1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grote PDA thread

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Darkwing, 29 mrt 2003.

1. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Die bedoelde ik natuurlijk ook :p

2. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Schop.

Zelf heb ik inmiddels bijna twee weken onderstaande schoonheid :cool:.

HP iPAQ RX3715 :)

3. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    ik heb de i-mate jam erg fijn ding makkelijk in gebruik en heeft een goede mobiel functie

4. balleknieper

balleknieper .

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb wat filmpjes gemaakt met mijn M500. Inmiddels heb ik ze op de pc staan, maar omdat het mp4 bestanden zijn speelt hij alleen af zonder beeld..

Iemand een converter voor me? Heb al gezocht op google maar tevergeefs..

5. Roberto

Roberto ....

Leuk Bevonden:
    0
    Beetje leven inblazen.

Weet iemand wat het verschil is tussen Windows Mobile 2003 PE en Palm OS ? Palm OS zit op Palm PDA's en PPC uiteraard, maar wat is het inhoudelijke verschil hiertussen?

6. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
  7. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Oe oe ik heb sinds kort ook zoééntje, maar dan heet hij H3900. (Geen idee wat het verschil is hoor.)

Ik heb er alleen nog niet veel mee gedaan, weet nog ff niet wat voor leuke progjes ik er op kan zetten. :cool:

edit:
    Oh en zo ziet hij er uit:

Laatst bewerkt: 12 jun 2005
  8. Roberto

Roberto ....

Leuk Bevonden:
    0
    Mooi ding, ik kan er niets over op internet vinden. Waar heb je m gekocht ?

9. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Tweede hands denk ik, aangezien het nog een Compaq is :eek:

10. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Precies. M'n stiefvader had hem in bruikleen van z'n werk, en nu overgekocht voor €50,- en aan mij gedoneerd. :+

Iemand tips om leuke dingen mee te doen?
    Iemand enig idee hoe ik hier (gratis) zelfgeschreven JAVA applicaties op draai?

11. Roberto

Roberto ....

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, daarom vond ik er niets op op t internet. Ik ga gewoon voor de PalmOne 72S of de Acer N30. Die Compaq heeft geen bluetooth enzo, wat voor mij wel een vereiste is.

12. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Er zit wel een bluetooth-menu in, maar ik weet nog niet of en hoe ik het werkend krijg... laat ik de CD eens in m'n pjoeter gooien. :cool:

13. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Het belangrijkste verschil is dat Windows Mobile multitasking ondersteunt (meerdere applicaties tegelijk) en het Palm OS single tasking is (één taak tegelijkerheid, hoewel er wel uitzonderingen op zijn zodat de Real media player). Omdat Windows Mobile dus multitasking is, heeft het ook meer processorkracht en RAM nodig, vandaar dat Pocket PC's veel betere specs hebben dan Palmtops, omdat het Palm OS het gewoon niet nodig heeft i.v.m. de single tasking...

Verder zijn gewoon twee totaal verschillende besturingsystemen; Palm heeft een eigen soort aplicaties nodig (.prc bestanden) en met een compleet eigen User Interface. Windows Mobile is letterlijk Windows voor op je PDA of mobiel...

Laatst bewerkt: 12 jun 2005
  14. r_xbox_gamer

r_xbox_gamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ander besturingsysteem.

15. r_xbox_gamer

r_xbox_gamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
  16. Roberto

Roberto ....

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet een apart software / add on kopen had ik gelezen.

17. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ik heb een wireless exansion pack erbij, maar volgens mij is die alleen voor GSM en GPRS. (beetje dwaas als je't mij vraagt)
    Ik kan dat ding dus als mobiele telefoon gebruiken, maar ik heb al een telefoon. :p

Ik ben nu bezig met proberen een eigen java-app te draaien op m'n iPaq. Er zit een Java Virtual Machine bij (Jeode) maar ik krijg m'n eigen apps niet gedraaid. Geen idee wat er mis gaat! :'-(

18. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Zelf heb ik nog een Compaq Ipaq 3830 gebuikt hem eigenlijk alleen maar voor navigatie.
    Heb er wel een Expansion Pack met (CF ingang + 2e accu) bij gekocht.
    Kan nu zowel een GPS muis met kabel als GPS muis met CF aansluiting gebruiken.

Ben nu aan het kijken naar een nieuwe 2e handse Ipaq , namelijk de Ipaq 5550.
    Ik kan namelijk alle accessoiers van de 3830 hergebruiken !!

Deze wil ik graag hebben nu !!

HP iPAQ 5550 features:

128 MB RAM geheugen
    Snelle 400 mHz Intel processor
    Ingebouwde Bluetooth en Wireless LAN
    Geheugenuitbreidbaar (SD)
    Compact design
    Microsoft PocketPC 2003
    Geschikt voor TomTom navigatie
    Verhoogde beveiliging door ingebouwde 'fingerprint reader'

19. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Tijd om dit onderwerp weer een enorme schop te geven.

Ik zit met een dilemma, waar ik serieuze en goed onderbouwde reacties voor nodig heb. Ik ben van plan een PDA aan te schaffen. Na veel zoekwerk heb ik mijn oog laten vallen op twee verschillende PDA's: De Zire 31 en de Tungsten|E2, allebei van PalmOne. Nu vraag ik mij af: is het het waard om bijna 100 euro meer neer te leggen voor die Tungsten? Ik wil hem voornamelijk gebruiken als agenda. Nu weet ik dat de Tungsten een speciale reader heeft voor o.a. Word-bestanden, is er iets soortgelijks te vinden voor de Zire? Tevens wil ik weten of je de Zire kan uitbreiden met een WiFi-kaart, want dat kan ik nergens vinden.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

20. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    He,

Ik wil graag een PDA kopen om er lekker met te stoeien internetten en weet ik het allemaal. Maarja, als je nog nooit in zo'n ding verdiept hebt, maar dat wel probeert maar het gewoon NIET wil lukken. Dan vraag je om hulp. En waar is de beste plaats dat te doen? Hier natuurlijk

Ok, je zult nu wel denken get to the point! En dat begrijp ik, dus hier komt het: Ik wil een PDA kopen, maar heb geen flauw idee wat ik moet nemen. Daarom dit topic. Ik wil er windows op hebben en een WLAN iets, zodat ik kan internetten. Mooi kleurenbeeldscherm natuurlijk en ik moet er eventueel software op kunnen zetten (uitbreiden bijv. met navigatie???) Navigatie is niet persé noodzakelijk, maar wel leuk. Als hierdoor de prijs flijnk omhoog gaat hoeft het natuurlijk niet. Ik moet er muziek op kunnen afspelen en filmpjes. Uitbreiding van geheugen moet ook kunnen! Bluetooth (ofzo ) en infrarood hoeft niet, want daar kan je toch niets mee. Ook moet die wel wat tijd kunnen door brengen en niet na 2 uur uitvallen om weer opgeladen te worden. Hij moet niet traag zijn! Ik weet niet of het kan, maar hij moet niet sloom gaan doen, daar heb ik een hekel aan. Voor die mensen die bij AH werken, de snelheid van die terminals, moet die MAKKELIJK kunnen overtreffen. Email, ook belangrijk. Ik wil mijn xs4all acount erop kunnen draaien en hotmail. Misschien bestaat outlook voor een PDA? Of zit dat standaard in Windows Mobile? Het touchscreen moet goed werken! Niet dat ik er met een hamer op moet slaan voordat er iets gebeurd. Maar ook weer niet TE soepel. Gewoon goed gericht en soepel. Ik zou het fijn vinden als windos nederlands is, maar dat terzijde.

Kunnen jullie mij helpen? Ik hoop het. Dit zoek ik er eigenlijk in, omdat ik niet weet wat voor meer mogelijkheden er mogelijk zijn. Dus als je wat intressante mogelijkheden noemt, kan ik die er misschien ook nog wel bij verwerken.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Darkon.
    *voor eventuele typfouten ben ik niet verantwoordelijk

Laatst bewerkt: 20 jul 2006

Deel Deze Pagina