1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grote PDA thread

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Darkwing, 29 mrt 2003.

1. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Maar ik geloof dat als je een beetje kwaliteit wil, en meteen wat geheugen om daadwerkelijk wat media op te zetten, je toch al gauw aan de 500 euro zit?

2. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    ik zou de 1915 laten liggen, volgens mij is dat ook nog eens een ouder model waar nog PPC 2002 op draait.....

ik kan de 1930 voor minder dan 100 euro krijgen, maar omdat die erg zwak is, tomtom kan der niet eens op draaien, heb ik hem laten liggen als 2de pda....

De batt. van mijn 5550 gaat minimaal 3 uur mee als bluetooth of wlan aan staat..... zonder die functies gaat ie een paar uurtjes extra mee, dat is overigens wel genoeg, omdat het checken van je agenda meestal niet langer duurt dan enkele minuten, zo kan ik er meerdere dagen mee werken zonder op te laden

ik ben trouwens dvd2ppc aan het proberen..... wat duurt dat lang zeg:mad:
    hij schat dat ie er zo'n 6 uur mee bezig is om BadBoys 2 om te zetten:mad:

3. LYNX

LYNX easy to peel, sweet.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ik toch maar palm neem, ik heb laatst heel goedkoop van een vriend een palm m125 overgenomen, palm os is lekker stabiel en bevalt me wel. Maar ik sta nu voor een dilemma, ik wil graag een pda met os5 en ik zit nu te twijfelen tussen de Tungsten E en de Zire 71.
    [​IMG] zire 71

[​IMG] Tungsten E

de Tungsten E is er al voor zo'n 205 euro en de zire rond de 230.
    Zire heeft een digicam, en de tungsten meer geheugen.

wie geeft mij advies, de zire of de Tungsten E.

4. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Is het aan te raden om een tweedehands PDA te kopen. Of loop je dan de kans dat ie helemaal gaar is qua software zeg maar?

5. BeZaX

BeZaX Plop...

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt een software reset doen.. dat alles word gewist en alleen de programs die vast in het ROM staan erop blijven staan. ;)

6. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Ok maar je kunt dus geen blijvende software matige schade aanrichten, door allerlei zooi erop te zetten?

7. BeZaX

BeZaX Plop...

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm ten zei ze met het ROM aan het kloten zijn geweest... Met de tungsten E kun je het ROM flashen en dus eventueel dingen wijzigen, maar er zijn nog maar weinig PDA's die een flash ROM hebben.

Ik zelf heb een Zire 71 (+ SD 256 MB)... deze ROM valt niet te flashen en dus kun je hier geen software schade op aanrichten.

PS. Verbeter mij als ik fout zit...

8. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    OK de Zire 71 is inderdaad eentje die op mijn lijstje staat. Kun je daar ook films mee kijken bijvoorbeeld? En kun je daar games op spelen of kun je dan beter eentje met Windows CE nemen??

9. BeZaX

BeZaX Plop...

Leuk Bevonden:
    0
    Ja hoor ik kijk daar soms wel films op. Je moet wel een grote SD kaart hebben zoals ik bijvoorbeeld 256 MB. Dan kun je daar meestal wel een 1 film opzetten.

Games kun je er ook op spelen. Er zijn een paar hele mooie games voor de PalmOS beschikbaar alleen heb ik het gevoel dat de PocketPC?WindowsCE meer mooiere games heeft dan de PalmOS.

10. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    En welke is qua prijs en specificaties concurrerend met de Palm Zire 71?? En dan bedoel ik een Dell/iPAQ?etc...

11. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Wat is nou een kwalitatief goede pda, met de laagste prijs?

12. eduard

eduard No Comment Necessary

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ligt er helemaal aan wat je ermee wilt doen ;)
    Misschien een stomme opmerking, maar sommige mensen willen ECHT alleen maar hun agenda bekijken en kunnen dus met de goedkoopste Palm Zire uit de voeten... maar er zijn ook mensen die graag MP3-tjes willen luisteren, filmpjes willen checken, foto's willen kunnen bewerken, etc...

Dus vertel eens: wat zou je allemaal willen doen met een PDA?

13. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Ik zou er films op willen zien, en mp3's mee willen luisteren etc :)
    Het liefst wil ik er ook Pocket PC op.

14. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik zou wel net zo'n PDA willen als Sam Fisher :cool:

15. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Is de Acer N10 wat btw? Ik vond het wel een leuke prijs met die specs zo.. Maar iemand ervaring ermee?
    Weet iemand btw ook of je met een PDA via een mengpaneel muziek kan opnemen?

16. eduard

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ja, als je al zegt dat je Pocket PC erop wilt, dan is de keuze al meteen beperkt... Dan hoef je niet meer naar Palm devices te zoeken, omdat Pocket PC er toch niet op draait...

Films en MP3's: dan kan je ELKE willekeurige Pocket PC gebruiken. Echt, alle zijn hiervoor geschikt. Laat je geen oor aannaaien door een verkoper...

Via een mengpanell muziek opnemen kan iig niet standaard. Er zit nl. geen line-in poort op zo'n pda. Of er software voor bestaat weet ik ook niet. Acer N10 ken ik niet echt... maar via google kan je vast wel reviews erover vinden..

mvdstam De pda die Sam in SC1 heeft is iig van "Palm" en in deel 2 gebruikt ie geloof ik een Sony Ericsson P900 (die ook echt bestaat, is een pda en telefoon in 1).... tenminste, ik had er ooit screendumps van gezien, dacht ik...

17. Da BjOrN

Da BjOrN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nah tread weer eff gekickt :9

Ik heb een aantal vragen...

Ten eerste ik weet niet wat voor een soort ik zou willen kopen.
    Maar ik wil er films mee kunnen kijken en ik moet documenten enzo kunnen type dus word maarja dat is standaard..

Verder hoe zit dat met msn.
    Als je thuis een draadloosnetwerk hebt dan kan je dus binnen een 'x' aantal meter van je huis met je pda op internet/msn?
    Of begrijp ik dit helemaal verkeerd..?

18. eduard

Leuk Bevonden:
    0
    Word documenten kan op bijna elke pda.
    Films kunnen ook op bijna elke (iig alle pocket-pc's en zo ongeveer ook alle palm-devices, behalve dan de allergoedkoopsten).

MSN gaat het gemakkelijkst met PocketPC's (PPC is een operating system, net zoals Windows dat bijv. is. Palm is weer een tegenhanger van het PPC OS. Net zoals Linux dat bijv is) omdat dit van microsoft is.
    Als je dus een PPC apparaat koopt, met ofwel ingebouwde WLan, ofwel WLan via een Secure Digital kaartje of Compact Flash kaartje, dan kan je inderdaad draadloos op Internet en/of MSN...

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    me pa heeft een cassiopeda ofzo
    wel een leuk ding met windows os erop
    maar verder.......blijft duur speelgoed

20. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Tnx! En hij bestaat echt, jah, alleen een beetje duur :eek: