1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grote 'Tennis' thread

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Meneer Stefan, 20 sep 2005.

1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik keek die wedstrijd helemaal neutraal, maar vond het toch wel erg mooi toen Djokovic won gezien zijn spel. Keek zelf ook in een cafe, aan het begin van de pot keken er maar een handvol mensen (waaronder ik) , maar aan het eind zat de hele kroeg voor de tv zo spannend was het.

2. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Jammer dat de partij werd onderbroken! Djokovic stond echt goed te slaan in de 2e set:)
    Mooi voor Nadal dat hij nu z'n kwartet heeft voltooid, maar had liever Djokovic als winnaar gezien.

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Inderdaad, had liever Djoko gehad..

Maar Nadal is gewoon stabieler. Djoko heeft een paar fantastisch ballen afgewisseld met mindere perioden met veel unforced errors en dubbele fouten.. Tja, dan kan je niet winnen.

4. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Klopt, als hij constanter word dan kan hij dit soort partijen winnen. Hij begon natuurlijk ook beroerd door meteen z'n service in te leveren..

5. Steadyrabby

Steadyrabby ***

Leuk Bevonden:
    0
    Wozniacki nieuwe nummer één \o/\o/\o/

Tennisster Caroline Wozniacki is vanaf maandag de nieuwe nummer één van de wereld. De 20-jarige Deense bereikte donderdag de kwartfinale van het toernooi in Peking en verzamelde daarmee voldoende punten om de eerste plaats over te nemen van Serena Williams. Het is voor het eerst dat Wozniacki de wereldranglijst aanvoert.Sinds de invoering van de WTA-ranglijst is Wozniacki de twintigste speelster die de eerste plaats bereikt. Nooit eerder mocht een Deense tennisster zich de beste van de wereld noemen. Recordhoudster is de Duitse Steffi Graf, die in totaal 377 weken de bovenste plaats bezet hield.

Blessure Williams

Wozniacki profiteerde de afgelopen maanden van een voetblessure van Williams, die daardoor nog altijd aan de kant zit.
    Vorige week won de Deense het toernooi van Tokio, waardoor de eerste plaats heel dichtbij kwam. Een 6-3, 6-2 overwinning op de Tsjechische Petra Kvitova in de kwartfinale van Beijing was donderdag voldoende om de mijlpaal te bereiken.''Het is altijd een droom voor me geweest om de nummer één van de wereld te zijn", aldus een uitgelaten Wozniacki na haar prestatie. Net als eerdere voorgangers Jelena Jankovic en Dinara Safina veroverde ze de topplek zonder een grandslamtitel op zak.''Dat is zeker mijn volgende doel", aldus Wozniacki. ''Maar nu wil ik vooral genieten van het feit dat ik dé nummer één van de wereld ben."

Bron : http://www.nusport.nl/tennis/2351057/wozniacki-nieuwe-nummer-.html

6. Leip0079

Leip0079 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heerlijk!

De bakker wint van Verdasco

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ik zag het! Wow wat een prestatie :eek:

8. Steadyrabby

Steadyrabby ***

Leuk Bevonden:
    0
    Melzer verrast Nadal in China

Jurgen Melzer heeft donderdag voor een verrassing gezorgd bij het masterstoernooi in Shanghai. De Oostenrijkse tennisser, als dertiende geplaatst in de Chinese stad, versloeg in de derde ronde Rafael Nadal.De Spaanse nummer één van de wereld moest in drie sets buigen: 6-1 3-6 6-3.Nadal was vorige week nog succesvol in Azië.
    Hij won het toernooi van Tokio. In september was hij al de sterkste bij de US Open, het laatste grandslamtoernooi van het jaar.

Bron : http://www.nu.nl/sport/2356149/melzer-verrast-nadal-in-china.html

9. Steadyrabby

Steadyrabby ***

Leuk Bevonden:
    0
    Toernooizege voor tennisster Ivanovic in Linz\o/\o/

De Servische tennisster Ana Ivanovic heeft zondag voor de tweede keer het toernooi van Linz op haar naam gebracht.In de finale won ze overtuigend met 6-1 6-2 van de Zwitserse Patty Schnyder. Ivanovic was eerder in 2008 succesvol in Linz.Ze behaalde in de Oostenrijkse stad haar eerste titel van 2010. Ze bracht haar totaal aantal eindzeges op de WTA Tour op negen.

http://www.nu.nl/sport/2357982/toernooizege-tennisster-ivanovic-in-linz.html

10. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Dat zegt natuurlijk vrij weinig, zeker gezien het huidige niveau in het damestennis. Serena Williams, Kim Clijsters, Justine Henin en Venus Williams horen qua niveau op de plekken 1 tot 4. Maar die spelen te weinig of zijn geblesseerd. Tegenwoordig is het bij de vrouwen heel normaal dat mensen zonder Grand Slam titel op 1 komen. Maar Wozniacki speelt op jaarbasis zo´n beetje 3 keer zoveel toernooien als bovengenoemde speelsters, zo kom je ook wel aan je punten. Dus de ranglijst geeft wel een vertekend beeld, want Wozniacki is niet meer dan een leuke subtopper. Ze moeten net zoals het golf een ranglijst maken over 2 jaar, geeft een veel reëler beeld. Raak je een keer geblesseerd, dan kan je weer helemaal opnieuw beginnen met je punten. Kijk nu maar naar bijvoorbeeld Juan Martin Del Potro en David Nalbandian. Tiger Woods was er ruim een half jaar uit met een knieblessure, stond nog steeds op 1.

11. Steadyrabby

Steadyrabby ***

Leuk Bevonden:
    0
    Dementieva stopt met tennis

De huidige nummer negen van de wereld Elena Dementieva stopt met tennis. Dat maakte de 29-jarige Russische tennisster vrijdag na haar nederlaag (6-4, 6-2) tegen Francesca Schiavone bij de WTA Championships bekend. Dementieva is de olympisch kampioene van Peking ( 2008 ) . De aankondiging komt als een verrassing voor de tenniswereld.
    Dementieva kende in 2010 het nodige blessureleed. Ze stond in haar twaalf jaar durende carrière twee keer (Parijs en New York) in de finale van een Grand Slam, maar wist nooit te winnen.

http://www.telegraaf.nl/telesport/t...eva__29__stopt_met_tennis__.html?sn=telesport

12. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Haase speelt nu in de 3de ronde tegen Roddick!
    Helaas kan ik nergens een stream vinden, enkel een livescoreboard op australianopen.com of Unibet.

Roddick 'staat erom bekend' vrijwel al zijn wedstrijden te winnen waar hij de eerste set wint, maar als hij niet de eerste set wint verliest hij vaak.

De tussenstand:

Roddick---2--7--2
    Haase-----6--6--1

Laatst bewerkt: 21 jan 2011
  13. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Mooi wedstrijd was het wel, ik kom er net vandaan.

Haase heeft echt flink wat mooi punten gepakt!

Eerste set had hij volledig onder controle, de 2e ging nek aan nek. Toen verloor ie de tie-break en was het eigenlijk redelijk gedaan met de wedstrijd. Roddick kwam flink op gang en heeft geloof ik een stuk of 33 aces geslagen in de wedstrijd.

Het publiek was zeker van Haase onder de indruk \o/

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Haase, wat een held. Jammer dat die het niet redde..

Ik ga dit jaar rooten voor Melzer! Heerlijke speler.

15. Steadyrabby

Steadyrabby ***

Leuk Bevonden:
    0
    Karlovic mept met 251 km/uur :b:

Tennisser Ivo Karlovic heeft zaterdag bij de Daviscup in Zagreb een nieuw wereldrecord gevestigd. De Kroaat sloeg in de wedstrijd tegen Duitsland een service met een snelheid van 251 kilometer per uur.Karlovic pakte daarmee het record af van Andy Roddick. De Amerikaan kwam in 2004, ook in de Daviscup, tot een snelheid van ruim 249 kilometer per uur.Karlovic verloor het dubbelspel aan de zijde van Ivan Dodig uiteindelijk in vijf sets van Christopher Kas en Philipp Petzschner. Duitsland gaat de slotdag in met een 2-1-voorsprong.

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Haasse schakelt Davidenko uit!
    Netjes!

Helaas zal die de volgende ronde sneuvelen want dan staat Jurgen Melzer hem op te wachten :cool:. Baas.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Melzer _O_

Sinds ik fan ben krijgt die man vleugels.
    Die gaat Monte Carlo gewoon winnen!
    En dan QF op Garros! :D

18. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Je suggereert een verband? :+

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Uiteraard! :D
    Je sarcasme meter kon het alleen net niet detecteren :p.

20. Steadyrabby

Steadyrabby ***

Leuk Bevonden:
    0
    Nadal wint Monte-Carlo voor de 7e keer op rij :thumbs:
    Finale Nadal - Ferrer 6-4, 7-5 ;)

Deel Deze Pagina