1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grote 'Tennis' thread

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Meneer Stefan, 20 sep 2005.

  1. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Nice _O_ Ik speel nu 2 jaar en ga nu beginnen met competitie nadat ik clubkampioen ben geworden. :)

    Mijn eerste service gaat zo'n 130+, maar dat is ook niet m'n sterkste punt.
    M'n sterke punten zijn mijn snelheid en m'n 'inside-out' forehand. Dat is als je om je backhand heen draait en 'em vol (met topspin) naar de backhand van de tegenstander slaat. :)
    Backhand en 2e serve zijn nog m'n zwakkepunten maar daar is op te trainen.

    Jammer dat Kraijcek heeft verloren. Maar idd... Zij is weer eens iemand waarvoor Nederland kan gaan juichen. Iets wat we bij de vrouwen al lang niet meer hebben kunnen doen. :'-(

    Bij de mannen gaat het ook slecht. Op het hoogtepunt van een paar jaar terug hadden we Verkerk en Schalke in de top 20, Sluiter, van Lottum, van Scheppeningen en Wessels in de top 100 en vlak daarbuiten nog die andere. (8)) Wordt weer eens tijd voor Nederlands glorie in de Davis Cup. :+
     
  2. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk eerder dat we Fed Cup succes zullen halen met Michaella Krajicek en straks nog Stephanie Herz erbij. Herz heeft jaren getraind bij Bolletieri, dus dat moet goedkomen, maar ze is geloof ik nog maar 14
     
  3. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach het kan, dat bewees dat ene meisje wel tijdens het WTA toernooi van Linz (telkens op EuroSport) Die was ook 14 en versloeg toch een topper. (ik weet de namen niet meer)

    Dat zal Herz waarschijnlijk niet kunnen maar het toont maar aan dat tennis jonger begint dan bij de meeste sporten. :) Hingis won de Australian Open toch ookal op haar 16e ofzo?
     
  4. maXiman

    maXiman Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    Die Herz ken ik wel een beetje (wel eens zien spelen en ook buiten de baan gezien), daar heb ik toch echt zo mijn twijfels over. Ze ging inderdaad naar Bolletieri, maar in het Nederlandse tennis viel ze toch een beetje tegen. Maar we zullen zien :). Gebruiken jullie trouwens mijnKNLTB.nl? Het is echt hartstikke handig, zeker ook als je je tegenstander zijn profiel even snel op wilt zoeken. Bovendien houdt het je winst/verlies ratio, rating en dergelijke bij! Even een screenie van hoe het er bij mij uitziet:

    [​IMG]

    Edit: Ik weet het ik zit op een 1337 oude windows 98 pc :+
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2005
  5. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Hela gast ,een klein beetje respect tegenover onze meisjes is hier wel een beetje op zijn plaats .
    Dank zij onze mokkes verblijven wij belgische tennisfans in de zevende hemel , terwijl jullie het ocharme met michaella krajiceck moeten doen en dat is een plaatsje om en nabij het vagevuur me dunkt.
    Niet dat ze slecht is , nee verre van , ik denk dat ze een mooie carriere gaat kunnen uitbouwen .
    Maar het probleem is niet michaella , maar wel de rest van nederland aangezien die verwachten dat zij alléén maar gaat winnen , en haar bij elke nederlaag de grond in gaan boren en dit alleen omdat jullie té veel van haar verwachten.
     
  6. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    In een vage bui stond hier een overdreven stukje tekst, sorry.
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2005
  7. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Dude, doe niet zo zielig! :{ Dit topic is om over tennis te praten...


    EDIT: Pim, bedankt! :)
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2005
  8. maXiman

    maXiman Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    Kom op jongens, show mij jullie mijnknltb.nl's :D
     
  9. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er nog mensen die naar de WTA Tour Championships en de ATP Masters Cup gaan kijken?? Ik zekers wel. Ben dan voor Dementieva en Coria. Jammer dat Safin heeft afgezegd. Iemand toevallig nog de finale gezien gister tussen Dementieva en Mauresmo?? Echt spannend, met helaas een verkeerde afloop.
     
  10. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Jammer voor jou is dat clijsters het gaat winnen , alle dementieva's en mauresmo's ten spijt .:+
    De enige die nog wat weerwerk zou kunnen bieden is sharapova , op voorwaarde dat ze volledig wedstrijdklaar is na haar blessure.:cool:
     
  11. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik moet kiezen tussen Clijsters en Mauresmo, ga ik ook 100 % voor Clijsters hoor. Dementieva heeft in Filderstadt nog wel van Clijsters gewonnen, maar ik weet best dat ze altijd net te kort komt op de beslissende momenten. Met andere woorden, bij grote spanning stort haar service in. Vandaar dat ze afgelopen zondag ook de wedstrijd in winnende positie verloor. Sharapova is echt geen concurrente, speelt de laatste tijd veel te zwak. De enige die Clijsters aankan, is Davenport. Maar ik denk wel dat Clijsters wint, ze is gewoon de beste. Al zie ik het natuurlijk liever anders ;)
     
  12. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Yep , straks om 3 uur vannacht speelt Clijsters haar eerste wedstrijd tegen Mary Pierce en ongeveer een uurtje later zullen we al heel wat wijzer geworden zijn betreffende de slaagkansen van Clijsters.
     
  13. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Kim heeft verloren. Tis dus vannacht erop of eronder voor Kim tegen Mauresmo. Maar ik denk nog steeds dat ze de favoriet is.
     
  14. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    En, nog steeds aan het uithuilen??
     
  15. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Nee , speelsters die zo motivatieloos op het terrein rondkuieren zoals kim in die 2 wedstrijden tegen Pierce en Mauresmo deed verdienen niet om de masters te winnen.:eek:
    Ze kon niet zonder overwinning naar huis terug komen en gelukkig voor haar stond Dementieva ook in haar groep en aangezien die nog veel slechter dan Clijsters was werd hier de rangorde in elk geval wel gerespecteerd.:cool:
     
  16. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben echt zo blij met het nieuws dat Martina Hingis haar comeback maakt op de WTA Tour. Ze is veruit mijn favoriete speelster. Het is echt een droom dat ze weer terugkomt. Kan niet wachten op het volgende seizoen
     
  17. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk nieuws dat ze terug komt! :)

    Ik vraag me af of ze het ongeloofelijk hoge niveau van de laatste jaren kan bijbenen, met voor haar nieuwe speelsters als Sharapova, Dementieva, Clijsters, Henin, de zusjes Williams, en natuurlijk Davenport, Mauresmo die ze al kende...

    Het is iig beter dat ze terugkomt. :)
     
  18. Tr@m$

    Tr@m$ inactieve gebruiker

    Berichten:
    2.205
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat is haar reden om terug te keren?
    Ze is ook zeker mijn favoriete tennister.

    Verder wou ik nog even melden dat ik Nederlands kampioen tennis op de spelcomputer ben :).
     
  19. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Leuk voor je. :{

    Ik wil even melden dat ik jij een opschepper ben :)
     
  20. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt het tegen deze tijd vast al ergens gelezen, maar ze mist de topsport en ze wil zich weer meten met de huidige topspeelsters. Haar voetblessure is natuurlijk na drie jaar al weer over. Martina Hingis heeft misschien niet de power van een Clijsters, maar dat heeft bijv. Schnyder ook niet en die staat op nummer 7 van de wereldranglijst. Begin 2002 was Hingis echt goed voordat ze weer geblesseerd raakte. Als zij goed getraind is, is ze voor iedereen een bedreiging. Ben ook benieuwd hoe ze gaat spelen. Ook al is alleen Sharapova nieuw voor haar. Tegen speelsters als Mauresmo, Pierce, Davenport en de zusjes Williams heeft ze al vaak gespeeld en gewonnen.
     

Deel Deze Pagina