De grote 'The Matrix Discussie'

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Robbertos, 25 sep 2003.

  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik zou zeggen als je een fan van actiefilms bent, dan is Reloaded het beste. Die steekt kwa actie toch overal met kop en schouders bovenuit. Maar ik heb geen idee waar jij van houdt ofzo.:eek:

    Mijn top3:
    1. Matrix
    2. Nauw gevolgd door Revolutions
    3. Reloaded
     
  2. Robbertos

    Robbertos Don Corleone

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk jongens ik weet niet allemaal waar we over praten. Maar de matrix is top, de matrix heeft nieuwe dingen naar voren gebracht. Zoals bijvoorbeeld bullet-time.
    Ik vind 1 de beste, daarna 3 en daarna 2 (beetje overdreven).
    En trouwens dat opende einde is juist goed!! Ze geven je te denken, dat is nou het mooie van deze film.

    Wat ik de mooiste uitspraak vind is

    Every thing that has a beginning, has an end.

    As long there is a single breath in his body he will never give up neither will we

    I am not so bad, if you get to know me

     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2003
  3. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    Voor alle haters, heb ik toch een vraag wat had je verwacht?
     
  4. Robbertos

    Robbertos Don Corleone

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar dit is toch wel de beste, hier liepen de rillingen over mijn rug.

    If we have to give our lives, we give them hell before we do.
     
  5. Joeri71

    Joeri71 Keep an open mind...

    Berichten:
    732
    Leuk Bevonden:
    1
    het is toch juist mooi als je aan de film je eigen gedachte kan koppelen, zelf probeerd dagen erna nog uit te vinden hoe het nu zit, dan boeit het je toch heel erg... ik ben er nog steeds niet uit..
     
  6. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    dat is toch onzin? Het is leuk als je over dingen nadenkt, maar niet ALLES. Er wordt gewoon niks uitgelegd. Alles is speculatie, alles kan neit waar zijn en niemand weet ook maar _iets_ zeker. Je zal dus nooit weten of Neo een machine is, of Zion in de Matrix is, of the Oracle de moeder is, wat er nou precies de vorige keren in de matrix is gebeurd, waarom Neo ineens energie ziet, wie in godsnaam die egel is, waarom de machines niet doorgaan met aanvallen, waarom Neo zich laat overnemen door smith, wat smith in godsnaam is, waar ineens alle mensen zijn gebleven, waarom de machines niet door de tunnels geen ipv door de grond,wie is de architect? wie is die fransman precies etc etc. Je wordt niets duidelijk en aan eht eind mag je zelf over alles gaan nadenken, me reet. ik wil weten wat er gebeurd in grote lijnen. Sommige mysteries zijn wel leuk, net als in Lord of the Rings, maar je weet iig wel de hoofdlijnen en sommige details.
     
  7. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Dat ik in ieder geval antwoorden kreeg ipv die super loze dubbelzinnige gesprekken en oneliners.
     
  8. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    Matrix 9.3
    -
    -
    -
    Revolutions 8.7
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    Reloaded 4.3

    Reloaded is naar mijn mening enorm gehyped.. niks bijzonder.. slechte gevechten.. bah..

    revolutions naderd eindelijk het oude niveau weer..

    en de eerste matrix..

    onhaalbaar.
     
  9. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    Dus jij kijkt films om antwoorden voorgeschoteld te krijgen. Nou ik ben intelligent en creatief genoeg om zelf antwoorden te vinden, en niet mijn fantasie volledig door iemand anders te worden gegeven. En ik verwacht dat jij dat ook kunt.
     
  10. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    Met films die het laagste der laagste niveau bereiken dit jaar vind ik een 4.3 voor reloaded beetje laag.
     
  11. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Sorry hoor, maar ik vind dit echt Johan Cruijff uitspraken. Van het formaat: 'je wint als je tegenstander verliest....'
    eeeeeeh....owkee.....8)

    Every thing that has a beginning, has an end....?|:- 8) 8)

    Mijn god...

    Ik hoef in ieder geval niet naar deze Matrix dus, ik lag helemaal blauw van het lachen toen Neo in deel 2 werd aangevallen door 100xagent Smith. Vervolgens zich ternauwernood eruit weet te krijgen en terugkeert bij de groep en de vraag krijgt: 'what happened?' En Neo antwoord:'I don't know, agent Smith has found a way to multiply himself....' JA DUH! Daar hebben we net een half uur lang naar zitten kijken. Wat een afgang voor deel 1 zeg
     
  12. Netrab

    Netrab Active Member

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok ik heb dus alle 3 de films gezien en ben zwaar teleurgesteld. Heb het gevoel dat ik het allemaal aardig goed begrijp en dat ze in deel 2 niet echt wisten wat ze aan het eerste deel moesten toevoegen. Reloaded kwam dan ook bij mij over als een soort excuus voor meer actie en een manier om er nog enigzins iets aan verhaal aan te breien wat nog interessant zou kunnen zijn nadat we de hele clue al in de eerste film hebben gezien.

    Ik hoopte dan ook op een hele goede clue of omslag in het verhaal in deel 3. Helaas is het niet meer dan een afraffeling van antwoorden op deel 2. Het verhaal komt heel slordig over en het is net alsof ze bij het schrijven van het verhaal er zelf niet echt meer uitkwamen en wat dingen uit het niets hebben gevist om de troep van 2 te repareren(dingen niet logisch met het eerste en tweede deel samengaan).

    Om je wat antwoorden te geven op je vragen zoals ik het zie.

    Je zal dus nooit weten of Neo een machine is..
    Neo is een programma dat zich zelf blijft herhalen zodat de makers van de Matrix de beveiliging kunnen verbeteren om er uiteindelijk voor te zorgen dat niemand meer kan ontsnappen. Het is dus een voor de Matrix telkens terugkomend probleem dat telkens met agents opgelost wordt (Smith is hier een van). Alleen is de Neo die wij kennen een iets betere versie als al zijn vorige versies.

    of Zion in de Matrix is
    Zion is in de echte wereld, als je Animatrix hebt gezien weet je ook de voorgeschiedenis en dat de mens alleen zo heeft kunnen overleven van de machine. De donkere lucht uit animatrix komt ook terug in deel 3 en ze komen er uiteindelijk ook even bovenuit. Dit is voor mij reden genoeg om aan te nemen dat het de echte wereld is. waarin Zion zich bevindt

    of the Oracle de moeder is
    Zo kun je der wel zien, ze is de tegenpool van de architect, maar is het niet echt eens met de manier waarop de machine de echte mens misbruikt (als batterij). Daarom schopt ze een beetje tegen het systeem aan.

    wat er nou precies de vorige keren in de matrix is gebeurd
    Zie het stukje over de verschillende testen met eerdere versies van Neo. Aan het einde van de test koos elke Neo voor het redden van een klein gedeelte van Zion en het weer opnieuw beginne. Onze Neo versie was verliefd en koos voor het onlogische waar de architect niet op voorbereid was.

    waarom Neo ineens energie ziet
    Zijn krachten gaan zelfs verder buiten de Matrix als ie unplugged is. Door zijn oppermachtige besef binnen "the Matrix" en zijn controle hierbinnen gaan deze krachten zelfs verder en dus ook buiten "The Matrix" en kan hij daar dus ook Sentinels tegen houden. Dit vond ik zelf het grootste FANTA gedeelte van heel 3 en een van de meest waardeloze uit de lucht geplukte verklaringen om het verhaal af te raffelen zoals ik had verteld.

    wie in godsnaam die egel is
    Seraph is de bodyguard van "The Oracle" die haar bescherm tegen virussen en kwaadaardige "programmas" zoals smith en vriendjes in deel 1. In deel 2 wordt Smith weggegooid (naar de prullenbak ^^) door de Matrix omdat hij in deel 1 heeft gefaald om Neo tegen te houden. Omdat hij pissed is wordt hij een virus om eens en voor altijd met Neo en met "The Matrix" korte metten te maken.

    waarom de machines niet doorgaan met aanvallen
    Als je goed luisterd in de film sluit Neo een deal met "The Matrix" hij wil vrede met de machines. In ruil daarvoor zal hij inloggen en Smith vernietigen. De Matrix wil Smith ook vernietigen omdat anders Smith alles over gaat nemen. De machines stoppen dus met aanvallen omdat de deal gesloten is. Helaas lukt het Neo niet om te winnen en wordt hij overgenomen door het virus. Maar omdat het lichaam van neo nu het virus bevat (de kern) en dit rechtstreeks op het hart van de Matrix is ingelogd kan de Matrix het virus (Smith) afmaken. en is het verwijderd van zijn virus.

    wat smith in godsnaam is
    Lijkt me nu wel duidelijk

    waar ineens alle mensen zijn gebleven
    In de Matrix is bijna iedereen overgenomen door Smith, na de aanval op zion hebben ze op een gegeven iets laten in storten waardoor de mensen van Zion weer onder grond zaten (soort van nieuwe barriere boven het hoofd) Alleen die sentinels krijgen weer een van die boren aan de gang,

    waarom de machines niet door de tunnels geen ipv door de grond
    Machines berekend zo efficient mogelijk. In dit geval is de kortste weg boren naar beneden. Ze weten ook al dat tunnels gevaarlijk kunnen zijn (eerdere schepen die ze tegen zijn gekomen). Een ander voorbeeld dat deze machines zo exact denken is het feit dat The Matrix zich netjes aan de afspraak houd om vrede te houden en niet stiekem toch iets anders doet.

    wie is die fransman precies
    Een van de machtigste corrupte programma's binnen de matrix. Regelt dealtjes voor andere programma's huurt programmas in die zijn weggegooid door "the matrix", voorbeeld hiervan is the keymaker bv. (Serial programmatje ;-) )
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2003
  13. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Hier ben ik het dus helemaal mee eens.

    Reloaded viel gewoon weer onder het motto van bigger is better. En zoals dat bij veel vervolgfilms ging dat hier dus ook weer fout. En dan ook nog eens al die herhalingen erin. Trinity die vecht in de openingsscene, Neo die nu Trinity uit de dood haalt zoals dat omgekeerd gebeurde in deel 1 en Neo die vecht tegen een hele zooi vijanden en nog eens en nog eens :{. De lachwekkende toespraak van Morpheus met de daarop volgende dans/seksscene was al helemaal belachelijk slecht imo. En dan wil ik het nog niet eens hebben over de steeds overduidelijk wordende religeuze ondertoon in de vervolgfilms. Zo even mijn gal gespuwd over Reloaded, over Revolutions heb ik het nog wel eens als deze op tv verschijnt ofzo.

    Edit: De reden dat ik het nu nog over Reloaded heb is omdat ik deze pas deze week voor het eerst gezien heb. Vanwege de vele negatieve reacties besloot ik 'm destijds niet in de bioscoop te gaan bekijken, maar om me voor te bereiden op Revolutions heb ik 'm alsnog gekeken om er uiteindelijk achter te komen dat deel 3 net zo slecht werd ontvangen als deel 2. Dus die bekijk ik ook maar niet meer.
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2003
  14. Wendy

    Wendy Active Member

    Berichten:
    1.078
    Leuk Bevonden:
    9
    Ehm hier gaat het om The Matrix Revolutions, en ik en ook Jordi dus, evenals mijn zus en nog meerdere mensen verwachten gewoon een soort van antwoord. Deze film was voor mij gezien veel te cliché. Het kan zijn dat ik al zoveel films heb gezien dat ik al die oneliners wel uit mijn kop ken, maar vooral, vergeleken met het eerste deel, verwachte ik iets van grote schaal, iets waar ik echt van kan zeggen: wow! Maar ik had dit wel verwacht hoor...Deel 2 vond ik al enorm afgezwakt, omdat het daar vooral alleen om de special effects/actie ging en op het laatste heb je dan in ene een stukje met "The Architect".

    Wat ik vooral zo slap vind aan 'dit soort' films is dat ze van die zwijmelende liefdes-scènes ertussen proppen om het effe voller te maken.
    Ik wist van tevoren al dat Trinity dood zou gaan en Neo natuurlijk ook op het einde
    Het is gewoon té cliché.

    Na het verschijnen van The Matrix op het witte doek kwamen er vele vragen naar voren, vooral met filosofische aard. Het is dan vrij logisch dat je dan smacht naar antwoorden, en dan heeft dat niks te maken met intelligentie en creatieve gedachtes. Het gaat erom wat je er van mag verwachten.
     
  15. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    Je zegt het zelf al JIJ zat al een half uur naar het gevecht te kijken niet de crew. Tenminste niet zoals wij het zagen. En om die uitspraak te begrijpen moet je de film zien. Het is jammer om niet naar deze film toe te gaan. De battle in zion alleen al is de moeite waard.
     
  16. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    Dus jij vond de slag bij zion meh. Kan het niet geloven.

    Je liegt als je zegt dat er geen moment in zat waarbij je maar ook een beetje dacht van wow.

    En je vergeet de functie van filosofie. Antwoorden ZOEKEN op de vragen, niet voorgeschoteld krijgen
     
  17. Wendy

    Wendy Active Member

    Berichten:
    1.078
    Leuk Bevonden:
    9
    Die battle vond ik ook al niks bijzonders. Schieten, schieten SCHIETEN schieten KOGELS schieten KOGELS beestjes, woppa....
    en toen kwam de heilige Jezus oftewel Neo die met een babbeltje effe de vrede kon bewaren

    En hou nou toch eens eindelijk op met het zeggen dat ik lieg...Ik bedoel...Wanneer iemand je verteld ik vind dat niet leuk zeg jij: JE LIEGT want ik vind het wel zo...:{
    Dude tis een mening
     
  18. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ja wacht ff, het draait altijd nog om de toeschouwer. Hollywood is de cinema van het duidelijke verhaal, maar om na een gevecht van een half uur nog maar eens nog een keer te benadrukken dat agent Smith een manie had gevonden om zichzelf te klonen, ja sorry hoor, dan haak ik af.

    Ik snap je redenering wel hoor, maar er bestaat altijd zoiets als het continuiteitssysteem waarbij sommige acties zo logisch zijn dat ze niet nog een keer vertoond hoeven te worden.
     
  19. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    moet jij weten. Maar het lijkt wel alsof je weigert om het leuk te vinden.
     
  20. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    verkeerd de toeschouwer wordt bij een Toneelspel veel betrokken niet een hollywood film
     

Deel Deze Pagina