Ok ik heb dus alle 3 de films gezien en ben zwaar teleurgesteld. Heb het gevoel dat ik het allemaal aardig goed begrijp en dat ze in deel 2 niet echt wisten wat ze aan het eerste deel moesten toevoegen. Reloaded kwam dan ook bij mij over als een soort excuus voor meer actie en een manier om er nog enigzins iets aan verhaal aan te breien wat nog interessant zou kunnen zijn nadat we de hele clue al in de eerste film hebben gezien.
Ik hoopte dan ook op een hele goede clue of omslag in het verhaal in deel 3. Helaas is het niet meer dan een afraffeling van antwoorden op deel 2. Het verhaal komt heel slordig over en het is net alsof ze bij het schrijven van het verhaal er zelf niet echt meer uitkwamen en wat dingen uit het niets hebben gevist om de troep van 2 te repareren(dingen niet logisch met het eerste en tweede deel samengaan).
Om je wat antwoorden te geven op je vragen zoals ik het zie.
Je zal dus nooit weten of Neo een machine is..
Neo is een programma dat zich zelf blijft herhalen zodat de makers van de Matrix de beveiliging kunnen verbeteren om er uiteindelijk voor te zorgen dat niemand meer kan ontsnappen. Het is dus een voor de Matrix telkens terugkomend probleem dat telkens met agents opgelost wordt (Smith is hier een van). Alleen is de Neo die wij kennen een iets betere versie als al zijn vorige versies.
of Zion in de Matrix is
Zion is in de echte wereld, als je Animatrix hebt gezien weet je ook de voorgeschiedenis en dat de mens alleen zo heeft kunnen overleven van de machine. De donkere lucht uit animatrix komt ook terug in deel 3 en ze komen er uiteindelijk ook even bovenuit. Dit is voor mij reden genoeg om aan te nemen dat het de echte wereld is. waarin Zion zich bevindt
of the Oracle de moeder is
Zo kun je der wel zien, ze is de tegenpool van de architect, maar is het niet echt eens met de manier waarop de machine de echte mens misbruikt (als batterij). Daarom schopt ze een beetje tegen het systeem aan.
wat er nou precies de vorige keren in de matrix is gebeurd
Zie het stukje over de verschillende testen met eerdere versies van Neo. Aan het einde van de test koos elke Neo voor het redden van een klein gedeelte van Zion en het weer opnieuw beginne. Onze Neo versie was verliefd en koos voor het onlogische waar de architect niet op voorbereid was.
waarom Neo ineens energie ziet
Zijn krachten gaan zelfs verder buiten de Matrix als ie unplugged is. Door zijn oppermachtige besef binnen "the Matrix" en zijn controle hierbinnen gaan deze krachten zelfs verder en dus ook buiten "The Matrix" en kan hij daar dus ook Sentinels tegen houden. Dit vond ik zelf het grootste FANTA gedeelte van heel 3 en een van de meest waardeloze uit de lucht geplukte verklaringen om het verhaal af te raffelen zoals ik had verteld.
wie in godsnaam die egel is
Seraph is de bodyguard van "The Oracle" die haar bescherm tegen virussen en kwaadaardige "programmas" zoals smith en vriendjes in deel 1. In deel 2 wordt Smith weggegooid (naar de prullenbak ^^) door de Matrix omdat hij in deel 1 heeft gefaald om Neo tegen te houden. Omdat hij pissed is wordt hij een virus om eens en voor altijd met Neo en met "The Matrix" korte metten te maken.
waarom de machines niet doorgaan met aanvallen
Als je goed luisterd in de film sluit Neo een deal met "The Matrix" hij wil vrede met de machines. In ruil daarvoor zal hij inloggen en Smith vernietigen. De Matrix wil Smith ook vernietigen omdat anders Smith alles over gaat nemen. De machines stoppen dus met aanvallen omdat de deal gesloten is. Helaas lukt het Neo niet om te winnen en wordt hij overgenomen door het virus. Maar omdat het lichaam van neo nu het virus bevat (de kern) en dit rechtstreeks op het hart van de Matrix is ingelogd kan de Matrix het virus (Smith) afmaken. en is het verwijderd van zijn virus.
wat smith in godsnaam is
Lijkt me nu wel duidelijk
waar ineens alle mensen zijn gebleven
In de Matrix is bijna iedereen overgenomen door Smith, na de aanval op zion hebben ze op een gegeven iets laten in storten waardoor de mensen van Zion weer onder grond zaten (soort van nieuwe barriere boven het hoofd) Alleen die sentinels krijgen weer een van die boren aan de gang,
waarom de machines niet door de tunnels geen ipv door de grond
Machines berekend zo efficient mogelijk. In dit geval is de kortste weg boren naar beneden. Ze weten ook al dat tunnels gevaarlijk kunnen zijn (eerdere schepen die ze tegen zijn gekomen). Een ander voorbeeld dat deze machines zo exact denken is het feit dat The Matrix zich netjes aan de afspraak houd om vrede te houden en niet stiekem toch iets anders doet.
wie is die fransman precies
Een van de machtigste corrupte programma's binnen de matrix. Regelt dealtjes voor andere programma's huurt programmas in die zijn weggegooid door "the matrix", voorbeeld hiervan is the keymaker bv. (Serial programmatje ;-) )
Laatst bewerkt: 8 nov 2003