deze kale backup.. Doe ik zelf ook altijd en werkt prima. Daarna pas alle shit erop installeren. Eerst de basis applicaties, waar je echt niet zonder kunt en echt gebruik van kunt maken --> Daarna weer een backup en weer naar je computer halen (desktop). Pas dan mag je starten met het installeren van halfbakke freeware rommel...

Meest van tijd gaat alles wel goed, maar er komt een moment dat de hele zaak na het installeren van het zoveelste stukje ppc software vastloopt. Dan werkt alleen een harde reset nog maar. En dan is een backup goud waar. Helemaal goed is een grote sd card erin en daar standaard je back up op zetten..

Verder mr blond. Ik kan je eerste vraag niet beantwoorden, misschien zou je daarvoor ff naar het pocketpc-club forum moeten gaan.

De 2e vraag is een ander verhaal. Tijdens het installeren vraagt je ppc altijd 'Would you like to install in your default location' ofzo. Wanneer je op deze vraag met nee antwoord, dan zet ie het programma standaard op je sd card. Je default map is gewoon je intern geheugen dat standaard op je ppc zit.

Meestal kun je je sd card er gewoon uithalen, maar programma's die erop geinstalleerd zijn kun je niet gebruiken. Je moet maar eens via de verkenner (ikzelf heb resco gekocht) naar de sd card gaan en kijken wat je erop geinstalleerd hebt.

groeten.

Verder is wisbar freeware een aanrader.

Resco explorer en resco picture viewer ook btw.

groeten

m-X

3. PPM

PPM Blaataap

Leuk Bevonden:
    0
    nou ik heb m ontvangen hoor! :D

ik helemaal blij natuurlijk, wat blijkt: moet ik dat ding eerst nog vier uur opladen voordat ik m aan mag zetten. Hhhm nou ja niets aan te doen, nog maar even geduld hebben.

Laatst bewerkt: 19 apr 2003
  4. PPM

PPM Blaataap

Leuk Bevonden:
    0
    ik gebruik m nu al een paar dagen en ik heb denk ik een probleem, want als ik tekst me de stylus in wil voeren dan gaat dat niet echt lekker. Ik bedoel als ik een i wil doen dan ziet dat er in dat stukje waar ik het in moet voeren zo uit: [​IMG]

en dan is dit nog netjes vaak zijn er nog meer van die uitschieters naar links.
    Dit is maar op een bepaald stukje, maar ik heb het idee dat dat stukje steeds groter wordt. weten jullie waar dit aan ligt?

5. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Hmmmm, wazig, dat hoort niet iig....

Probeer je scherm eens opnieuw te calibreren. Als dat niet werkt, ben ik bang dat je touchscreen niet goed functioneert. In dat geval zit er weinig anders op dan hem terug te brengen naar de winkel waar je hem gekocht hebt.

6. PPM

PPM Blaataap

Leuk Bevonden:
    0
    hhm daar was ik al bang voor.

Maar als ik het toetsenbord gebuik (op het scherm) dan lijkt ie het wel goed te doen verder. Het is idd behoooorlijk wazig. Ach ja ik blijf wel even proberen en als het na het caliberen nog niet over is dan breng ik m wel terug

7. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Kan je de taal van de Ipaq 3970 ook veranderen? Ik had het graag in het Nederlands gehad, nu is het Engels.

8. majestik

majestik Gaming 24/7

Leuk Bevonden:
    0
    Mmm kan je divx op zon ding afspelen?
    Me pa heb er 1tje ik heb er geen verstand van maar het is gewoon met windows, wel anders natuurlijk.
    Hoe kan ik divx erop zette dan? Ik kan wel internette met een kabel.

9. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Mijn nieuwe aanwinst :9:

De HP Ipaq 1915. De Specs:

• Microsoft Windows voor Pocket PC 2002 Professional editie
    • afmetingen (h x b x d) 113,3 x 69,8 x 12,8 mm
    • Gewicht 120 gram
    • Processor 200-MHz Intel PXA250 applicatieprocessor
    • Beeldscherm Transflective TFT-kleurendisplay met LEDbacklight, 240x320
    • Ergonomische kenmerken: Navigatieknoppen, 4 alarminstellingen, tipscherm voor stylus of vingertop applicatieprocessor
    • Geheugen 16 Mb NAND Flash, 64 Mb SDRAM
      Ondersteunt SD*/MMC standaard
    • Voeding 900 mAh Lithium-ion batterij
    • IR-type IrDA (SIR)

Geweldig mooi dingetje, zeker een hele verbetering na mijn brakke Palm M100. Tis alleen wel ff wennen, als je palm gewend bent, maar hij werkt echt super. Alleen moet ik nog ff zoeken naar coole proggies en shit.

Wie kan mij helpen? Ik zoek leuke desktop themes. ik heb hele mooie LOTR themes gezien, maar zou niet weten hoe je daar aan komt.
    En wat zijn nou echte aanraders wat proggies betreft? Dus ownage games, handige tools en apps, divX enzo.

En mariaxi, heb je toevallig die SD kaart nog te koop?? Ik heb dan namelijk misschien wel interesse.

10. systemerror14

systemerror14 Sonic Deaf Monkey

Leuk Bevonden:
    0
    de mooiste spellen komen van ziosoft. www.ziointeractive.com ofzoiets. die maken echt mooie dingen, zoals simcity 200, en age of empires, ,et dezelfde graphics als de pc versie!

11. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb zelf een Palm Zire sinds half maart 2003.

Ik gebruikte m'n papieren agenda nooit, maar vergat wel soms een afspraak. Een PDA leek me wel wat, dus heb ik toen de Zire gekocht; alle basisfuncties (agenda, telefoonboek, To Do list etc.) zitten erop, en ik hoef echt geen kleuren display als ik er honderden euro's meer voor moet betalen. Monochroom is prima.

Het (enige) grote nadeel van de Zire vind ik trouwens dat er geen backlight op zit. Bovendien weerkaatst er altijd wat licht, waardoor het allemaal wat moeilijker te lezen is...

Maar al met al ben ik er heel erg tevreden over. Voor mij was en is het dé oplossing!

12. sOn

sOn Guest

Ik heb de thread niet helemaal doorgelezen (het eten is klaar over 1 minuut) maar ik wilde graag weten waar je ongeveer aan moet denken als je een PDA aan wil schaffen die gewoon de normale functies heeft. Dus geen superding met msn enzo.

Als iemand hier dit weet : thx!!

/edit

Ik ben klaar met eten en ik hoop dat het antwoord op mijn vraag in deze thread staat. Zo niet, dan geld mijn vraag alsnog :

Ik wilde graag weten waar je ongeveer aan moet denken als je een PDA aan wil schaffen die gewoon de normale functies heeft.

Laatst bewerkt door een moderator: 6 mei 2003
  13. Jeruzame

Leuk Bevonden:
    4
    Ik wil jullie nog even bedanken voor de tip van www.download.com. Ik wist namelijk niet dat daar ook software (games) voor de Palm OS te krijgen was.

Ik heb net Lemmings en Pacman erop gezet. Mochten jullie nog tips hebben (wel gratis software, want ik ga er geen geld voor neerleggen), dan hoor ik ze graag :)

14. Jeruzame

Leuk Bevonden:
    4

Op dit moment is de Palm Zire in de 'gewone' winkels (bijv. Dixons) te koop voor € 128,99. Dat is de meest basic PDA die er nu is. Hij heeft monochroom LCD display (zwart/wit plus grijstinten dus) een agenda, een telefoonboek, 16 MHz processor en 2 MB RAM (voor alle specificaties kijk hier).

Wil je meer/betere functies (kleurendisplay, snellere processor, meer MB RAM, backlight etc.), dan zul je aardig wat meer moeten gaan neerleggen. De Palm Zire is echt de eenvoudigste, en dus ook de goedkoopste PDA die er op dit moment te krijgen is.

Mij bevalt hij enorm goed (lees hierboven), dus ik raad 'm je aan. Hij is echt voor beginners (zoals ik) op de markt gebracht...

15. sOn

sOn Guest

Thx voor je antwoord Jeruzame, ik ga overwegen om deze PDA te kopen. Het is altijd wel handig om zo'n ding bij je te hebben vind ik.

Nogmaal bedankt :)

16. systemerror14

systemerror14 Sonic Deaf Monkey

Leuk Bevonden:
    0
    je kan het best goed doorgaan met zoeken naar een palm m100 , de oude basic palm, alleen deze heeft wel backlight, en als ik me het goed herrinner ook nog een expension card mogelijkheid (weet niet wat soort) deze zit inn dezefde prijsklasse. of je gaat naar polectro en haalt daar voor 190€ eenn compaq ipaq zoals ik heb gedaan :)

17. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Palm m100 heeft geen geheugen expansion mogelijkheid (ik kan het weten, ik heb hem hier nog liggen :)), wel backlight. Maar het zal erg moeilijk worden om daar nog aan te komen, aangezien ie al meer dan een half jaar (zo niet langer) niet meer gemaakt wordt. Misschien op marktplaats, maar dan krijg je zo'n volgekrast ding, lijkt me niet echt ideaal.

Het grootste nadeel van die M100 en de zire vind ik het beperkte geheugen (maar 2mb), en het matige scherm. Voor de rest een prima ding voor de beginner. Van de mijne heb ik ook 2 jaar plezier gehad.

Maar m'n nieuwe Pocket PC bevalt toch stukken beter!! *)

Iemand trouwens nog suggesties voor goeie/handige/leuke Windows CE software?

18. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil niet gaan zeuren ofzo en jullie moeten ook gewoon lekker doorgaan met discusies voeren. Maar waarom heet deze thread nou weer De grote PDA thread. Uhm wat is het verschil tussen een grote en een kleine thread??? waarom is deze dan groot en een andere klein? En als het dan zo groot is moet het dan niet zijn. HET GROTE PDA THREAD?

19. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    wat zeur je nou? Dit is gewoon hét topic over PDA's en organisers. Dus: de grote PDA thread. Wat maakt het uit?

En het is niet HET Thread, thread is niet onzijdig.

Geez, ga ergens anders muggeziften... :{

En nu weer on-topic.

20. Jeruzame

Leuk Bevonden:
    4
    Het valt me echt op dat er maar een paar 'gewone' winkels zijn die PDA's verkopen. In Arnhem alleen bij V&D/ElectricCity, Dixons, Dynabyte en ik meen ook bij BelCompany. Of zijn er nog andere grote ketens waar ze ook worden verkocht?

Deel Deze Pagina