1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grote 'Tennis' thread

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Meneer Stefan, 20 sep 2005.

  1. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Maar of je nu Hingis heet of niet , het hóórt niet dat je tijdens de wedstrijd zomaar even over het net klautert bij wijze van spreken om op het terrein van je tegenstander even de juiste plaats te gaan aanwijzen .
    De scheidrechter beslist of de bal binnen was of niet , en niet martina Hingis.
    Nog nooit heeft een speler zulks gedaan op een tennisveld aangezien dat not done is voor iedereen , dus ook voor Hingis.
    En wat la Williams betreft tegen Justine Henin , tja Serena Williams gedraagt zich net als Hingis in haar glorieperiode nogal hautain op een tennisveld en hebben géén respect voor hun tegenstrevers aangezien dat wanneer ze verliezen zij beiden nog steeds niet gezegd krijgen dat hun tegenstreefster die dag de betere was .
    En hoovaardige houding kan misschien wel renderen op centre court in wimbledon waar het snobisme hoogtij voert , maar dit kun je beter achterwege laten als je de centre court van roland garros betreedt waar het gewone volk de bovenhand voert en zulke houdingen vooral zeker niet pikken van enkele hoogverwaande tennisvedetjes uit amerika en zwitserland.
     
  2. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach man, dat gebeurt toch zo vaak. Alle spelers/speelsters laten die scheidsrechter 10.000 keer van zn stoel komen om een afdruk te checken. Toen deed Hingis dat ff zelf. Kan het wel begrijpen, want twas wel een finale. Maar een wedstrijd uit 1999 zit je blijkbaar wel hoog. Jij vindt het zelf toch ook de normaalste zaak van de wereld als Clijsters en Henin een beslissing aanvechten?? Hoort gewoon bij het tennis op gravel.

    Als er iemand geen respect heeft voor haar tegenstanders is het Henin wel. Altijd heeft ze smoesjes dat ze geblesseerd is, dat ze niet fit was, dat ze slecht speelde. Ik heb haar ook nog nooit horen zeggen dat haar tegenstander gewoon beter was. Maar jah, als Belg kijk jij ook gewoon door een gekleurde bril. En Henin heeft op Roland Garros geen klagen, omdat ze praktisch als landgenote wordt gezien als Waalse. Je doet net of de toeschouwers op Roland Garros een oog hebben voor onsportief gedrag. Die Fransen kunnen beter op hun eigen gedrag letten.

    Oh jah, hoogverwaande tennisvedetjes?? Ben het er totaal niet mee eens. Maar zelfs dan heeft Hingis nog alle reden om arrogant te zijn. Ze heeft in 12 Grand Slam finales gestaan en heeft er 5 gewonnen. En ze is 209 weken nummer 1 van de wereld geweest. Dat is dus 4 jaar en een week. Dat moeten die Belgen nog maar zien te bereiken.
     
  3. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Yep , het is een feit dat alle spelers en speelsters de scheidsrechter ettelijke malen uit zijn stoel laten komen omdat ze zijn beslissing aanvechten , maar géén een onder hen is ooit over het net heen naar de kant van de tegenstrever gegaan om daar zijn gelijk te halen zelfs J.P. Mc Enroe niet en die had nochtans een reputatie van driftkikker om U tegen te zeggen.
    En die finale was overigens tegen Steffi Graff die qua palmares en aantal grand slams en weken op nummer één positie een héél wat méér indrukwekkender palmares kan voorleggen dan ons Martinake.
    In die finale toen had Hingis hélemaal géén reden om arrogant te doen , aangezien de grande dame op dat moment in het tennis toen aan de overzijde van het net stond .
    Ik hoop dat ze dit jaar eens tegen Kim Clijsters mag spelen , zodat er een grote kans inzit dat als Kim er de volle goesting in heeft dat Hingis dan door het powerplay geweld van Clijsters van de baan wordt geveegd.:+
     
  4. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    wow die posts zijn me te lang om te lezen...8) ik ga nu naar bedje toe_0/ Ik kijk morgen wel...
     
  5. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Pas maar op Tim , ik ben een belg ,en als we het over Justine Henin en Kim Clijsters hebben wordt ik pas echt lyrisch en dan wéét ik echt niet of ik wel tijdig met mijn verhaal kan stoppen.:+

    Wat mijn goede vriend Perfect Mark hier ook mag beweren , het feit is dat Hingis weliswaar een goede speelster is en zij hoogstwaarschijnlijk wel terug in de top-tien komt , maar dé top vijf halen zal véél zwaarder dan gedacht voor haar worden.
     
  6. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook niet helemaal waar. Ze was op dat moment nummer 1 van de wereld en kersvers winnares van de Australian Open voor de 3e keer op rij. Maar ze was niet arrogant, ze wilde gewoon erg graag Roland Garros winnen. De enige ontbrekende trofee op haar palmares. Ze heeft volgens mij zelfs geserveerd voor de wedstrijd, maar helaas lukte het niet. Dan kan het wel eens gebeuren dat er wat frustratie omhoog komt.

    Hingis is net 3 dagen terug en Clijsters is op dit moment de beste speelster van de wereld. Dan mag ik toch hopen voor Clijsters dat ze wel weet te winnen van Hingis. Ik vind het al top dat Hingis redelijk gemakkelijk heeft gewonnen van Koukalova, de nummer 35 van de wereld. Ze is net terug na ruim 3 jaar afwezigheid. Ik denk dat ze pas over een aantal maanden haar topniveau terugheeft. En het verschil in "power" is denk ook niet zo groot als jij denkt. Jij ziet een 18-jarig meisje voor je, maar Hingis heeft al talloze malen van Davenport, Serena en Venus Williams gewonnen. Die staan ook bekend om hun powerplay. Maar jah, wij gaan het toch nooit eens worden. Je bent anti-Hingis. Dus wat ik ook zeg, het maakt niet uit. We zullen wel zien hoe de toekomst loopt. Martina heeft al een mooie carriere achter de rug, misschien dat ze nog wat mooie jaren eraan vast kan plakken.
     
  7. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Neeje , je mag nooit denken dan we het nooit eens zullen worden .
    Feit is alléén dat mensen sommige speelsters graag zien spelen , en andere speelsters dan weer niet en voor mij zit Hingis in die tweede categorie .
    Alhoewel ik niet hoog met haar oploop en dan heb ik het niet over de speelster , maar wél over de mens Hingis zelf zie ik haar wél terugkeren in de top-tien en waarschijnlijk ook wel in de top 5 .
    Maar ze zal er wél over moeten waken om tijdig tussen de toernooien de nodige rust te nemen aangezien die blessure waarmee ze destijds moest afhaken en die nu volledig verdwenen is , wel terug kan opduiken als ze té veel toernooien op korte periode speelt en zo terug een overbelasting krijgt aan die geteisterde voet.
    Ze moet indien ze slim genoeg is zoveel mogelijk kleinere toernooien mijden en zich alleen op de grotere evenementen toeleggen om eventuele toekomstige blessurelast zoveel mogelijk te vermijden .
    Het grote verdriet in het damestennis is dat de wta de beste speelsters verplicht om aan bepaalde toernooien deel te nemen en dit op straffe van serieuze boetes indien ze niet komen opdagen , en de organisatie zo zelf een belangrijke factor is in de grote golf van blessureleed dat de wta- speelsters de laatste jaren zo teistert .
    Toen Henin gekwetst afmeldde voor de masters werd ze door de wta organisatie verplicht om naar de eindceremonie van dit toernooi af te reizen op straffe van een fikse boete.
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2006
  8. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Hingis kan de komende tijd gewoon rustig haar toernooien kiezen. Ze kan nergens tot verplicht worden door haar lage ranking. Ik kom maar voor 3 spelers mn bed uit: Hingis, Dementieva en Safin. Voor de rest is het leuk om naar Hantuchova, Vaidisova, Kirilenko, Nalbandian en Coria te kijken. Ik ga voor de rest geen voorspellingen doen over de toekomst van Hingis. Top 10 wordt denk al een lastig verhaal, maar daar kan je geen oordeel over geven na 3 wedstrijden. Dementieva heeft in een exebitietoernooi met 6-3, 6-1 gewonnen van Serena Williams, erg netjes. Nu moet ze geloof ik tegen Clijsters. Maakt niet uit als Elena verliest, het zijn toch maar oefenpotjes. Het grote werk begint 16 januari. Ik hoop dat Safin nog fit wordt voor de Aussie Open, maar daar heb ik een hard hoofd in.

    Btw, Nederland in de finale van de Hopman Cup. Had ik van tevoren nooit gedacht :)
     
  9. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kom meer me bed uit voor Roddick of Hewitt, omdat dat IMO één van de weinige zijn die vandaag de dag nog echte 'persoonlijkheden' zijn op de baan. :)

    Ik zag het ja, hebben ze netjes gedaan. :cool:
     
  10. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar helaas wel net aan verloren met 2-1 :'-(
    10-8 in de beslissende supertiebreak
     
  11. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    En Hingis is óók al verloren in 3 sets , ze kon niet voluit gaan omdat ze last had van een lichte blessure,en geeft een walk over voor het dubbelspel .:eek:
    Ik snap één ding niet , ze komt juist terug in competitie en gaat gelijk enkel én dubbelspel spelen in dat toernooi , dit is toch vragen om blessures op te lopen wegens overbelasting.|:- |:-
    Ik hoop dat ze met dit toernooi haar lesje geleerd heeft , en haar terugkomst geleidelijk plandt en dit alleen in enkelspel en dit alleen maar uit voorzorg om eventuele latere zwaardere blessures tegen te gaan.;)
     
  12. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij heeft ze geen "echte" blessure. Haar dubbelspel stond direct na haar single gepland. De pijp was in de 3e set leeg tegen Pennetta, dus ook nog dubbel spelen had geen zin. En ze speelde denk enkel en dubbel om wedstrijdritme op te doen. Als ze bijvoorbeeld in de 1e ronde had verloren in de enkel, had ze altijd de dubbel nog. Ze kan volgende week gewoon spelen in Sydney
     
  13. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Dat kan inderdaad een beweegreden zijn , dubbelspel als alternatief voor het geval dat je in de eerste ronde gewipt wordt.
    Maar bij een comeback mag je ook niet gaan overdrijven , en je terugkeer zorgvuldig plannen en dan kom je vanzelf weer aan te top.
    Kim Clijsters heeft afgelopen seizoen bewezen dat het perfect mogelijk is om van de 150 ste plaats naar de tweede plaats te klimmen .
    En volgens dit voorbeeld moet Hingis ditzelfde kunnen in haar eerste jaar van zeg maar 1000 ste plaats naar een plaats rond de top tien gezien de capaciteiten ze heeft .
    En wil ze hoger geraken , dan is dit in mijn ogen beter om dit een jaar later als einddoel te nemen omdat je beter de zaken niet kan forceren met het oog op eventuele blessures.
     
  14. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen, kijken jullie nog naar de Australian Open? (op svennies na dan :+ )
    Ik zit de komende twee weken weer gebakken. Morgen om 9:30 uur Hingis op Eurosport en dan kan ik het niet kijken :'-( heb namelijk een presentatie op school. Maar ik ga iedere ochtend wel vroeger mn bed uit zodat ik nog ff van het tennis kan genieten :)
     
  15. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Same here, ik houd me dan wel stil tussen jullie discussie's, maar ik ben zeker een groot tennis-fan, ook qua TV kijken. :) (vandaar dat ik deze thread maakte :p )

    Ook ik ga het weer lekker volgen, meestal houdt ik tijdens een partij, de andere partijen bij op internet/teletekst. O-) :cool:

    Wie zijn eiegnlijk nou de Nederlanders die meedoen? Is laatste tijd erg twijfelachtig met de mannen. :{
     
  16. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Heb jij geluk dat je naar eurosport kan kijken , hier bij ons hebben dat al jaren geleden uit het kabelnet verwijderd.:mad: maar gelukkig zendt de belgische televisie de wedstrijden van de belgen rechtstreeks uit .
    En dan wordt het weeral nachtwerk om de wedstrijden te volgen
    Overigens beginnen ze bij de vrouwen er sterk aan , aangezien Dementieva en Venus Williams al mogen inpakken .
    En als ge iets op de winnaar wil inzetten dit jaar , kan je misschien wel het beste je geld op Justine Henin plaatsen aangezien die terug op haar beste peil aan het komen is .*)
    En Kim Clijsters met haar rugblessure , neen ik denk niet dat ze ver gaat geraken op deze grand slam.
     
  17. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Pfff, zelfs bij volwassenen is objectiviteit ver te zoeken :+ Ach ja, jij dénkt tenminste iemand te weten, ik zelf heb echt geen flauw idee wie er bij de vrouwen zou moeten winnen... Mauresmo komt vaak nét te kort voor een finale, Serena Williams is niet in top vorm, Hingis komt pas net terug, Clijsters heeft een blessure... Ik denk dat ik voor Daveport dan maar ga. :9

    Bij de mannen waarschijnlijk Federer of Hewitt denk ik. Misschien Roddick (mijn favoriet O-) ) maar die komt vaak nét te kort tegen een Federer o.i.d.

    Ach we zullen het wel zien, ik ga er iig lekker voor zitten. :cool:
     
  18. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Je lijstje klopt naar mijn mening wel, maar Davenport gaat zeker niet winnen. Ik zet mn geld op Pierce, Henin en Clijsters (als haar blessure niet doorzet). En bij de mannen wordt het gewoon 100 % Federer
     
  19. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Toen net Hingis gezien op StudioSport? :) (want já, ik ben net als jou voor Hingis, vroeger ookal :+ :) )

    Ze speelde naar mijn mening redelijk goed, al was dat moeilijk te beoordelen in zo'n korte tijd. Het is iig heel anders dan je meestal ziet, voor je gevoel slaat ze heel zacht, maar je ziet gewoon dat ze een über techniek heeft en verruit de meeste variatie dan de meeste power-play tennisters van tegenwoordig.

    Wat dat lijstje betreft, ik had wat weinig tijd dus ik typte niet alle tennisters op, maar Pierce is idd ook een kanshebster maar IMO komt zij net als haar landgenote Mauresmo net wat te kort.

    Clijsters gaat denk ik teveel last krijgen van haar blessure in de loop van het toernooi en zal het daarom ook niet redden. Daarbij hoop ik ook niet op Henin, ik mag haar gewoon niet, geen idee waarom. :cool: Gewoon een gevoel O-)

    Ik hoop eigenlijk het meeste op een outsider zoals Hingis of iemand waarvan ik de naam op dit moment kwijt raak :cool: (Depry ofzo :p ) omdat het bij de vrouwen zovaak de gebruikelijke top 5 is die wint...


    Bij de mannen is Hewitt alweer door het oog van de naald gekropen. Maar gelukkig dat hij er nog in zit, ik houd wel van "persoonlijkheden" op de baan, dan wordt je toch altijd nét wat meer in de wedstrijd getrokken. :)
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2006
  20. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Hahaha , precies dát gevoel heb ik ook altijd al gehad als ik Hingis zie spelen.
    Maar ik heb wél een idee waarom ik Hingis niet mag , en dat is om haar arrogantie .
    En Hingis haalt maximaal de derde ronde , van het moment dat ze een speelster uit de top-twintig tegenkomt gaat ze voor de bijl.
    Hingis is passé , in verscheidene kranten en tennismagazines wordt er stevig aan Hingis getwijfeld of ze ooit nog de top-tien haalt .
     

Deel Deze Pagina