1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grote 'The Matrix Discussie'

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Robbertos, 25 sep 2003.

  1. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ok dude, jij hebt het dus helemaal niet begrepen. Wat een Hollywood film probeert te bewerkstelligen is zoiets als 'betrokkenheid'. Een soort droomtoestand te creeeren waarbij je wordt ingezogen in het verhaal.

    Een toneelspel daarentegen ben je je continu bewust dat het nep is. Ga maar na, waar leef jij je meer in? In een toneelstuk of een film? Nou?
     
  2. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja maar om het in engels te zeggen: 'Hollywood movies don't acknowledge YOUR presence" Toneel wel. Het wil je wel erbij betrekken. Maar het doet alsof jij er niet bent. De personages kijken niet jou aan ze spreken in principe niet jou toe maar de andere personages in de film.
     
  3. Wendy

    Wendy Active Member

    Berichten:
    1.078
    Leuk Bevonden:
    9
    Nee ik weiger niks. Je doet net alsof jouw mening de enige is die juist is en telt, maar dat is gewoon niet zo. Ik en nog veel meer mensen vinden de film gewoon zo zwaar tegenvallen.

    • Na deel 1 vond ik het al welletjes, maar ik kreeg te horen dat in deel 2 wat meer dingen duidelijk werden en dat ik het gewoon moest zien. Deel 2 viel me aardig tegen, maar qua special effects vond ik hem wel goed (afgezien van al die fouten als: het dak van de auto van Trinity wordt eraf gerukt en 2 sec later zit het er weer op)
    • Het einde van deel 2 vond ik net een of andere aflevering van een serie wat slecht eindigt en dat het maar goed moet aflopen in de volgende serie (Goede tijden...Slechte tijden) Gewoon heel typisch
    • Het is ook zo Amerikaans met het: 'je kunt het' en het 'we vechten tot we erbij neervallen'-gehalte. Ik hou simpelweg niet van films met clichés. In de bios zat ik bij sommige zinnen al vantevoren te zeggen wat hij of zij zal zeggen...Dat is gewoon niet leuk meer
     
  4. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Owkee, mee eens, maar is dat dan een reden om een scene te laten zien waar geen toegevoegde waarde in zit? Ik denk het niet. Waarom nog een keer horen dat agent Smith zichzelf gekloont heeft terwijl wij, de toeschouwer, dat allang al doorhadden. Ik vind het een zeer zwak gedeelte uit de film (en daarmee een van de vele irritaties van deel 2). Als ik vervolgens die quotes zie die Robbertos gebruikt, dan haak ik af. Matrix 1 was intelligent, innovatief en heerlijk gefilmt. Deel 2 kwam niet eens dichtbij, en als ik zo die reacties hier zie hoef ik niet de moeite te nemen om naar deel 3 te gaan (temeer omdat ik nu alle spoilers al gelezen heb hiero ;))
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2003
  5. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb geen zin meer om te discussiëren. Ga liever gamen. Mensen die het woord cliché gebruiken bij films, vergeten hoe cliché hun eigen leven eigenlijk is. Cliché is onvermijdelijk over een paar jaar word het niks anders. Dan zullen mensen het woord cliché niet meer gebruiken als ze nadelig over een film praten.
     
  6. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    hehehe LOL"Cliché is onvermijdelijk over een paar jaar word het niks anders."

    Dan word iets toch pas een cliché....?
     
  7. Netrab

    Netrab Active Member

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Is toch knap dat het eerste deel van de matrix wel iets vernieuwends wist te brengen, bullet time...... was toen niet echt cliche te noemen. Een aangezien de fantasie van de mens onuitputtelijk is lijkt het me sterk dat alles cliche zal worden.
     
  8. Wendy

    Wendy Active Member

    Berichten:
    1.078
    Leuk Bevonden:
    9
    Bwahah oe dit is leuk. Dat slaat ook weer nergens op. Ik weet heus wel wanneer iets cliché is en wat niet. De film is gewoon te snel afgeraffeld naar mijn mening. Het einde was echt van hak op de tak een bezoekje brengen en snel effe een scène en olé. Nee zo wil ik dat niet zien. Ik wil iets onverwachts. Ik houd van verassingen en het lijkt mij dat dat wel iets is waar iedereen van houdt bij films. Het is een vrij filosofisch gebeuren waar men dus echt even voor moet gaan zitten, maar dat lijkt bij deel 3 niet zo te zijn.

    Ik snap niet waar de link ligt met films en ons leven :confused:
    Ik heb liever films waar je voor gaat zitten en ook wel moet nadenken, maar niet op deze manier. Dit is té open. Ik vind dat het in de film naar voren mocht komen hoe het nou allemaal zat en die clichés...Deze film zit er vol mee.

    Als jij nu al beweert dat clichés onvermijdelijk zijn, snap ik niet dat je dan nog naar films gaat. Of vind je het leuk om al te weten hoe het gaat en dat alles zo verloopt en geen spannend boeiend en pakkend einde heeft.

    Sorry hoor maar ik kan de rode draad even niet vinden :{
     
  9. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    de fantasie van een mens is gelimiteerd door zijn 3 dimensionale perspectief op de wereld.

    dan is het toch onvermijdelijk dat de vervolgen op de matrix wel cliché zouden zijn. want het concept was wereldschokkend. Maar een vervolg met hetzelfde concept zou niet meer wereldschokkend zijn. Zoiets moest je toch weten vier jaar geleden. En dus je verwachtingen voor de vervolgen te verlagen zodat je niet teleurgesteld zou zijn.
     
  10. Wendy

    Wendy Active Member

    Berichten:
    1.078
    Leuk Bevonden:
    9
    Hoe meer jij over het normaal vinden van clichés praat hoe erger ik deze film ga vinden. :eek: Tuurlijk het was te verwachten, stiekem blijf je hopen dat ze niet zo'n zwak vervolg maken, klaar
     
  11. Netrab

    Netrab Active Member

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Ookal zou ik die verlagen wat ik ook gedaan heb na het zien van deel 2, dan vind ik deel 3 alsnog heel erg slecht. Zoals Munch al zegt en zoals ik zelf ook al heb gezegd het is snel afgeraffeld met wat oplossingen die hier en daar zijn weggeplukt. Zonder ook maar een onverwachte wending oid. Zou toch heerlijk zijn geweest als uiteindelijk blijkt dat het zich allemaal op een pc afspeelde die een of andere puber op het einde uitzet ?
     
  12. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    hmm hoe kan een vervolg zwak zijn Als een vervolg al zwak is vergeleken met de eerste film. Je gebruikt een foutieve tautologie in mijn ogen je geeft het onderwerp al een eigenschap dat ie al bezit.
     
  13. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    begrijp ik het nou goed en bedoel jij:

    'Cliche's zullen steeds meer gebruikt worden, omdat het commercieel goed aanslaat, en omdat alle films vol zullen zitten met Cliche's zal niemand er zich meer aan ergeren'

    waarvan jijzelf ook kan bedenken dat dat complete onzin is (dat mensen zich eraan niet meer zullen ergeren)... Ik irriteerde mezelf dan ook vreselijk aan het 'Schwarzenegger'-gehalte van Revolutions... flikker er maar een stel one-liners tegenaan, jat geniale ideeen van andere films
    bij het einde bijvoorbeeld, opoffering van zichzelf voor het goede, was in Gladiator al gebruikt (en wel meer films ook, maar Gladiator kent iedereen wel)
     
  14. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    dus die einde beschouw je niet als een cliché. In feite is het dat wel, remember men in black? trouwens dat zou veel te anti-climax zijn.
     
  15. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee cliches zullen meer voorkomen omdat ze onvermijdelijk zijn. Er zal altijd wel een concept in een nieuwe film zijn die al in een andere film is voorgekomen. En het zal steeds zeldzamer zijn om een originele film te bedenken. Commercie heeft er niets mee te maken.
     
  16. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    dat idee is dan misschien ook weer iets minder, maar zeker al een heel stuk beter dan hoe ze het nu hebben gefixt (de mensen willen toch weten hoe het afloopt, ze komen toch wel naar de film, dus waarom een wending)

    ik vind trouwens op een of andere manier (had ik ook al bij Reloaded) het hele Matrix-gevoel gewoon weg...

    ik weet niet precies te zeggen wat ik met het Matrix-gevoel bedoel; de rillingen die ik bij 1 nog kreeg, maakte plaats voor lachbuien bij Reloaded en Revolutions...
     
  17. WiresOUTLAW

    WiresOUTLAW ''screw you guyz''

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    matrix triologie is de bom en al dat gezeik en gejammer hier gaat nergens over.
     
  18. Wendy

    Wendy Active Member

    Berichten:
    1.078
    Leuk Bevonden:
    9
    Bwahaha wat een argument, Echt waar hey...|:-
     
  19. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    er zijn ALTIJD wel nieuwe ideeen, de menselijke fantasie is in principe onbegrensd...
     
  20. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    daar ben ik het wel mee eens.
     

Deel Deze Pagina