1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grote PDA thread

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Darkwing, 29 mrt 2003.

1. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Mediamarkt verkoopt ze geloof ik ook. Maar goed, in de wat kleinere zaken krijg je vaak net wat betere voorlichting (hangt natuurlijk van de verkoper af ;)). Tja, het zijn nou eenmaal niet zulke hardlopers. Het blijven dure gadgets, die niet voor iedereen weggelegd zijn. Sterker nog, ik durf te wedden dat de meeste mensen nog nooit van een PDA gehoord hebben, laat staan weten wat het is. Een betrekkelijk kleine doelgroep dus, vandaar dat ze niet op elke straathoek verkocht worden.

2. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ja, aan Mediamarkt heb ik inderdaad niet gedacht, omdat die hier in Arnhem niet zit.

Maar je hebt helemaal gelijk, 't is een kleine doelgroep. Zelfs de verkopers in de zaken waar ze te krijgen zijn, weten er erg weinig vanaf. Ik krijg af en toe zelfs te horen als ik iemand informeer over PDA's "eindelijk een verkoper die er verstand van heeft", hetgeen mij dan natuurlijk erg vleit :)

Maar ondanks de kleine doelgroep zijn PDA's/Pocket PC's wel de toekomst. De nieuwste telefoons (zoals de SPV van Orange) zijn telefoon en een Pocket PC in één, dus over een vijf jaar (schat ik) loopt iedereen met digitale agenda...

3. ChandleR

ChandleR jag älskar Göteborg

Leuk Bevonden:
    2
    Ook maar ff mijn nieuwste aanwinst laten zien:

btw: je kunt er ook mee bellen ;)

4. Jeruzame

Leuk Bevonden:
    4
    Stoer ding :)

Maar is het nou een PDA waarmee je ook kunt bellen, of een telefoon waar je ook mee kunt 'organisen'? Aan de stylus op het plaatje te zien lijkt het me een PDA waar je ook mee kunt bellen, klopt dat?

Post anders ff de specs (of een link daarna)...

5. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
  6. ChandleR

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb m gekocht icm een telefoon abonnement, dus wat dat betreft valt het onder de categorie telefoon. Maareh, al die downloadable shit die je erop kunt zetten is echt ongelimiteerd... Incl mp3 speler, digitale camera, mp4 speler, MSN, Game console, internet en email, pfff, wat wil je nog meer weten? heeft totaal 28 mb geheugen, maar is uit te breiden...

7. Jeruzame

Leuk Bevonden:
    4
    Damn, da's inderdaad een hoop opties. En ga je dat ook allemaal gebruiken? :)

Bij welke provider zit je dan? Ben erg benieuwd de provider al die dingen (MSN, Internet, E-mail, etc.) ondersteunt. Wat heb je er eigenlijk voor betaald (en i.c.m. welk abonnement) als ik vragen mag...

8. Jeruzame

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb nu een PDA een aantal maandjes (de Palm ZIRE), en hij bevalt me zo goed, dat ik nu de Palm Zire 71 ga kopen:

Vooral het feit dat het als een MP3 speler te gebruiken is, vind ik erg makkelijk, aangezien ik vanaf september elke dag naar Rotterdam moet (vanuit Arnhem) i.v.m. stage. Ik zocht al langer naar een MP3 speler, en nu heb ik de perfecte combinatie gevonden...

Hebben jullie al enige ervaring met de Palm Zire 71?

Overigens verkoop ik mijn Palm Zire. Iemand interesse? Ik verkoop alles (de hele doos plus de originele beschermhoes) voor € 70,00. Bovendien heb je er nog tot 8 maart 2004 garantie op. Voor meer info check m'n advertentie op Marktplaats.nl.

/edit: M'n oude Zire is reeds verkocht...

Laatst bewerkt: 5 jul 2003
  9. ChandleR

Leuk Bevonden:
    2
    tja, ga ik t allemaal gebruiken.. de agenda functie iig wel, en vooral de sync met outlook is heel erg handig... Verder is het internet echt perfect! Bijna alle websites zijn gemakkelijk te bekijken, je scrollt je echter wel een ongeluk af en toe ;) Ook email werkt perfect... maar je moet er wel een GPRS abbo bijhebben... Ik zit bij Orange, met een free 40 abbo, en toen kostte die nog 282 euro... Mocht je geinteresseerd zijn, kan ik je aanbevelen de telefoon te bestellen bij 2call want daar was die echt t goedkoopst (scheelde 200 euro met bv de phone House!)

Laatst bewerkt: 5 jul 2003
  10. Jeruzame

Leuk Bevonden:
    4
    Oké, bedankt voor de info.

Ik was gewoon benieuwd, want m'n pa heeft die SPV van en bij Orange, en ik vroeg me af of andere providers zulke dingen ook al ondersteunen,

Ik hou het mooi bij m'n Palm Zire 71 en Nokia 3210. Ik denk dat ik maar eens naar een nieuwe mobiel moet gaan kijken, want deze combinatie kan echt niet meer: splinternieuw vs. een oldtimer :)

11. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    mijn pda-tje, al weer een tijdje oud:

Jornada 565
    Ram:32mb Rom:32mb + 256 mb flash geheugen
    206MHz, Intel StrongARM
    Pocket PC 2002

verder draait die natuurlijk gameboy, NES, gamegear etc net als alle StrongARM PDA's

was iets van 700 euro ofzo

Laatst bewerkt: 6 jul 2003
  12. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    w00t, hoe kom je aan die emulators? Die wil ik ook eens uitproberen! Heb je een website ofzo waar je ze kunt downloaden?

13. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 6 jul 2003
  14. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
  15. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Thx! Ik was al naar zoiets op zoek. Bedankt voor de links!

16. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    o ja nog 1 ding pocketgb is beter dan gnuboy alleen die is niet gratis dus moet je die registratie code dan zien te vinden, en je hebt ook nog MBoy die is ook wel goed te noemen

17. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    cool, ik heb via een van die links het programma Morphgear gedownload, waarmee je Gameboy, GBA, Nes, SNES en gamegear spellen kan spelen. Ga nu ff op zoek naar ROM's :cool:

18. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    huh.. die ken ik niet, even ondezoekje doen dan

trouwens SNES en GBA kan je wel vergeten, die gaan veel te traag (tenminste met 206 MhZ)

19. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    o wacht morphgear heette vroeger pocketgb, die is goed ja, alleen moet je dus een registratie code hebbem

20. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    hehe, dat morphgear werkt wel grappig, Wario World op je pda :cool:
    Alleen heb ik nog steeds geen registratiecode, kan dus maar maximaal 5 minuten spelen :mad:

Maar ik heb nog iets veel beters gevonden: Age Of Empires! Dat is echt zo vet, ik ga me nooit meer vervelen als ik in de trein zit :)
    Zometeen nog ff Sim City proberen :cool:

Deel Deze Pagina