1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grote 'Tennis' thread

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Meneer Stefan, 20 sep 2005.

  1. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Yep, en dan nog weten dat Federer destijds tussen 14 tot 16 jarige leeftijd werkelijk van iedereen verloor.
    Of hoe doorzettingsvermogen een aanvankelijke loser veranderd in een winnaar die zijns gelijke niet kent.
    Zijn keerpunt was toen hij bij de juniores destijds samen met de belg Olivier Rochus het dubbelspel won in Wimbledon als ik met niet vergis, het was in elk geval een grand slam tornooi voor juniores.
     
  2. Lexiuz

    Lexiuz ...---...

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Oeh dan is er nog hoop voor het Nederlandse tennis.
    Vorig jaar won Robin Haase toch in Wimbledon het enkelspel voor de junioren?
    Nu maar hopen dat hij de volgende Geal Monfils wordt die vroeger heerser van het jeugdtennis was en nu lekker meedoet bij de grote jongens.
     
  3. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is natuurlijk een uitgelezen moment om deze thread weer even te kicken.
    Eurosport.com

    Een week voor de Roland Garros is het hem dan gelukt en iedereen hoop natuurlijk op dezelfde finale in Parijs. Ik zag dat het de 28e begint, dat betekent zeker dat de finale op zondag 10 juni is? Ik heb er zin in.
     
  4. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Kwalificaties zullen morgen al van start gaan. Voor de Nederlanders ook niet geheel onbelangrijk gezien het feit dat Sluiter, Haase en Van Scheppingen daarin meespelen. Bij de vrouwen doet Tamaëla mee. Sluiter heeft een 3e ronde te verdedigen. De loting zal later vanavond bekend worden.

    Martin Verkerk en Michaella Krajicek zijn direct toegelaten tot de main draw.

    //edit
    Loting nu bekend.

    Sluiter (21) - Mello.
    Lastig, Braziliaanse gravelbijter. Hoop op Sluiter, maar weet het nog niet zo zeker.

    Haase (22) - Nicolas Tourte
    Moet te doen zijn voor Robin.

    Dennis van Scheppingen - Dacian Craciun
    Ik geef Dennis aardige kansen.

    Sluit heeft een lastige geloot, maar hij heeft wel het meest te verdedigen.
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2007
  5. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben persoonlijk niet zo'n fan van sluiter. het is vaker nét niet dan wél bij hem.

    Verkerk is denk ik nog niet op z'n oude niveau? jammer, zn baseline klappers langs de lijnen zijn mooi om te zien, niet te vergeten de emotie die hij meegeeft, wat leuk is voor een toeschouwer en TV-kijker.

    Robin haasse heb ik tot nu toe nog nooit echt gevolgd moet ik zeggen. Heb Federer en Nadal natuurlijk bovenaan staan, al zijn er op gravel lekker veel underdogs ^^ Moya, Gonzales als voornaamste (mits die meedoen)
     
  6. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Sluiter heeft de laatste jaren inderdaad veel net niet-momenten gehad. De jaren daarvoor stond hij steevast in de top 100, meestal bij de beste 70. Dit jaar gaat het, mede door blessures, niet goed en er moet een wonder gebeuren wil hij zijn punten verdedigen.

    Verkerk is al een poos bezig met zijn rentree, heeft 7 wedstrijden gespeeld (uit mijn hoofd, kunnen er ook 6 of 8 zijn..) en allemaal verloren. Wel waren het allemaal ATP-toernooien waar hij via zijn PR inkwam.

    Haase is een toptalent! Een van de grootste stijgers vorig jaar (700 plekken omhoog) en presteert dit jaar ook top (onder meer al een challenger op zijn naam geschreven).

    Federer en Nadal zullen inderdaad de favorieten zijn. Carlos Moyá presteerde goed in Hamburg (Master Serie toernooi, verlies in de halve tegen Federer), Gonzalez haalde de finale een week eerder in Rome (ook een Master Serie toernooi). Zijn forehand is echt ongelooflijk, dat gaat té hard. Ook moet er gelet worden op Novak Djokovic. All-rounder, zeker een outsider.
     
  7. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Volgens mij hoef je alleen te letten op Federer en Nadal. Roland Garros gaat heel interessant worden. Ieder jaar vraag ik me af of het Federer nu eindelijk gaat lukken om ook Roland Garros te winnen. Een paar weken terug leek Federer niet in goede vorm, maar volgens mij piekt hij op het juiste moment. Ik hoop dat hij het dit jaar wint, vast en zeker in de finale tegen Nadal.
     
  8. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    was er gister heen geweest,
    en ben blij dat Jankovic niet heeft gewonnen zeg,
    Wat een vreselijke speelster is dat zeg, altijd commentaar op lijnrechters, etc. en continu mopperen op alles en iedereen

    Wel een super leuke dag daar trouwens gehad, echt een leuk "informeel" sfeertje dat daar hangt
     
  9. Lexiuz

    Lexiuz ...---...

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat gaat die Wessels goed zeg. 4-4 in de 3e set, als hij dit nog zou winnen zou dat echt zo mooi zijn niet normaal 2 toptien spellers verslagen door eentje rond de 400.
     
  10. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    zou mooi zijn, al vond ik hem toen ik hem gister de eerste set, in het echt zag spelen nou niet echt zo goed tennissen, maar zou toch leuk zijn voor ons nederlanders
     
  11. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Holy shit wat speelde Gasquet goddelijk tennis _O_
     
  12. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    Holy shit wat werd ie weer even met beide benen op de grond gezet door Federer :+ Jammer van Djokovic, die komt er echt aan en dit was gewoon goed balen. Federer zal Nadal wel weer in vier setjes pakken, heb er wel zin in :)
     
  13. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Tsja, dan zie je toch even het verschil in tempo tussen wat Gasquet kon spelen tegen Roddick en Federer. Wat een geweldenaar is Federer toch _O_ Het wordt eigenlijk gewoon mighty boring zo...

    En vraag me niet waarom maar heb het gevoel dat Nadal morgen gaat winnen (heb opzich geen voorkeur).
     
  14. Heartbeat

    Heartbeat Active Member

    Berichten:
    523
    Leuk Bevonden:
    0
    God, ik heb gewoon de halve finale's allemaal gemist.
    Weet iemand iets waar ik ze terug kan kijken?
     
  15. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Die Verdasco speelt misschien wel de beste wedstrijd van zijn leven maar Nadal is zo superieur _O_ Dat punt ook net weer, hoe krijgt ie het voor elkaar.
     
  16. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    tis een strakke pot
     
  17. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Staat nu gewoon 2-2 in sets. Geweldige pot :thumbs:
     
  18. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Roland Garros is nog altijd mijn favoriet maar damn! Wat een heerlijke partij is dit zeg _O_
     
  19. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    hm Nadal loopt weer flink door
     
  20. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    Nu wordt het spannend :cool:
     

Deel Deze Pagina